Colnago reaguje na kritiku Pogačarovho bicykla a pozvali Boonena a De Wolfa na testovanie
Výrobca bicyklov Colnago pozval bývalých profesionálov Toma Boonena a Dirka De Wolf do Talianska, aby otestovali ich nový model VR4. Tiež by sa radi zapojili sa do diskusie o údajoch z analýzy výkonu ich bicykla, ktoré by dokazovali ich tvrdenia.
Colnago reaguje na kritiku, ktorú Belgičania nedávno vyjadrili v holandskom podcaste Wielerclub Wattage.
Víťaz monumentu Liège–Bastogne–Liège v roku 1992 Dirk De Wolf totiž povedal, že ak by Tadej Pogačar jazdil na bicykli Cervélo, Specialized alebo Pinarello, bol by o 2 km/h rýchlejší.
„Ak Tadej Pogačar zajtra nasadne na bicykel z tímu Jumbo-Visma, Ineos alebo Soudal-Quick Step, zvyšok nebude mať šancu. Na týchto bicykloch bude šliapať o ďalšie 2 km/h rýchlejšie,“ povedal Dirk De Wolf.
Bývalý majster sveta a niekoľkonásobný víťaz klasík Tom Boonen zareagoval tvrdením, že aj medzi špičkovými bicyklami jazdenými v profi pelotóne je „rozdiel v kvalite“.
Šéf Colnaga: Do vývoja sme investovali milióny eur
Generálny riaditeľ Colnaga Nicola Rosin v oficiálnom vyjadrení uviedol, že „výkony UAE Team Emirates sú prioritou Colnaga najvyššej úrovne“.
„V dôsledku toho sme investovali milióny eur a veľa času do vývoja ich bicyklov. Spolupracujeme ruka v ruke s UAE Emirates a UAE ADQ, najprv treba pochopiť požiadavky, ktoré majú na naše bicykle, a potom zabezpečiť, že to, čo dodávame, je absolútne najlepšie.“
Pozrite si tiež
- Detaily a špecifikácia víťazného Pinarella Dogma F Toma Pidcocka na Strade Bianche 2023
- Gaviria sa po šprinte neudržal a vulgárne si zanadával na svoje Colnago (+video)
Colnago označilo tvrdenia za „nepodložené“ a pozvalo Boonena a jeho kolegov, aby navštívili centrálu Colnaga na ich náklady, aby si vyskúšali nový pretekársky model V4R, po ktorom by nasledovala verejná diskusia o údajoch, ktoré viedli k tvrdeniu De Wolfa.
Ernesto Colnago už v roku 2020 predal väčšinový podiel značky Colnago spoločnosti Chimera Investments so sídlom v hlavnom meste Spojených arabských emirátov Abú Zabí.
Pogačar o novom modeli VR4: Je tuhší, citlivejší, lepšie reaguje
Colnago tiež zdôraznilo zverejnenie dokumentu o modeli V4R, ktorý načrtáva rôzne testy aerodynamiky a tuhosti, ktoré značka vykonala, a porovnanie jej výsledkov s predošlým modelom V3R.
Colnago tvrdí, že nový model je ich doposiaľ „najrýchlejším rámom vôbec“ a má ušetriť ekvivalent 17,5 wattu oproti predošlému modelu V3R pri rýchlosti 50 km/h a kadencii jazdca 90 otáčok za minútu. Bicykel však neporovnávali s konkurenčnými bicyklami v oblasti aerodynamických vlastností, čo sa u top výrobcov už stalo štandardom.
V dokumente citujú aj samotného Pogačara: „Colnago V4R je určite tuhšie a citlivejšie. Keď sa postavíte, cítite lepšiu odozvu, lepšie reaguje. Určite to pomáha v pelotóne v rýchlych pretekoch a pri útokoch a šprintoch. Toto bola pre mňa najväčšia zmena oproti V3R.“
Pogačar jazdil na bicykloch Colnago počas celej svojej profesionálnej kariéry. V roku 2020 získal ešte na VR3 prvé víťazstvo na Tour de France a najťažšie etapové preteky v kalendári vyhral aj o rok neskôr, pričom vlani skončil na novom VR4 [vtedy Prototipo] na druhom mieste.
Rozdiel 2 km/h by bol extrémny
Tvrdenie Dirka De Wolfa o Pogačarovom zrýchlení o 2 km/h však nie je založené na žiadnych faktoch alebo testovaní.
Ak by sme aj pripustili že by bol Pogačar na inom bicykli rýchlejší, pravdepodobne by to nebol až aký výrazný rozdiel.
V roku 2022 mali pretekári na Tour de France celkovú priemernú rýchlosť 42 km/h, a pri navýšení o 2 km/h by bol Pogačar takmer o päť percent lepší ako všetci ostatní.
Presne o 2 km/h rýchlejšie od ostatných išiel Filippo Ganna pred pár dňami v úvodnej časovke na Tirreno-Adriatico. Je však veľmi zásadný rozdiel podať takýto výkon na 11-kilometrovej časovke v porovnaní s viac ako 150-kilometrovými etapami na Tour de France alebo v podstate akýmikoľvek inými pretekmi.