Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Specialized predstavil nové „luxusné“ topánky S-Works Torch, majú nahradiť obľúbené S-Works 7

Majú širšiu podrážku, ľahšiu, ale rovnako tuhú karbónovú podošvu a stoja 440 eur. Mark Cavendish v nich nedávno vyhral etapu na Giro d'Italia.
Martin Sarvaš
Specialized predstavil nové „luxusné“ topánky S-Works Torch, majú nahradiť obľúbené S-Works 7

Specialized predstavil nové cestné topánky S-Works Torch, novú špičkovú cestnú cyklistickú obuv, o ktorej sa hovorí, že predstavuje „novú generáciu obuvi S-Works“.

Namiesto toho, aby prichádzali ako prémiový prírastok do cenovo výhodnejšieho radu topánok Specialized Torch, S-Works Torch nahrádza špičkovú S-Works 7 a údajne rieši množstvo problémov, ktoré niektorí jazdci mali s touto topánkou.

Kľúčom k týmto vylepšeniam je tvar opánky, modelovaný z „viac ako 100-tisíc skenov nôh“ z databázy Rëtul bike fit spoločnosti Specialized .

Vrch bol tiež prepracovaný na základe spätnej väzby od sponzorovaných profesionálnych jazdcov s novými materiálmi a vylepšeným dvojitým systémom uzatvárania BOA S3.

Specialized tiež vytvoril novú podrážku z uhlíkových vlákien, o ktorej sa tvrdí, že je širšia a ľahšia ako podošva na existujúcich topánkach Specialized S-Works, ako sú S-Works 7 Lace a S-Works Ares.

Napriek tomu Specialized tvrdí, že nová podošva si vďaka vnútornej podpornej štruktúre zachováva rovnakú tuhosť ako predchádzajúca podošva.

Tieto zmeny spolu údajne robia z S-Works Torch cyklistickú topánku tak pohodlnú, že podľa Specialized počas jazdy „zmizne na vašich nohách“.

Cestné cyklistické topánky Specialized S-Works Torch, zamerané priam na „luxusnú kategóriu“, stoja 440 eur.

Prečítajte si tiež

Špecifikácia topánok Specialized S-Works Torch

 

  • Cena: 440 €
  • Tvrdená hmotnosť: 450 g (pár veľkosti EU42)
  • Dvojitý systém zatvárania BOA S3
  • Naposledy vylepšené na základe údajov z viac ako 100-ttisíc Rëtul footscanov
  • Nová podošva z uhlíkových vlákien s vnútornou podporou I-beam je údajne širšia, o 20 g ľahšia a rovnako tuhá ako podošva predchádzajúcej generácie
  • K dispozícii v troch farbách pri uvedení na trh a ďalšie budú nasledovať

Vylepšené S-Works 7

Zatiaľ čo S-Works 7 väčšina jazdcov chváli, o S-Works Torch Specialized hovorí, že tento model ich ešte vylepšuje v mnohých oblastiach.

Nový dizajn podrážky je širší, plochejší a anatomickejší ako podrážka S-Works 7 s možnosťou výberu z dvoch možností šírky.

Štandardná možnosť šírky je napríklad o 4 mm širšia na podrážke S-Works 7, pričom široká možnosť pridáva ďalšie 4 mm na šírku (čím je o 8 mm širšia ako topánnky S-Works 7).

V prednej časti topánky spoločnosť Specialized ubrala suchý zips na špičke, pričom poznamenala, že to bola pre mnohých jazdcov funkcia, ktorú si raz nastavili a potom na ňu zabudli.

Po spätnej väzbe, že päta môže byť pre niektorých jazdcov príliš agresívna, Specialized vyvinul pre S-Works Torch asymetrický dizajn.

Nová „miska“ na päte údajne poskytuje podobný stupeň podpory na vnútornej strane, ale na vonkajšom okraji sa výrazne zužuje. Zlepšuje to pohodlie Achillovej šľachy a zároveň zachováva bezpečné držanie v zadnej časti chodidla.

Na vrchu nových topánok Torch sú nové „prispôsobivé materiály“, ktoré „umožňujú prirodzený pohyb chodidla“ pre väčšie pohodlie, zatiaľ čo zónové vystuženie udržuje nohu v bezpečí pre optimálny prenos sily do pedálov.

Specialized predovšetkým tvrdí, že nový vrch topánky rieši problém s príliš tuhým materiálom okolo otvoru pre chodidlá.

Specialized tiež hovorí, že pridal na vrchu výstuž v oblasti palca, ktorá by mala pomáhať „vyťažiť maximum z fázy ťahu pedálu“.

