Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Fotogaléria: Premiéra Signatures

V Bratislavskom KC Dunaj ste v piatok večer mali možnosť vidieť premiéru parádneho bikového filmu od českých Fulface productions - Sigantures. Ten kto nemal možnosť byť v BA, prípadne sa z akýchkoľvek dôvodov nemohol zúčastniť, prišiel o veľa. Signatures totiž zásadne prekračuje všetko, čo ste doteraz mohli na filmovom plátne od tvrocov z zemepisných našich končín vidieť. Hneď ako budete mať možnosť, skúste si počin chalanov z Čiech zadovážiť a zhodnotiť sami. Okrem parádnej atmosféry, množstva známych tvárí a vypitého alkoholu, ste si mohli pokecať aj s polovičkou Fullface productions, a zároveň (spolu)režisérom tohto filmu - Štepánom Romanovom. My sme túto možnosť využili a urobili s ním rozhovor o tom, aký celý proces prebiehal. Okrem toho galérka z akcie nižšie.  
Biker

Čo bolo  vašou inšpiráciou a prečo ste sa vlastne rozhodli natočiť Signatures?
“My už naozaj dlho jazdíme na bikoch, tam to asi celé začalo. Najskôr nejaké XC, potom skákanie a jazdenie z kopca – proste gravity disciplíny. Odjakživa sme sledovali všetky bikové filmy ako New World Disorder, sériu od The Collective – Roam, Seasons a samozrejme aj všetko novšie. Na týchto filmoch sme vyrástli a tiež sme chceli niečo také urobiť. Začalo to tým, že sme s kolegom Martinom natočili film o jazdcoch z Karlových Varov odkiaľ obaja pochádzame s názvom Gravitation the Sow. Po sezóne sme to premietali, na premiéru prišlo asi 50 ľudí a potom sme sa spolu opili. Bola to sranda. Také nejaké asi boli naše začiatky. Prerastalo to do stále väčších a väčších projektov a dnes sme tu s filmom Signatures. Bol to náš sen natočiť takýto film a tak sme do toho šli. Vážnejšie to začalo s filmom Spektrum  (2009), na ktorý sme sa rozhodli asi 2-3 roky dozadu naviazať a posunúť to celé ďalej. Naším cieľom bolo hlavne prekročiť česko-slovenské hranice, preto sme tam obsadili aj zahraničných jazdcov. Dostať sa tak do povedomia aj v Európe, či dokonca vo svete.”

Prečo vlastne názov Signature?
“Každý jazdec má nejakú svoju techniku a tiež svoj štýl jazdenia. Či už na DH trati alebo dirtoch každý zanecháva svoju stopu, či podpis. Preto Signatures. Okrem toho je to názov, ktorý dobre znie a ľahko sa pamätá…”

Ako dlho trval celý proces výroby filmu od začiatku až po úplné finále?
“Odkedy sme vydali Spektrum vedeli sme, že na to chceme nadviazať. Skôr ako sme vôbec zapli kameru a natočili prvý záber asi rok sme plánovali a premýšľali o tom, ako to urobiť. Začali sme točiť okolo 20. Júna 2012 s Filipom Polcom v Prahe. Na začiatku sme nemali žiadnych sponzorov. preto sme sa to celé rozhodli rozdeliť do dvoch rokov.“

Čo bolo pre vás ako filmárov najkrajšie miesto alebo spot? S ktorými jazdcami sa vám spolupracovalo najjednoduchšie a s kým bola naopak spolupráca najzložitejšia?
“Ja som nebol na Bali, takže môžem zhodnotiť len 7 spotov z ôsmich : ) Pre mňa osobne bola vrcholom určite Kanada. Odjakživa som sa do Britskej Kolumbie chcel ísť pozrieť – bolo to takým splnením môjho sna. Keď sme netočili, mal som možnosť si vo Whistleri pojazdiť a to bolo perfektné. Dúfam, že sa tam čoskoro vrátim, ak nie tento rok, tak ten budúci určite. Proste to, že niekde jazdíš a spoznávaš miesta, ktoré si predtým videl len vo filme, to je paráda. Čo sa týka jazdcov, nemôžem povedať, že jeden bol najlepší a druhý najhorší. Z ich strany to bola absolútne profesionálna spolupráca a snažili sa ukázať na daných spotoch to najlepšie. Všetci boli dobrí a všetkým patrí veľké ďakujem za to, že s nami do toho išli. Bez nich by to skrátka nebolo realizovateľné.”
 

Čo bolo najväčším zádrheľom, alebo najťažším momentum na celom projekte?
“Rozhodne to bola logistika. Občas to bolo veľmi náročné dostať 6 jazdcov na jedno miesto. Každý z nich má nabitý kalendár. Toto bolo občas naozaj o nervy. Nehovorím, že to bola chyba jazdcov, no zladiť všetky termíny nám dalo zabrať. Samozrejme tiež komunikovať v angličtine je o niečo ťažšie ako češtine, resp. slovenčine. No a potom samozrejme samotná post-produkcia. Nájsť dobrú hudbu, ktorá by do toho sedela, kontaktovať hudobníka a dohodnúť s ním na podmienkach použitia atď. Celé tá post-produkcia nás trošku prekvapila v tom zmysle, že ako veľa to až dalo práce. Aj keď sme už podobné projekty robili, toto bolo náročnejšie a strávili sme tým viac času ako sme pôvodne očakávali.”

