Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Kde na Západnom Slovensku si môžete zajazdiť na pumptracku?

Posledná séria o pumptrackoch je venovaná tým na Západnom Slovensku. Práve tu sa ich nachádza najviac a tešia sa najväčšej popularite.
Matúš Bušík
Kde na Západnom Slovensku si môžete zajazdiť na pumptracku?

V poslednom článku sme priniesli prehľad pumptrackov v Bratislave, priblížili spôsob jazdy na pumptrackoch a predstavili aj niektoré pokročilejšie techniky. Tak verím, že už to máte natrénované a s bicyklom ste zžití. Ak je to naozaj tak, môžete sa pustiť do pretekania.

Princíp pretekov na pumptracku je veľmi jasný a jednoduchý. Jazdí sa bez šliapania do pedálov, a teda čo najvyššiu rýchlosť musíte vyvinúť a potom udržať iba pumpovaním a prenášaním ťažiska.

V kvalifikácii absolvuje jazdec jedno kolo a po odjazdení všetkých pretekárov vo všetkých kategóriách sa vytvorí tabuľka postupujúcich.

Podľa typu pretekov a počtu účastníkov ich väčšinou býva 8, 16 alebo 32. Postupujúci potom jazdia po kategóriách a do ďalšieho kola vždy postupuje tá lepšia polovica.

Nakoniec sa jazdí o tretie miesto a finále. Preteky sú naozaj fyzicky náročné, síce vždy odjazdíte iba jedno kolo, ale ak patríte k tým úspešným a prebojujete sa až do finále, čaká vás niekoľko meraných jázd za deň.

Kto už skúšal jazdiť na rýchlosť, tak vie, o čom hovorím. Jedno kolo trvá niekoľko sekúnd. Napríklad na pumptracku v Kálnici dosahovali najrýchlejší jazdci časy pod 14 sekúnd, na bratislavskom to bolo o čosi viac, najrýchlejší pretekár dosiahol čas na úrovni 19 sekúnd a nejaké drobné.

Pred niekoľkými dňami sa uskutočnilo práve prvé kolo slovenského pohára na pumptracku v Bratislave a víťazom elitnej mužskej kategórie sa stal Daniel Hradský z tímu Mad Style racing. Medzi ženami zvíťazila Kristína Madarásová. Obaja nás reprezentovali aj na minuloročných Majstrovstvách sveta v pumptracku v Čile. Okrem nich tam štartoval aj mladý pretekár Tommy Miškolci.

Najlepší výsledok z našich tam dosiahla Kristína Madarásová, skončila na 5. mieste. Tohtoročné majstrovstvá sveta sa uskutočnia v Argentíne 18. novembra a Kristína už má na nich zaistenú miestenku.

Veríme, že ju v Argentíne doplní niekto z mužov a budeme im držať palce v úspešnej reprezentácii Slovenska. Podmienky na trénovanie sú z roka na rok lepšie, o čom svedčí aj rastúce množstvo pumptrackov.

Najväčší na Slovensku je najnovšie v Trnave.

Pumptracky na Západnom Slovensku

  • Topoľčany – asfaltový pumptrack, 2021
  • Partizánske – asfaltový pumptrack, 2021
  • Kálnica – asfaltový pumptrack, 2016
  • Modra – asfaltový pumptrack, 2017
  • Viničné – asfaltový pumptrack, 2021
  • Slovenský Grob – asfaltový pumptrack, 2022
  • Lozorno – asfaltový pumptrack, 2022
  • Gbely – spevnený povrch + asfaltové zákruty, 2022
  • Beluša – asfaltový pumptrack, 2022
  • Drietoma – asfaltový pumptrack, 2022
  • Ivanovce – asfaltový pumptrack, 2020
  • Trnava – asfaltový pumptrack, 2023 (čaká na dokončenie)
  • Báhoň – asfaltový pumptrack, 2019
  • Dlhá – asfaltový pumptrack, motokáry, 2021
  • Bošáca – spevnený povrch + asfaltové zákruty, 2017
  • Myjava – asfaltový pumptrack, 2016
  • Dojč – spevnený povrch + betónové zákruty, 2016
  • Hrádok – asfaltový pumptrack, 2018
  • Trenčianska Turná – asfaltový pumptrack, 2017
  • Šurianky – spevnený povrch, 2020
  • Dolné Lovčice – spevnený povrch aj bikrosová dráha, 2012
  • Nové Zámky – asfaltový pumptrack, 2022

6 vybraných pumptrackov západného Slovenska

Nové Zámky 

Pumptrack v Nových Zámkoch patrí k tým väčším na Slovensku a má aj detskú líniu. Okrem toho ponúka niekoľko skokov. Postavili ho špecialisti na pumptracky, Roman Kaločay a jeho firma Bikeing. V blízkosti sa nachádza celý voľnočasový areál s množstvom športovísk. Kiežby bolo na Slovensku viac takýchto miest.

