Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Cestné

Aero senzor ACS za 1200 eur vám zmeria aerodynamiku bicykla a polohy tela

Nový systém je schopný merať koeficient aerodynamického odporu s odchýlkou 1,5 percenta. Momentálne je však kompatibilný iba s cyklopočítačmi Garmin Edge.
Martin Sarvaš
Aerosensor dokáže vypočítať koeficient aerodynamického odporu jazdca (CdA) v reálnom čase.

Značka Aerosensor uviedla na trh svoj Aerodynamický cyklistický systém (ACS) – sadu produktov, ktorých cieľom je umožniť jazdcom merať ich aerodynamický odpor v reálnom čase na ceste či dráhe vo velodróme.

Systém ACS pozostáva z troch zariadení: Aerosensor, Aerobody a Aerodrome.

Aerosensor je sonda namontovaná na riadidlách určená na meranie rýchlosti a uhla vetra s presnosťou +/- 0,1 %.

Keď sa tieto údaje skombinujú s údajmi o výkone a údajoch o valivom odpore pneumatík, sonda Aerosensor dokáže vypočítať koeficient aerodynamického odporu jazdca (CdA) v reálnom čase a zobraziť ho na cyklopočítači Garmin Edge prostredníctvom aplikácie Aerosensor Garmin Connect IQ.

Aerobody je zariadenie namontované na predstavci, ktoré využíva lasery na meranie aerodynamiky polohy tela jazdca, aby sa zabezpečilo, že sa počas testovania alebo jazdy si cyklista udržuje konzistentnú polohu.

Aerodrome je zariadenie určené pre dráhovú cyklistiku a ide o bezdrôtový merač času kôl navrhnutý na sledovanie časov na kolo s presnosťou na milisekundy.

Značka Aerosensor uvádza, že systém ACS možno použiť na ceste na určenie rozdielov v koeficiente aerodynamického odporu s odchýlkou +/-1,5 percenta alebo na velodrómovej dráhe do +/- 0,5 percenta.

Aerosenzor

Aerosensor dokáže vypočítať koeficient aerodynamického odporu jazdca (CdA) v reálnom čase.

Samotný Aerosensor je srdcom systému ACS. Meria rýchlosť vetra, uhol vetra a nadmorskú výšku, potom ich kombinuje s údajmi zo snímača rýchlosti a merača výkonu na výpočet koeficientu aerodynamického odporu v reálnom čase.

Tento údaj sa potom prenesie do cyklopočítača Garmin Edge cez ANT+, kde ho možno zobraziť v reálnom čase alebo zaznamenať do súboru FIT jazdy.

V súčasnosti je Aerosensor kompatibilný iba s cyklopočítačmi Garmin Edge a dá sa namontovať na riadidlá pomocou držiaka v štýle GoPro.

Prečítajte si tiež

Aerosensor, ktorý vyvinul bývalý aerodynamik Formuly 1, Dr. Barney Garrood, využíva patentovaný dizajn sondy, ktorý údajne poskytuje údaje v uhloch vetra až 50 stupňov.

To údajne umožňuje „presnosť údajov prakticky vo všetkých veterných podmienkach“.

Iné existujúce produkty na trhu, ako napríklad Noti Konect alebo Velocomp Aeropod, zvyčajne vyžadujú, aby ste na dosiahnutie dobrých výsledkov testovali v podmienkach bez vetra.

Podľa Dr. Garrooda je možné údaje o valivom odpore pneumatík získať z nezávislých zdrojov, aby Aerosensor mohol zohľadniť túto premennú.

Samotný Aerosensor stojí 1001,95 eur.

Aerobody

Aerobody je zariadenie, ktoré využíva lasery na meranie aerodynamiky polohy tela jazdca.

Aj keď je fajn mať aero bicykel či výbavu s nízkym odporom, najväčší odpor aj tak vždy produkuje telo jazdca resp. poloha, v ktorej je cyklista na bicykli.

Práve schopnosť jazdiť dlho v efektívnej aerodynamickej polohe je kľúčové pre dosiahnutie dobrých výsledkov.

Senzor Aerobody meria aerodynamickú efektivitu polohy jazdca.

Montuje na vrchnú časť predstavca a využíva optické laserové senzory na meranie polohy vašej hlavy, trupu a brucha.

Ak sa vaša pozícia tela počas jazdy odchýli od vopred určeného počiatočného bodu, Aerobody vás upozorní prostredníctvom aplikácie Aerosensor Garmin Connect IQ.

Podľa Aerosensor dokáže Aerobody detekovať zmeny polohy o 1 mm.

Údaje o polohe tela sa tiež zaznamenávajú do súboru FIT jazdy, takže ich potom možno porovnať s údajmi aerodynamického odporu po jazde.

Samotný senzor Aerobody stojí 430,95 eur.

Značka Aerosensor ponúka senzory Aerosensor a Aerobody v jednom balíku za 1219,95 eur a balík všetkých troch senzorov aj s dráhovým Aerodrome stojí 1744,95 eur.

Aktuality

30.04.2024 Video: Prvé kolo Slovenského pohára XCO v Drozdove poznačili extrémne podmienky na trati.

Pretekári to vôbec nemali ľahké a počas víkendu sa museli vysporiadať s náročnými podmienkami na trati. Dážď, blato a zima skúšali pretekárov, ktorí to naozaj nemali ľahké. Z víťazstva v elitných kategóriách sa tešili poľskí pretekári Filip Helta a Gabriela Wojtyla. Zo slovenských jazdcov skončili najlepšie Matej Ulík na druhom mieste a Tereza Kurnická, ktorá obsadila 7. priečku.

30.04.2024 Tadej Pogačar ide na Giro d’Italia v silnej zostave s jasným cieľom vyhrať ružový dres.

Tím UAE Emirates zverejnil zostavu ôsmich jazdcov pre Giro: Tadej Pogačar, Mikkel Bjerg, Felix Grossschartner, Vegard Stake Laengen, Rafal Majka, Juan Sebastián Molano, Domen Novak a Rui Oliveira.

30.04.2024 Quintanu nazvali „malou zasranou krysou“. Kolumbijčan reaguje na vyjadrenia Gerainta Thomasa a Luka Rowea.

Thomasa a Rowe vyjadrili v podcaste Watts Occurring názor, že Nairo Quintana „by nemal pretekať“. Dôvodom kritiky je jeho pozitívny test na zakázanú látku tramadol na Tour de France 2022.

29.04.2024 Alison Jackson vyhrala v šprinte druhú etapu Vuelta España Femenina, záver poznačili hromadné pády.

Na druhom mieste skončila Blanka Vas (SD Worx – Protime), ktorá sa tiež dostala do vedenia celkovej klasifikácie a tretia finišovala Karlijn Swinkels (UAE ADQ).

29.04.2024 Značka Nike sa stala osobným sponzorom cyklistky Demi Vollering.

„Uvedomujem si svoju úlohu v ženskej cyklistike a ženských športoch všeobecne,“ hovorí o novom partnerstve víťazka Tour de France Femmes.

Zavrieť reklamu