Stalo sa počas natáčania niečo, na čo nikdy nezabudneš?
“Ťažko vyzdvihnúť jeden moment. Celé natáčanie – čas strávený s jazdcami, na ktorých som ešte pred piatimi rokmi pozeral ako na hviezdy a čítal o nich v časopisoch a teraz som s nimi mohol spolupracovať a byť ich kamarát – na to nikdy nezabudnem. Bol to skvelý zážitok.“

Zranil sa niekto počas natáčania, prípadne stala sa nejakú väžna nehoda na vašich zariadeniach? Nastal taký moment, kedy si si povedal, že či to vôbec stojí za to?
“Nič takéto sa našťastie nestalo. Žiadne zranenia sme nemali, teda až na pár škrabancov – nikto nemusel ísť do nemocnice. Stali sa nám nejaké male krádeže, ale raz sa veci našli, raz nie, no nešlo o nič tragické. Nejaký materiál tiež odišiel, ale našťastie technika prežila a furt funguje. My sme tiež zdraví, takže to celé dopadlo dobre.”

Máte už niečo rozplánované, alebo dokonca rozrobené do budúcna, alebo si dáte na chvíľu pauzu?
“Nápadov, ktoré by sme chceli zrealizovať  máme plno – možno sú niektoré úplne nerealizovateľné, niektoré blbé, takže si nad to musíme sadnúť. Každopádne by sme chceli pokračovať, teda urobiť ďalší bikový film. Teraz v prvom rade počkáme na to, aké budú reakcie keď to bude oficiálne vonku. Budeme sa z toho snažiť zobrať nejaké ponaučenie – nejak to celé zosumarizovať a potom uvidíme čo ďalej. Ako by mal ten ďalší projekt vyzerať, kde by sme mali natáčať – to je všetko ešte vo hviezdach.”

Keby si mohol zmenil, alebo urobil by sme spätne niečo inak?
“Tak to je veľa vecí… Keď sa teraz na to pozerám, vidím tam kopu nedostatkov z profesionálneho hľadiska – to je ale normálna profesionálna deformácia. To čo sme točili pred dvoma rokmi, to by som teraz urobil inak. Ešte horšie to je, ak sme to točili na staršiu techniku – potom je ten rozdiel ďaleko priepastnejší. Asi by som tiež skúsil osloviť “známejšie” mená – dostať tam lepších jazdcov. Možno by som sa začal aj skôr venovať tej spomínanej post-produkcii, aby nás to tak nezasiahlo, že 14 dní pred premiérou máme ešte kopu práce… Samozrejme nejaké nedostatky to má, ale na druhej strane sú to veci na ktorých môžme zapracovať v budúcnosti. Keď dokončím ďalší projekt, tiež určite poviem, že by som niektoré veci urobil inak. My ako tvorcovia sme so Signatures spokojní. Uvidíme, čo na to diváci – či sa im to bude páčiť. Zatiaľ máme počas premiérovej tour celkom pozitívne ohlasy. Uvidíme, keď sa to dostane na net, aké budú názory a reakcie potom.“

Vďaka za rozhovor!

 

 

Aktuality

12:37 Peter Sagan o výhre na Giro d’Italia: Celý deň sa deriem v úniku a teraz ma niekto predbehne tesne pred koncom? No to určite.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

11:58 Pomôžte Soni posadiť sa znovu na bicykel.

„Volám sa Soňa a v 15-tich rokoch som absolvovala takmer rutinnú operáciu chrbtice, následkom čoho som zostala ochrnutá od pol pása dolu s diagnózou spastická paraplégia spôsobená ischemickou léziou hrudnej miechy.“ Soňa Gabriš robí verejnú zbierku s cieľom vyzbierať peniaze na kúpu bicykla pre hendikepovaných.

11:40 Detaily 6. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Zvlnená etapa v štýle Strade Bianche obsahuje tri štrkové sektory, má dĺžku 177 km a prevýšenie 1858 m.

Včera 18:17 Peter Sagan sa tesne vyhol hrozivému pádu v šprinte úvodnej etapy Okolo Maďarska.

Sagan dostal v záverečných kilometroch defekt, kvôli ktorému stratil dobrú pozíciu na čele pelotónu a nakoniec skončil na 23. mieste. Skvelý výkon v úniku predviedol český jazdec slovenského tímu Pierre Baguette Cycling Martin Voltr, ktorý dostal ocenenie pre najbojovnejšieho jazdca a vďaka bonusom z prémií je druhý v celkovej klasifikácii.

Včera 17:56 Únik „ukradol“ šprintérom piatu etapu na Giro d’Italia. Benjamin Thomas získal prvé víťazstvo pre Cofidis v roku 2024.

Na druhom mieste skončil Michael Valgren a tretí finišoval Andrea Pietrobon. Celkovú klasifikáciu vedie aj naďalej Tadej Pogačar.

Zavrieť reklamu