Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

POC predstavuje novú prilbu Procen Air

Matúš Bušík
POC predstavuje novú prilbu Procen Air

Od začiatku sezóny 2024 jazdí viacero jazdcov tímu EF Pro Cycling v novej prilbe, ktorá nabúrala tradičnú predstavu o vysoko výkonnej cyklistickej prilbe a viedla k rade úspechov.

Procen Air je nová cestná prilba POC s optimalizovanou aerodynamikou. Spája v sebe dlhoročné skúsenosti a intenzívnu spoluprácu s jazdcami a expertami na výkon tímu EF Pro Cycling.

Prilba Procen Air sa v aktuálnej pretekárskej sezóne objavila v množstve pretekov. Výzvou nebolo len to aby vyrobili rýchlejšiu cestnú prilbu. Ale aj potreba, umožniť jazdcom podávať lepšie výkony počas dlhých dynamických dní, v rýchlo sa pohybujúcom pelotóne, zlepšiť ich videnie, vnímanie zvukov a samozrejme zabezpečiť čo najvyššiu možnú ochranu v prípade pádu.

Magnus Gustavsson, riaditeľ divízie Hard Goods spoločnosti POC vysvetľuje: „Z hľadiska nárazu vieme, ako vyrobiť bezpečnú prilbu. Tu šlo skôr o špecifické situácie na bicykli v pelotóne, kde sa okolo vás deje neskutočne veľa vecí. Našou úlohou pri modeli Procen Air bolo vytvoriť prilbu s úsporou wattov, ako poznáme z časovkárskych prilieb, bez toho aby bola ohrozená bezpečnosť jazdcov a zlepšila sa schopnosť jazdca počuť a vidieť.“

Ide o proces, ktorý sme testovali a zdokonaľovali niekoľko rokov a popisuje ho výkonný riaditeľ spoločnosti EF Pro Cycling Peter Schep: „Potom, čo sme vyvinuli techniku umožňujúcu lepšie prúdenie vzduchu cez aerodynamickú „časovkársku“ prilbu Procen sme si povedali, že to vyrieši množstvo ďalších obmedzení. V tu chvíľu sme mohli rýchlo preradiť na vyšší stupeň a túto výzvu sme prijali. Potom už bolo potrebné len doladiť dostatočné chladenie jazdcov, zlepšiť ich zrakové a zvukové vnímanie, tak aby vedel čo sa deje za ním a okolo neho. Bezpečnosť je vždy na prvom mieste. S týmto vedomím sme mohli vyvinúť túto prilbu. Je rozhodne výrazne rýchlejšia.“

Jedná se o proces, který byl testován a zdokonalován několik let, jak popisuje výkonný ředitel společnosti EF Pro Cycling Peter Schep: „Poté, co jsme vyvinuli techniku umožňující lepší proudění vzduchu skrz aerodynamickou „časovkářskou“ přilbu Procen, řekli jsme si: „Koukej! Tohle vyřeší spoustu našich omezení“. V tu chvíli jsme mohli rychle přeřadit na vyšší rychlost a tuto výzvu jsme přijali. Pak už chtělo jen doladit dostatečné chlazení jezdce, zlepšit jeho zrakové a zvukové vnímání, aby věděl, co se děje za ním a kolem něj. Bezpečnost je vždy na prvním místě. S tímto vědomím jsme mohli vyvinout tuto přilbu. Rozhodně je výrazně rychlejší.“

Prúdenie vzduchu

Otvory v prednej časti prilby Procen Air odvádzajú vzduch z vysokotlakovej zóny, čo znižuje stagnáciu vzduchu a ďalší odpor vzduchu, ktorý musí jazdec pretlačiť.

Vzduch je vedený cez prilbu a vytvorením Venturiho efektu vo vnútri prilby, tak ako ho poznáme z prilieb POC Ventral, prúdenie vzduchu podporuje vynikajúcu ventiláciu a chladenie. LEpšie chladenie a prúdenie vzduchu zlepší celkový výkon prilby a jazdca.

Viditeľnosť a magnetický zorník

Okrem odvetrania a aerodynamického výkonu využíva model Procen Air nový zorník, ktorý zaisťuje jazdcovi maximálne periférne videnie.

Jazdec tak vidí lepšie a môže rýchlejšie reagovať na všetky scenáre pretekov a ruch zbesilého pelotónu.

Nový magnetický systém uchytenia zorníku dáva jazdcovi jednoduchú možnosť mať ho nasadený alebo odopnutý a podporuje optimálny videnie v každom okamihu.

Zorník je vybavený technológiou Clarity a viete ho odopnúť a umiestniť na rad magnetov v zadnej časti prilby, pokiaľ ho znova nebudete chcieť nasadiť. To všetko sa dá spraviť jednou rukou a bez nutnosti dotýkať sa samotnej optiky.

Magnetické úchyty a celý systém na zadnej časti prilby je navrhnutý tak, aby zorník neprekážal jazdcovi ani počas jazdy v aerodynamickej polohe.

Zvuk a uchytenie na hlave

V pelotóne je sluch často prvým signálnym systémom cyklistu. Priestorové vnímanie pretekára závisí na jeho schopnosti vnímať zvuk, hlavne ak sa za ním zozadu blížia ďalší jazdci, ktorí sú mimo dosahu jeho periférneho videnia.

