Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Giant Reign 29 1 | Enduro bike roku 2020

Hodnotenie: 4/5
3 849
Biker
Test: Giant Reign 29 1 | Enduro bike roku 2020

Enduro bike roku 2020

Verdikt: Je mimoriadne živý a rýchly, no pri jazde pôsobí skôr ako vysokozdvihový trailbike než nízkozdvihový zjazďák

Nový 29-palcový Reign sa vyrába v štyroch veľkostiach a má solídnu geometriu – naše M-ko napríklad malo dostatočne dlhý 455 mm reach. Kým 27,5-palcová verzia má 160 mm zadný zdvih, tu ho nájdete len 146 mm, hoci v réžii rovnakého twin-link systému odpruženia Maestro.

Na hlavovej trubke sme namerali o celý stupeň položenejší uhol, než udáva Giant – 64 stupňov. Stred je zavesený v 345 mm výške, zatiaľ čo 440 mm dlhá zadná stavba predstavuje pre 29-palcové biky normu.

Do testu sme dostali model s hliníkovým rámom. Viac ako štyri tisícky rozhodne nie sú málo, dostanete za ne celkom dosť. Hoci podobne drahý Cube je osadený najvyšším radom odpruženia Fox Factory, v 160 mm vidlici stále nájdete vynikajúcu patrónu GRIP 2, ktorá chodí krásne poddajne a ľahko sa nastavuje.

Veľmi dobre zvolené sú aj plášte – kombo Minon DHF a DHR II ešte nikdy nesklamalo. Je však trochu škoda, že nejde o trojzmes gumy 3C a ani nie sú už z továrne nahodené bezdušovo. Teleskopka vlastnej značky má 125 mm zdvih, ktorý sa niektorým z nás zdal prikrátky. Ďalší čierny bod dostáva za gripy s jednou objímkou, ktoré sa občas dokázali pretočiť.

Na traile ide o jeden z najživších a najlepšie pedálujúcich bikov v tomto teste. Na výšľapoch v sede sa zadné odpruženie takmer nepohne. Na zjazde vás čaká rovnaká ochota drať sa dopredu každým zášľapom. Progresívne odpruženie poskytuje veľmi dobrú oporu, z ktorej sa môžete odrážať a pracovať s bikom, ako sa vám zapáči.

Rovnaké vlastnosti odpruženia, ktoré vám dovoľujú pumpovať terén a zrýchľovať, však v naozaj rozbitom teréne budú nevýhodou. Reign jednoducho nedokáže chodiť tak poddajne ako niektoré iné biky v tomto teste a chyby vo výbere stopy vám až tak neprepáči. Pri jazde pôsobí energicky a rýchlo, no tie najnáročnejšie traily radšej prenechá niektorým konkurentom.

Špecifikácia
  • Rám hliníkový ALUXX SL, 146 mm
  • Vidlica Fox 36 Performance Elite GRIP2 160 mm
  • Tlmič Fox X2 Performance
  • Pohon SRAM GX Eagle, kľuky Truvativ Descendant, vodítko MRP Amg V2 (1×12)
  • Kolesá Giant TLR-1 29, plášte Maxxis Minion DHF EXO 29 x 2,5 WT vpredu a Minion DHR II EXO 29 x 2,4 WT vzadu
  • Brzdy SRAM Code R (200/200 mm)
  • Riadidlá/predstavec Giant Contact SL TR35 800 mm/Giant Contact SL 35 40 mm
  • Sedlovka/sedlo Giant Contact Switch teleskopická 125 mm/Giant Contact
  • Hmotnosť 14,98 kg (M)
  • www.giant-bicycles.com

Vaše komentáre

Aktuality

18:59 Francúzka značka bicyklov Origine vstupuje do Svetového pohára s novým XC tímom.

Origine Racing Division je projektom bývalého francúzkeho pretekára Maxima Marotta a jeho dlhoročného agenta Mathieua Duranda.

17:57 Commencal Schwalbe by Les Orres predstavil zostavu na tento rok.

Francúzky zjazdový tím stavil v sezóne 2025 na mladé talenty z celého sveta.

17:13 Tím Orbea FMD Racing predstavil svojich pretekárov na rok 2025.

Zostava spája do jedného projektu overené mená, ktoré už v minulosti reprezentovali značku Orbea alebo tím FMD.

16:01 Simona Kuchyňková bude jazdiť v roku 2025 za profesionálny enduro tím Cube Actionteam.

„Dostať sa do tímu Cube Actionteam je pre mňa splnený sen! Som nadšená, že sa môžem pripojiť k tímu s takou výbornou atmosférou. Už sa neviem dočkať, čo prinesie rok 2025!“ hovorí Simona Kuchyňková o svojom novom pôsobisku.

14:31 Ridley predstavil svoj „najrýchlejší cestný bicykel“ – agresívny aero špeciál Noah Fast.

Pri rýchlosti 50 km/h ušetrí až 8,5 wattu v porovnaní so svojím predchodcom. Produkčná verzia s radením Shimano Ultegra stojí 8 799 eur.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu