Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Nukeproof Mega 290 Elite Carbon | Enduro bike roku 2020

Hodnotenie: 4/5
3 700
Biker
Test: Nukeproof Mega 290 Elite Carbon | Enduro bike roku 2020

Enduro bike roku 2020

Verdikt: Zjazdovo nadaný bike so solídnym rámom aj výbavou za slušnú cenu

Ide síce o najlacnejší bike z celého testu, no aj tak ponúka niektoré veľmi dobré kúsky výbavy – napríklad priľnavé plášte Michelin, kolesá DT Swiss, pohon Shimano SLX a štvorpiestové brzdy z rovnakej sady. V danej cenovej kategórii oceňujeme aj rám s karbónovým predným trojuholníkom.

Na papieri ide o čistý monstertruck – 29-palcové kolesá behajú celých 160 mm vzadu a až 170 mm vpredu. Štvorčapovú zadnú stavbu odpružuje vzduchový tlmič Fox DPX2 z radu Performance a vpredu mu sekunduje vidlica Fox 36 s patrónou GRIP a krátkym 44 mm ofsetom. Nejde o najlepšie chodiacu vidlicu na trhu, no vo väčšine situácií stačí.

Okrem najnižšej ceny má tento bike aj najdlhšiu zadnú stavbu spomedzi všetkých v tomto teste – má 450 mm. Reach je o 5 mm dlhší, a hlavový uhol má pekne položených 64 stupňov. Na traile sa všetky tieto čísla správajú presne, ako by ste čakali. Spustite päty, zaprite sa do rajdov a Mega 290 zrovná so zemou všetko, čo vám stojí v ceste.

Nájsť správne nastavenia odpruženia chvíľu trvá a vidlicu sme museli mať nafúkanú o niečo mäkšie než zvyčajne. Oba konce biku tak chodili viac-menej rovnako. Pri jazde napriek dlhej a položenej geometrii pôsobí hravo a obratne.

Zadné odpruženie poskytuje dostatok opory, no pri vysokom preťažení v zákrutách sa zanorí až do konca druhej tretiny zdvihu. Treba tak trochu zmeniť jazdný štýl a skôr nechať bike, aby makal a žral nerovnosti.

Napriek dlhej zadnej stavbe sme nemali problém dostať bike na zadné koleso. Spolu s dlhým reachom posadí jazdca centrálne medzi obe kolesá. Na strmých zjazdoch by sme však uvítali o niečo kratší predstavec, ktorý by nás posunul o trochu viac dozadu.

Na výšľapoch nepatrí medzi tie najefektívnejšie biky, a keď začnete pedálovať silovo, odpruženie reaguje značnou dávkou pohojdávania. Vtedy vstupuje do hry páčka na tlmiči.

V kontraste s Giantom na predchádzajúcej strane je Mega 290 na opačnom konci spektra enduro bikov. Nepôsobí ako trailbike s vyšším zdvihom, ale ako zjazďák, na ktorom sa dá aj pedálovať.

Ak sa na každom výjazde tešíte najmä na zjazdy a radi vyhľadávate také, na ktoré by ste si ešte pred pár rokmi nedovolili vstúpiť bez dvojkorunkovej vidlice a integrály, Mega 290 vám neraz zachráni krk.

Špecifikácia
  • Rám karbónový predný rámový trojuholník, hliníková zadná stavba, 160 mm
  • Vidlica Fox 36 Performance Elite GRIP 170 mm
  • Tlmič Fox DPX2 Performance
  • Pohon Shimano SLX (1×12)
  • Kolesá DT Swiss E1900 Spline, plášte Michelin Wild Enduro MAGI-X TS TLR 29 x 2,4 vpredu a GUM-X TS TLR 29×2,4 vzadu
  • Brzdy Shimano SLX M7120 (200/180 mm)
  • Riadidlá/predstavec Nukeproof Horizon 780 mm/Nukeproof Neutron AM 45 mm
  • Sedlovka/sedlo Brand-X Ascend teleskopická 150 mm/Nukeproof Horizon SL
  • Hmotnosť 14,9 kg (M)
  • www.bajky.sk

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

03.05.2024 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

03.05.2024 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

03.05.2024 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu