Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER IBA ZA 16,90€!
Novinky

Roval predstavil nové cestné kolesá Rapide CLX II a Alpinist CLX II – tentokrát už sú bezdušové

Pôvodné bezdušové Rovaly testoval Peter Sagan a dopadlo to tak, že najprv explodoval plášť a potom ráfik. Snáď tentokrát to už takto nedopadne.
Martin Sarvaš

Roval uviedol na trh aktualizované verzie svojich prvotriednych aero a vrchárskych kolies – a tentoraz sú bezdušové.

Kolesá Roval Rapide CLX II a Alpinist CLX II nie sú revolučné, ale konečne sú v súlade s bezdušovou kompatibilitou a podľa americkej značky „ponúkajú vylepšenia zamerané na ich udržanie v prednej časti balíka“.

Keď boli v júni 2020 uvedené na trh pôvodné kolesá Rapide CLX a Alpinist CLX, Roval uviedol, že sú určené iba na použitie s dušami, a to aj napriek rastúcej sile technológie bezdušových pneumatík v cestnej cyklistike.

Vylepšenia zahŕňajú prepracovaný karbónový dizajn, ktorý umožňuje bezdušovú kompatibilitu.

Testovanie pôvodných bezdušových kolies Alpinist Petrom Saganom viedlo k prasknutému ráfiku po tom, čo praskla pneumatika. Sagan preskočil stredovou časťou kruhového objazdu, nestihol zabočiť a narazil priamo do obrubníka, po čom explodoval plášť i ráfik.

Roval hovorí, že problém nebol v tom, že Saganov ráfik praskol – obe pôvodné dvojkolesia prešli UCI 40-joulovým nárazovým testom (nárazový test na holom karbónovom ráfiku), ale v tom, že bezdušová pneumatika nezostala sedieť v pätke ráfiku, čo by znamenalo nebezpečenstvo pádu.

Prečítajte si tiež

Roval Rapide CLX II je aero koleso s variabilnou hĺbkou ráfika (51 mm vpredu, 60 mm vzadu) a hmotnosťou 1 520 g (vrátane pásky a bezdušových ventilov).

Roval Alpinist CLX II sú ľahké, vrchárske kolesá s 33 mm ráfikom a hmotnosťou 1 265 g (opäť vrátane pásky a bezdušových ventilov).

Rapide aj Alpinist majú vnútornú šírku ráfika 21 mm a podľa Rovalu sú optimalizované na použitie s 26 mm pneumatikami. Kolesá Rapide aj Alpinist stoja 2 500 eur.

Detaily Roval Rapide CLX II

  • Aero koleso optimalizované pre 26 mm pneumatiky
  • Špecifický profil zadného a predného ráfiku
  • Predný ráfik: 51 mm hlboký, 35 mm široký (vonkajší rozmer)
  • Zadný ráfik: 60 mm hlboký, 30 mm široký (vonkajší rozmer) vnútorná šírka 21 mm
  • Bezdušovo kompatibilné
  • Špice DT Swiss Aerolite, 18 vpredu / 24 vzadu
  • Aero náboje s vnútornosťami DT Swiss EXP a keramickými ložiskami Sinc
  • Váhový limit 125 kg
  • Skutočná hmotnosť: 1 520 g (vrátane pásky a bezdušových ventilov)
  • Cena: 2 500 €

Detaily Roval Alpinist CLX II

  • Ľahké aero kolesá optimalizované pre 26 mm pneumatiky
  • 33 mm hlboké ráfiky
  • Vnútorná šírka 21 mm
  • Bezdušovo kompatibilné
  • Špice DT Swiss Aerolite, 18 vpredu / 24 vzadu
  • Náboje LFD s vnútornosťami DT Swiss EXP a keramickými ložiskami Sinc
  • Váhový limit 125 kg
  • Skutočná hmotnosť: 1 265 g (vrátane pásky a bezdušových ventilov)
  • Cena: 2 500 €

Aktuality

Včera 11:32 Birell BikeFest 2022: Zoznam testovacích bicyklov Focus.

Medzi testovacími modelmi sú aj gravel Atlas, trailový Jam a elektrobicykle Sam², Jam² či Thron².

Včera 11:26 Birell BikeFest 2022: Zoznam testovacích zariadení Garmin.

Medzi testovacími zariadeniami si môžete vybrať z rôznych modelov cyklopočítačov a hodiniek vrátane najnovších športových hodiniek Garmin fenix 7 v rôznych prevedeniach.

Včera 10:54 Sivakov bol poriadne nahnevaný, pretože si omylom vymazal dáta „najťažšej jazdy v živote“ (+video).

Jazdec tímu Ineos Grenadiers si chcel vo svojom Garmine uložiť jazdu z náročnej horskej etapy Giro d’Italia, avšak dotykový displej bol po daždi mokrý a aj keď stlačil „uložiť jazdu“, jeho cyklopočítač zaznamenal signál „zahodiť“.

Včera 10:16 Birell BikeFest 2022: Detaily súťaže Garmin Slopestyle FMB World Tour SILVER Event.

Po prvýkrát si v tejto disciplíne na Birell BikeFeste zasúťažia aj ženy.

26.05.2022 Únik „ukradol“ šprintérom poslednú možnosť na Gire, vyhral Dries De Bondt.

V celkovom hodnotení vedie aj naďalej Richard Carapaz (Ineos Grenadiers), avšak z Gira odstúpil João Almeida pre pozitívny test na Covid-19, takže pretekári za ním (4. miesto) sa posunuli o jednu priečku vyššie.

Zavrieť reklamu