Preto bolo miesto, kde prilba zakrýva uši konštrukčne riešené tak, aby poskytovalo optimálny aerodynamický výkon a zvuk. Znížené turbulencie okolo uší a polootvorená konštrukcia, majú za následok to, že väčšina jazdcov bude počuť lepšie.

Okrem toho je pre udržanie pozornosti zásadná pohodlnosť a prispôsobivosť prilby. Systém nastavenia obvodu okolo hlavy Procen Air uľahčuje každému jazdcov nájsť správnu pozíciu a zaisťuje optimálnu ochranu.

Aerodynamický výkon

Niet pochýb o tom, že prilba Procen Air je rýchla, čo už jazdci tímu EF Education Cannondale v tomto roku dokázali. Od víťazstva Noemi Rüeggové v šprinte vo vysokej rýchlosti na Trofeo Felanitx-Colonia de Sant Jordi, cez sólové víťazstvo Kristen Faulknerovej na 50 km na Omloop van het Hageland až po víťazstvo Kim Cadzowovej na GC Trofeo Ponente v Rose – ženský tím vyhral s prilbou PRocen Air už 7 pretekov.

Výsledky podporili údaje, ktoré tímy Poc a EF Pro Cycling zhromaždili v aerodynamickom tuneli pomocou počítačových simulácií a behom testov na ceste.

Pri porovnaní so zavedeným a veľmi rýchlym modelom Ventral vykázala prilba Procen Air výrazný nárast výkonu, ktorý sa obvykle pohyboval od 5 W pri nízkej rýchlosti do 18 W pri vysokej rýchlosti (30-60 km/h).

Ďalším reálnym príkladom zvýšeného výkonu sú pdaje, ktoré stoja za krásnym sólovým únikom Alberta Betiola, ktorý ho v marci 2024 doviedol až k víťazstvu na klasike Miláno-Turín. Alberto zaútočil 30 km pred cieľom a zostávajúcu vzdialenosť zvládol za 39 minút.
Aj na ceste, kde vietor fúka z rôznych smerov a na konci pretekov sa začína prejavovať únava jazdcov, bol rozdiel pre Alberta a tím patrný, čo vyvetľuje riaditeľ EF Pro Cycling Peter Schep: „Alberto mal počas svojho sóla priemernú rýchlosť 46,5 km/h. Podľa našich výpočtov umožnila prilba Procen Air Albertovi prekonať zostávajúcu vzdialenosť o viac než 10 sekúnd rýchlejšie, než keby mal na hlave prilbu POC Ventral. Naviac Procen Air zvládla nároky teplej 177 km dlhej klasiky.“

 POC Procen Air – podrobnosti o prilbe

  • CFD (Computational Fluid Dynamics) testované pre optimálny aerodynamický účinok
  • testované vo veternom tuneli av cestných pretekoch pre optimálne pohodlie
  • Venturiho efekt zlepšuje chladenie vo vnútri prilby
  • aerodynamicky a zvukovo optimalizované kryty ušníc
  • unikátny magnetický zorník a úložný priestor
  • odľahčený nastaviteľný systém uchytenia
  • optimalizovaná ľahká vložka EPS poskytujúca ochranu pri náraze
  • ľahká vonkajšia škrupina z PC
  • spodné partie prilby z materiálu EVA pre väčšie pohodlie
  • zorník s technológiou Clarity Road zvyšujúci kontrast a vnímanie farieb pre optimálne videnie na ceste
  • súčasťou balenia je náhradný číry zorník
  • certifikované podľa – EN 1078/CPSC/AS/NZS 2063
  • veľkosti: S (50 – 56 cm), M(54 – 59 cm), L(56 – 61 cm)
  • farby: Hydrogen White, Uranium Black Matt
  • hmotnosť 350 g (veľ. M)
  • odporúčaná MOC: 400 €

Aktuality

11:39 Video: Mechanik skladá ružový špeciál Colnago V4Rs pre víťaza Giro d’Italia Tadeja Pogačara.

Okrem dvoch časoviek strávil Pogačar všetky etapy na bicykli Colnago V4Rs, ktorý mu v posledných dvoch etapách prispôsobili ružovým dizajnom rámu, aby ladil s ružovým dresom víťaza Gira.

11:31 Víťazný bicykel Giro d’Italia 2024: Colnago V4Rs Tadeja Pogačara s extrémne krátkymi kľukami.

Pozrite si detaily a špecifikáciu bicykla Colnago V4Rs Tadeja Pogačara, ktorý mu pomohol k víťazstvu Giro d’Italia.

10:36 Tadej Pogačar vyhral Giro d’Italia najväčším rozdielom od roku 1965.

Za posledných 59 rokov nedokázal vyhrať Giro d’Italia nikto takým suverénnym spôsobom ako Tadej Pogačar v roku 2024.

09:48 Birell BikeFest 2024: Ako sa dostať na BikeFest autom, špeciálne BikeFest taxi & harmonogram kyvadlovej dopravy.

Chystáte sa do Kálnice na Birell BikeFest 2024? Takto sa tam dostanete!

09:34 Viktória Chladoňová dosiahla obrovský úspech a vyhrala preteky Svetového pohára XCO v Novom Měste na Moravě.

Len 17-ročná Slovenka prišla do cieľa s 52-sekundovým náskokom pred Kanaďankou Rafaelle Carrier a tretia skončila slovinská pretekárka Tereza Serkezi.

Zavrieť reklamu