Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Van der Poel: Nie som si istý, či dokážem udržať tempo s Van Aertom, ale dúfam, že sa prekvapím

Už o pár dní sa stretne trojica Van der Poel, Van Aert a Pidcock na cyklokrosovej trati Svetového pohára v Dendermonde.
Martin Sarvaš

Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) je už od začiatku kariéry najväčším rivalom Wouta van Aerta (Jumbo-Visma), či už v cyklokrose alebo na ceste. V nedávnom vyjadrení však sám Van der Poel priznal, že si nie je istý, či s ním dokáže udržať tempo.

Mathieu van der Poel sa totiž stretne s Van Aetom na cyklokrosovej trati už čoskoro – v nedeľu na cyklokrosovom Svetovom pohári v Dendermonde, kde bude pretekať aj ďalší silný pretekár Tom Pidcock (Ineos Grenadiers) .

Štvornásobný majster sveta v cyklokrose začína so sezónou o dosť neskôr ako jeho rivali. Väčšina cyklokrosárov začala s pretekmi už v októbri, zatiaľ čo jeho súperi z cestnej cyklistiky začali v úvode decembra.

Prečítajte si tiež

Nešťastné zranenie kolena

Van der Poel posunul štart cyklokrosovej sezóny pre zranenie kolena, ktoré si spôsobil koncom novembra.

Van der Poel tiež objasnil, ako sa mu stalo zranenie kolena: „Ani som netrénoval, len som išiel s kamarátom lesom a podšmyklo sa mi predné koleso na šmykľavej časti, ktorú som nečakal a kolenom som trafil štrkový úsek, takže som sa dosť škaredo poranil. Hneď som cítil, že to nie je dobré.“

Wout van Aert a Tom Pidcock boli zatiaľ v cyklokrose veľmi úspešní. Van Aert bol na troch pretekoch a všetky tri suverénne vyhral, a to vrátane Svetového pohára vo Val di Sole na snehu.

Pidcock získal svoje prvé víťazstvo zo svetového pohára, keď v Rucphene predbehol v závere dvomi bunny-hopmi Eliho Iserbyta. Na ďalší deň skončil v Namure na druhom mieste.

Nie som si istý, či dokážem udržať tempo s Van Aertom

„Wout je naozaj v dobrej forme. Čakal som, že na tom bude dobre a vyhrávať, ale nie tak suverénne ako to predvádza. Bolo skutočne pôsobivé,“ povedal Van der Poel.

„Možno áno, [môžem pretekať] o víťazstvo. Úroveň Wouta je niečo, čo by som za normálnych okolností dokázal vyrovnať. Keď som sa vrátil k cyklokrosu a videl som, ako ďaleko niekedy ušiel, tak neviem, či už mám také dobré nohy, aby som ho nasledoval, ale mal by som byť schopný byť v skupine za ním. Dúfajme, že prekvapím aj seba.“

„Už je mi celkom fajn. Koleno sa už konečne hojí. Problém bol v tom, že rana stále nebola uzavretá, ale teraz už aj s ňou môžem znova robiť všetko bez obmedzení, takže to ide správnym smerom,“ povedal Van der Poel.

Otestujte sa

„Aj chrbát momentálne drží. Nie je to také, ako by som chcel, ale drží sa. Urobil som všetko, čo som mohol, aby som bol na nedeľu pripravený.“

„Po páde mi to vyčistili a odrezali nejaké odumreté mäso. Mimo bicykla som bol štyri dni a keď som začal znova trénovať, prvé dva dni boli v poriadku, ale potom sa ozvala veľká bolesť pri pedálovaní, takže som musel znova prestať na päť alebo šesť dní.“

„Bál som sa, že to bude trvať príliš dlho. Moja cyklokrosová sezóna už bola aj tak krátka, takže ak by som vynechal celé toto [vianočné] obdobie, potom by som možno ani vôbec neabsolvoval cyklokrosovú sezónu,“ povedal. „Už som pár týždňov späť na bicykli a koleno je v fajn, takže je to v poriadku.“

Program cyklokrosových pretekov Mathieu van der Poela 2021/22

• 23. január – Svetový pohár Hoogerheide
  • 30. január – Majstrovstvá sveta Fayetteville

Aktuality

11:41 Fotogaléria: 15 skvelých fotografií z víťazstva Juliana Alaphilippea na Giro d’Italia.

„Išli sme najprv vo veľkej skupine a potom som si spolu s Mircom Maestrim povedal: Ideme. Aj on si dnes naozaj zaslúžil vyhrať, bol úžasný a spolupracovalo sa nám super.“

11:18 Julian Alaphilippe vyjadril po výhre na Gire obrovskú vďaku kolegovi z úniku: Tento deň si budem pamätať navždy.

Alaphilippe vyhral dvanástu etapu Giro d’Italia po 130 km v úniku a 11-kilometrovom sóle, pričom veľkú časť etapy prešiel v úniku len vo dvojici s Talianom Mircom Maestrim.

Včera 17:18 Julian Alaphilippe bol 130 km v úniku a po 11-kilometrovom sóle a neuveriteľnom výkone vyhral etapu na Giro d’Italia.

Dvojnásobný majster sveta predviedol na Gire jeden z najlepších výkonov v kariére a šéfovi tímu Soudal Quick-Step Patrickovi Lefevereovi, s ktorým mal v úvode sezóny viacero konfliktov, ukázal, že je v skvelej forme.

Včera 12:39 Fabio Jakobsen po páde na Gire končí. Tima Merliera rozhodcovia potrestali za nebezpečný šprint.

Tim Merlier výrazne zmenil dráhu šprintu v hromadnom dojazde 11. etapy Giro d’Italia, za čo ho rozhodcovia odsunuli z pôvodne druhého až na 89. miesto.

Včera 12:16 Detaily 12. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Kopcovitá etapa má 183 km, prevýšenie 2132 m a praje výbušným klasikárom, ale môže sa skončiť aj hromadným šprintom.