Zapínanie BOA

Nový systém zatvárania stále obsahuje dve otočné kolieska BOA S3 (s celokovovými vnútornými časťami pre vyššiu odolnosť v porovnaní so štandardnými ciferníkmi BOA), ale spoločnosť Specialized upravila uhol, pod ktorým drôty prechádzajú jazykom, a pridala dva prídržné jazýčky, aby sa zabránilo pohybu horných drôtov z ich nastavenej polohy počas jazdy.

Vnútorne si Torch S-Works zachováva patentované prvky Body Geometry od Specialized – 1,5 mm varusový klin, pozdĺžna podpora klenby a metatarzálne tlačidlo – o všetkých sa tvrdí, že pomáhajú zlepšovať pohodlie alebo prenos sily.

Nová podrážka

Odlišujúc sa od predchádzajúcej generácie topánok S-Works, S-Works Torch majú novú podrážku z uhlíkových vlákien.

Ako už bolo uvedené, nový dizajn je údajne taký tuhý ako karbónová podošva Specialized Fact Powerline použitá na predchádzajúcich modeloch S-Works (ktorá mala hodnotenie tuhosti 15 na vlastnej stupnici Specialized), ale je o 20 g ľahšia napriek tomu, že ponúka väčšiu šírku.

Specialized hovorí, že to bolo dosiahnuté agresívnejším zúžením zadnej časti podošvy a použitím vnútornej štruktúry „I-beam“ (nosník v tvare veľkého I alebo H), ktorý „dodáva tuhosť a pevnosť, čím sa eliminuje potreba dodatočného vystuženia.

Rovnako ako u topánok S-Works predchádzajúcej generácie, aj S-Works Torch má nastaviteľné otvory pre skrutky kufrov.

Ceny a farebné možnosti S-Works Torch

Cyklistické topánky Specialized S-Works Torch stoja 440 eur, čo predstavuje zvýšenie ceny o 10 eur oproti aktuálnej cene S-Works 7.

Aj keď sú nepochybne luxusné, zďaleka nie sú najdrahšími cyklistickými topánkami, aké kedy Specialized vyrobil. Tento titul si stále drží Specialized S-Works EXOS 99, cestná cyklistická obuv za 550 eur uvedená na trh v roku 2019, o ktorej sa tvrdí, že váži iba 150 g na jednu topánku.

Specialized však priznáva, že „pre jazdcov ide o významnú investíciu, takže sme tvrdo pracovali na tom, aby všetko na tejto obuvi spĺňalo očakávania.“

Topánky S-Works Torch sú ponúkané na „luxusnom“ konci trhu, hovorí Specialized. Používanie opisov značky, ako sú „elegantný“, „úhľadný“ a „rafinovaný“, ukazuje neustále rastúcu snahu prilákať zákazníkov z tohto segmentu, na rozdiel od jedinečného zamerania sa na výkon (hoci spoločnosť Specialized poznamenáva, že Mark Cavendish už použil Topánky S-Works Torch na víťazstvo v tretej etape Giro d’Italia 2022).

Topánky Specialized S-Works Torch budú pri uvedení na trh dostupné v troch farbách: bielej, čiernej a zeleno/čiernej.

Aktuality

15:04 Slovák Adam Gross vyhral tretiu etapu pretekov Okolo Srbska.

Gross zaznamenal dobrý výsledok aj v druhej etape, v ktorej skončil na treťom mieste. Zo Slovákov skončil najlepšie v celkovej klasifikácii trojdňového etapáku Samuel Kováč na piatom mieste, so stratou 4:53 min na holandského víťaza Quintena Velinga.

14:51 Video: Príprava a zákulisie z víťazstva Tadeja Pogačara na monumente Okolo Lombardie.

Pozrite si, ako Pogačar zakončil neuveriteľne úspešnú sezónu svojim štvrtým víťazstvom na monumente Okolo Lombardie.

13:49 Tadej Pogačar o dopingu: Bolo by to hlúpe. Žiarliví a podozrievaví ľudia tu budú vždy.

Pogačar vyhral v roku 2024 Tour de France, Giro d’Italia, majstrovstvá sveta aj dva monumenty. Bohužiaľ, jeho dominanciu mnohí pripisujú dopingu, a to bez akýchkoľvek dôkazov.

12:36 Garmin Edge 1050 vs iPhone 13 – čo je lepšie pre cyklistov?

Každý má svoje výhody aj nevýhody, a závisí od potrieb jazdca, ktoré zariadenie je vhodnejšie.

10:20 Detaily šialeného výkonu Tadeja Pogačara pri dominantnom víťazstve monumentu Okolo Lombardie.

Počas poslednej hodiny a viac ako 48-kilometrového sóla mal Pogačar priemerný normalizovaný výkon 370 wattov.

Zavrieť reklamu