Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Colnago reaguje na kritiku Pogačarovho bicykla a pozvali Boonena a De Wolfa na testovanie

De Wolf tvrdil, že ak by Pogačar jazdil na bicykli Cervélo, Specialized alebo Pinarello, bol by o 2 km/h rýchlejší.
Martin Sarvaš
Colnago reaguje na kritiku Pogačarovho bicykla a pozvali Boonena a De Wolfa na testovanie

Výrobca bicyklov Colnago pozval bývalých profesionálov Toma Boonena a Dirka De Wolf do Talianska, aby otestovali ich nový model VR4. Tiež by sa radi zapojili sa do diskusie o údajoch z analýzy výkonu ich bicykla, ktoré by dokazovali ich tvrdenia.

Colnago reaguje na kritiku, ktorú Belgičania nedávno vyjadrili v holandskom podcaste Wielerclub Wattage.

Víťaz monumentu Liège–Bastogne–Liège v roku 1992 Dirk De Wolf totiž povedal, že ak by Tadej Pogačar jazdil na bicykli Cervélo, Specialized alebo Pinarello, bol by o 2 km/h rýchlejší.

„Ak Tadej Pogačar zajtra nasadne na bicykel z tímu Jumbo-Visma, Ineos alebo Soudal-Quick Step, zvyšok nebude mať šancu. Na týchto bicykloch bude šliapať o ďalšie 2 km/h rýchlejšie,“ povedal Dirk De Wolf.

Bývalý majster sveta a niekoľkonásobný víťaz klasík Tom Boonen zareagoval tvrdením, že aj medzi špičkovými bicyklami jazdenými v profi pelotóne je „rozdiel v kvalite“.

Šéf Colnaga: Do vývoja sme investovali milióny eur

Generálny riaditeľ Colnaga Nicola Rosin v oficiálnom vyjadrení uviedol, že „výkony UAE Team Emirates sú prioritou Colnaga najvyššej úrovne“.

„V dôsledku toho sme investovali milióny eur a veľa času do vývoja ich bicyklov. Spolupracujeme ruka v ruke s UAE Emirates a UAE ADQ, najprv treba pochopiť požiadavky, ktoré majú na naše bicykle, a potom zabezpečiť, že to, čo dodávame, je absolútne najlepšie.“

Pozrite si tiež

Colnago označilo tvrdenia za „nepodložené“ a pozvalo Boonena a jeho kolegov, aby navštívili centrálu Colnaga na ich náklady, aby si vyskúšali nový pretekársky model V4R, po ktorom by nasledovala verejná diskusia o údajoch, ktoré viedli k tvrdeniu De Wolfa.

Ernesto Colnago už v roku 2020 predal väčšinový podiel značky Colnago spoločnosti Chimera Investments so sídlom v hlavnom meste Spojených arabských emirátov Abú Zabí.

Pogačar o novom modeli VR4: Je tuhší, citlivejší, lepšie reaguje

Colnago tiež zdôraznilo zverejnenie dokumentu o modeli V4R, ktorý načrtáva rôzne testy aerodynamiky a tuhosti, ktoré značka vykonala, a porovnanie jej výsledkov s predošlým modelom V3R.

Colnago tvrdí, že nový model je ich doposiaľ „najrýchlejším rámom vôbec“ a má ušetriť ekvivalent 17,5 wattu oproti predošlému modelu V3R pri rýchlosti 50 km/h a kadencii jazdca 90 otáčok za minútu. Bicykel však neporovnávali s konkurenčnými bicyklami v oblasti aerodynamických vlastností, čo sa u top výrobcov už stalo štandardom.

V dokumente citujú aj samotného Pogačara: „Colnago V4R je určite tuhšie a citlivejšie. Keď sa postavíte, cítite lepšiu odozvu, lepšie reaguje. Určite to pomáha v pelotóne v rýchlych pretekoch a pri útokoch a šprintoch. Toto bola pre mňa najväčšia zmena oproti V3R.“

Pogačar jazdil na bicykloch Colnago počas celej svojej profesionálnej kariéry. V roku 2020 získal ešte na VR3 prvé víťazstvo na Tour de France a najťažšie etapové preteky v kalendári vyhral aj o rok neskôr, pričom vlani skončil na novom VR4 [vtedy Prototipo] na druhom mieste.

Rozdiel 2 km/h by bol extrémny

Tvrdenie Dirka De Wolfa o Pogačarovom zrýchlení o 2 km/h však nie je založené na žiadnych faktoch alebo testovaní.

Ak by sme aj pripustili že by bol Pogačar na inom bicykli rýchlejší, pravdepodobne by to nebol až aký výrazný rozdiel.

V roku 2022 mali pretekári na Tour de France celkovú priemernú rýchlosť 42 km/h, a pri navýšení o 2 km/h by bol Pogačar takmer o päť percent lepší ako všetci ostatní.

Presne o 2 km/h rýchlejšie od ostatných išiel Filippo Ganna pred pár dňami v úvodnej časovke na Tirreno-Adriatico. Je však veľmi zásadný rozdiel podať takýto výkon na 11-kilometrovej časovke v porovnaní s viac ako 150-kilometrovými etapami na Tour de France alebo v podstate akýmikoľvek inými pretekmi.

Aktuality

16:31 Carapaz vyhral kráľovskú etapu Okolo Romandie, skvelý výkon predviedol aj Egan Bernal.

Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Zavrieť reklamu