Biker.sk

ANTIBAKTERIÁLNY SPREJ K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 15,90€!
Tachometre

Test: GPS cyklopočítač Polar V650

Ak sa vám podarí spojiť sa so zariadením, samotné nastavenie je jednoduché.
Hodnotenie: 3/5
219
Biker

Hodnotenie: Má množstvo dobrých funkcií, no zároveň frustrujúce problémy s pripojením.

Plusy:

  • Dobrá cena
  • Intuitívne ovládanie

Mínusy:

  • Obrovské problémy s počiatočným pripojením
  • Chýba mu navigácia po odbočkách

Kúpte, ak: Chcete GPS s veľmi dobrým pomerom ceny a výkonu a kvalitným dotykovým displejom.

Čo my na to: Potenciálne výborný GPS , ktorý si však zaslúži zopár aktualizácií firmvéru.

Samotný GPS má elegantný a pritom robustný dizajn. Škoda, že taký nie je aj držiak na riadidlá. Ten zariadenie nedrží až tak pevne a tak na rozbitom povrchu výrazne vibruje. Hrubé gumené krúžky na pripevnenie treba najprv trochu roztiahnuť. Nadviazať spojenie s GPS sa ukázalo ako oveľa ťažšia úloha, než opisuje manuál. Vyskúšali sme pracovný aj dva osobné laptopy a jednoducho sa nám to nepodarilo. Odpoveďou bol nakoniec úplne prázdny počítač bez akýchkoľvek iných nainštalovaných softvérov. Trochu snorenia po fórach odhalilo, že softvér Polar sa nemá rád s antivírusovými programami. Ak sa vám teda podarí spojiť sa so zariadením, samotné nastavenie je jednoduché. Rovnako jednoduchá je aj synchronizácia so Stravou, z ktorej si môžete preposlať trasy.

Pripojenie sa k GPS sieti je rýchle – trvalo nám vždy od 40 do 54 sekúnd. Svižné je aj spojenie so senzormi – ak teda používajú Bluetooth spojenie.
Staršie ANT+ merače výkonu a snímače tepu, žiaľ, fungovať nebudú. Nepríjemné je aj to, že ak vám spojenie so senzorom vypadne počas jazdy, nemôžete ho znovu nadviazať. Budete musieť zastaviť, uložiť jazdu, znovu sa pripojiť a spustiť nahrávanie novej jazdy.

Najsilnejšou stránkou tohto zariadenia je však množstvo tréningových možností s množstvom monitorovaných údajov – napríklad aj stav regenerácie a záťaž daného výjazdu na organizmus. Jednotlivé obrazovky sa dajú plne nastaviť podľa vlastnej chuti. Samotný displej je jasný a dotykové ovládanie dobre funguje aj v rukaviciach. Počas jazdy v silnejšom daždi však aj kvapky dokázali obrazovku aktivovať a nám zostalo len sledovať, ako sa zariadenie vydalo na vlastnú cestu zákutiami svojho menu.

Mapovanie je vynikajúce. Stačí stiahnuť sekciu mapy 450 na 450 kilometrov z OpenStreetMaps na stránke Polar a nahrať ju do zariadenia. Páči sa nám aj zoomovanie rovnako ako na smartfóne, hoci v rukaviciach sa nám to nie vždy podarilo. Zariadenie vás nedokáže navigovať po odbočkách. Nahraná trasa sa namiesto toho zobrazuje ako línia na mape. Aj keď to väčšinou nepredstavuje problém, v husto zastavaných oblastiach s množstvom ulíc sme občas strácali prehľad. Udávaná výdrž batérie predstavuje 10 hodín. Nám sa so všetkými pripojenými senzormi a spustenou navigáciou podarilo vyžmýkať takmer osem. To je stále celkom slušný výkon.

Špecifikácia:

Hmotnosť: 120 g

Rozmery: 105 mm × 62 mm × 16 mm

Rozmery displeja: 43 mm × 58 mm

Typ displeja: farebný 320 × 240

Čo je v krabici: Polar OH1 optický snímač tepu na zápästie, držiak na riadidlá, micro USB kábel

Vodeodolnosť: IPX7

Pamäť: 1 400 hodín

Udávaná výdrž batérie: 10 hodín

Pokračovať na testy GPS cyklopočítačov:

Vaše komentáre

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu