Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Cestné

Aero senzor ACS za 1200 eur vám zmeria aerodynamiku bicykla a polohy tela

Nový systém je schopný merať koeficient aerodynamického odporu s odchýlkou 1,5 percenta. Momentálne je však kompatibilný iba s cyklopočítačmi Garmin Edge.
Martin Sarvaš
Aerosensor dokáže vypočítať koeficient aerodynamického odporu jazdca (CdA) v reálnom čase.

Značka Aerosensor uviedla na trh svoj Aerodynamický cyklistický systém (ACS) – sadu produktov, ktorých cieľom je umožniť jazdcom merať ich aerodynamický odpor v reálnom čase na ceste či dráhe vo velodróme.

Systém ACS pozostáva z troch zariadení: Aerosensor, Aerobody a Aerodrome.

Aerosensor je sonda namontovaná na riadidlách určená na meranie rýchlosti a uhla vetra s presnosťou +/- 0,1 %.

Keď sa tieto údaje skombinujú s údajmi o výkone a údajoch o valivom odpore pneumatík, sonda Aerosensor dokáže vypočítať koeficient aerodynamického odporu jazdca (CdA) v reálnom čase a zobraziť ho na cyklopočítači Garmin Edge prostredníctvom aplikácie Aerosensor Garmin Connect IQ.

Aerobody je zariadenie namontované na predstavci, ktoré využíva lasery na meranie aerodynamiky polohy tela jazdca, aby sa zabezpečilo, že sa počas testovania alebo jazdy si cyklista udržuje konzistentnú polohu.

Aerodrome je zariadenie určené pre dráhovú cyklistiku a ide o bezdrôtový merač času kôl navrhnutý na sledovanie časov na kolo s presnosťou na milisekundy.

Značka Aerosensor uvádza, že systém ACS možno použiť na ceste na určenie rozdielov v koeficiente aerodynamického odporu s odchýlkou +/-1,5 percenta alebo na velodrómovej dráhe do +/- 0,5 percenta.

Aerosenzor

Aerosensor dokáže vypočítať koeficient aerodynamického odporu jazdca (CdA) v reálnom čase.

Samotný Aerosensor je srdcom systému ACS. Meria rýchlosť vetra, uhol vetra a nadmorskú výšku, potom ich kombinuje s údajmi zo snímača rýchlosti a merača výkonu na výpočet koeficientu aerodynamického odporu v reálnom čase.

Tento údaj sa potom prenesie do cyklopočítača Garmin Edge cez ANT+, kde ho možno zobraziť v reálnom čase alebo zaznamenať do súboru FIT jazdy.

V súčasnosti je Aerosensor kompatibilný iba s cyklopočítačmi Garmin Edge a dá sa namontovať na riadidlá pomocou držiaka v štýle GoPro.

Prečítajte si tiež

Aerosensor, ktorý vyvinul bývalý aerodynamik Formuly 1, Dr. Barney Garrood, využíva patentovaný dizajn sondy, ktorý údajne poskytuje údaje v uhloch vetra až 50 stupňov.

To údajne umožňuje „presnosť údajov prakticky vo všetkých veterných podmienkach“.

Iné existujúce produkty na trhu, ako napríklad Noti Konect alebo Velocomp Aeropod, zvyčajne vyžadujú, aby ste na dosiahnutie dobrých výsledkov testovali v podmienkach bez vetra.

Podľa Dr. Garrooda je možné údaje o valivom odpore pneumatík získať z nezávislých zdrojov, aby Aerosensor mohol zohľadniť túto premennú.

Samotný Aerosensor stojí 1001,95 eur.

Aerobody

Aerobody je zariadenie, ktoré využíva lasery na meranie aerodynamiky polohy tela jazdca.

Aj keď je fajn mať aero bicykel či výbavu s nízkym odporom, najväčší odpor aj tak vždy produkuje telo jazdca resp. poloha, v ktorej je cyklista na bicykli.

Práve schopnosť jazdiť dlho v efektívnej aerodynamickej polohe je kľúčové pre dosiahnutie dobrých výsledkov.

Senzor Aerobody meria aerodynamickú efektivitu polohy jazdca.

Montuje na vrchnú časť predstavca a využíva optické laserové senzory na meranie polohy vašej hlavy, trupu a brucha.

Ak sa vaša pozícia tela počas jazdy odchýli od vopred určeného počiatočného bodu, Aerobody vás upozorní prostredníctvom aplikácie Aerosensor Garmin Connect IQ.

Podľa Aerosensor dokáže Aerobody detekovať zmeny polohy o 1 mm.

Údaje o polohe tela sa tiež zaznamenávajú do súboru FIT jazdy, takže ich potom možno porovnať s údajmi aerodynamického odporu po jazde.

Samotný senzor Aerobody stojí 430,95 eur.

Značka Aerosensor ponúka senzory Aerosensor a Aerobody v jednom balíku za 1219,95 eur a balík všetkých troch senzorov aj s dráhovým Aerodrome stojí 1744,95 eur.

Aktuality

Včera 17:18 Julian Alaphilippe bol 130 km v úniku a po 11-kilometrovom sóle a neuveriteľnom výkone vyhral etapu na Giro d’Italia.

Dvojnásobný majster sveta predviedol na Gire jeden z najlepších výkonov v kariére a šéfovi tímu Soudal Quick-Step Patrickovi Lefevereovi, s ktorým mal v úvode sezóny viacero konfliktov, ukázal, že je v skvelej forme.

Včera 12:39 Fabio Jakobsen po páde na Gire končí. Tima Merliera rozhodcovia potrestali za nebezpečný šprint.

Tim Merlier výrazne zmenil dráhu šprintu v hromadnom dojazde 11. etapy Giro d’Italia, za čo ho rozhodcovia odsunuli z pôvodne druhého až na 89. miesto.

Včera 12:16 Detaily 12. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Kopcovitá etapa má 183 km, prevýšenie 2132 m a praje výbušným klasikárom, ale môže sa skončiť aj hromadným šprintom.

Včera 11:54 Video: Nahnevaný Jonathan Milan nadával jazdcovi UAE, lebo si nemohol zobrať tašku s jedlom.

Taliansky šprintér tímu Lidl-Trek si chcel zobrať tašku s jedlom 50 km po štarte jedenástej etapy Giro d’Italia, čo sa mu nepodarilo, keďže na kraji cesty išiel jeden z jazdcov tímu UAE Emirates.

Včera 10:56 Mathieu van der Poel sa chystá na Tour de France. Na Olympiáde pôjde na cestnom bicykli.

Van der Poel sa vyjadril, že logickou voľbou bude sústredenie sa na cestnú cyklistiku. Na Tour pôjde po etapách a bude pomáhať Jasperovi Philipsenovi v šprintoch.

Zavrieť reklamu