Kálnica 

Kálnický pumptrack v našom výbere nemôže chýbať. Patrí k najstarším na Slovensku a z pôvodného pumptracku so spevneným povrchom je dnes asfaltový. Medzi bikermi je obľúbený a každoročne sa na ňom preteká v rámci BikeFestu. Jeden okruh trvá najrýchlejším pod 14 sekúnd. Pumptrack je variabilný a máte na výber z viacerých možností prejazdu.

Partizánske

Dráha sa skladá sa z vonkajšej dráhy s dĺžkou takmer 100 metrov, štyroch zákrut a 12 samostatných vĺn. Pre zvýšenie atraktivity má pumptrack alternatívnu 33 metrov dlhú vnútornú líniu zloženú z troch klopených zákrut a im prislúchajúcich vĺn. Niektoré klopené zákruty sú napríklad v tvare S, čiže smerujú doprava i doľava. Samostatná línia je určená najmä pre pokročilejších jazdcov predovšetkým na tréning zoskokov.

Modra

Pumptrack sa nachádza neďaleko Zochovej chaty a v jeho blízkosti stojí aj deťmi obľúbená opičia dráha. Patrí tiež k tým starším na Slovensku a na svedomí ho má Filip Polc. Nebýva tu príliš rušno a klopené zákruty nie sú obrovské, čo vyhovuje najmä začiatočníkom. Tento pumptrack je výborný aj pre skejtbordistov.

Báhoň

Panšula pumptrack v Báhoni sa skladá z hlavnej línie, ktorá má približne 100 metrov a zo skákacej 70 m dlhej línie. Postupne prechádzal rekonštrukciou a z pôvodne spevneného povrchu je dnes už kompletne asfaltový. V roku 2021 sa tam odjazdili majstrovstvá Slovenska.

Viničné

Viničné je menšia obec neďaleko Pezinka, pýši sa však veľmi dobrým asfaltovým pumptrackom priamo v centre obce. Je to projekt Romana Kaločaya a Bikeing. Veľmi sympatické na tomto projekte je to, že bol dofinancovaný zo súkromných zdrojov, za čo patrí ľuďom obrovský obdiv. Keď sa chce, tak sa dá!

Pumptrack Trnava

Novinkou a zároveň najväčším slovenským pumptrackom je ten trnavský.

Na Slovensku vyrástol nový športový komplex. Nachádza sa v Trnave a okrem pumptrackov tam pre nadšencov adrenalínových športov budú aj skejtpark a U-rampu.

Čo sa týka areálu, tak v ňom nenájdete jeden, ale rovno dva pumptracky, z ktorých menší je určený deťom.

Dokopy obsahujú až 565 metrov unikátnych dráh a nespočetné množstvo ich kombinácií. V areáli sa nachádza takmer 2 000 m2 asfaltu a zhruba 600 m2 betónu, z ktorého sú bazén pre skejtbordistov a U-rampa.

Rozloha areálu je až 6 375 m2. Vďaka týmto parametrom ide o najväčší pumptrack na Slovensku. Jeho ľavá časť je ľahký flow track so skokmi rôznych veľkostí. V pravej časti ide o pretekový pumptrack s dĺžkou jediného okruhu 280 m.

Je zhruba dvojnásobne väčší ako pumptracky, na ktorých sa bežne jazdí slovenský pohár. Výstavba trvala od októbra do apríla, pričom reálne sa stavalo zhruba 3 mesiace čistého času.

Na tomto mieste sa nachádzala stará bikrosová trať, ktorú bolo potrebné odkopať a postaviť základy pumptracku nanovo z kameniva. Toľko teória od Romana Kaločaya zo spoločnosti Bikeing, ktorá má pumptrack na svedomí.

Na exkurziu po trnavskom pumptracku som si zavolal aj Daniela Hradského, ktorý patrí k najrýchlejším jazdcom tejto disciplíny na Slovensku a zúčastnil sa aj minuloročných majstrovstiev sveta v Čile.

Od začiatku vidieť, že Dano má bicykel v rukách a pumptrack je jeho druhý domov. Vymýšľa rôzne kombinácie prejazdov a preskokov. Keď ku koncu naskakuje do vlny a vyskakuje z nej do zákruty slušných 6 metrov, už iba neveriacky krútim hlavou a snažím sa ho brzdiť so slovami, že zajtra má preteky (tie mimochodom vyhral).

Nepočúva ma a ide opäť naplno. Naozaj sa mi páči variabilita tohto pumptracku a na svoje si tam príde každý. Ľutujem, že som si so sebou nevzal bicykel a nevyskúšal zopár okruhov.

Po jazdení ťahám z Dana informácie, čo si o novinke myslí on ako profesionálny jazdec. Postavil to Roman dobre a dá sa to porovnávať so svetovými pumptrackmi?

„Pumptrack v Trnave by som opísal ako doteraz najlepší na Slovensku. Kvalitou sa vyrovnáva aj svetovým tratiam. Keď som sem prišiel prvýkrát, tak som prehodnocoval, či viem vôbec jazdiť. Je to niečo iné, ako sme boli na Slovensku zvyknutí. Nespočetné množstvo technických kombinácii a skokov neodpustí ani tú najmenšiu chybu a preverí každého jazdca,“ zhodnotil po niekoľkých hodinách strávených na trnavskom pumptracku.

Romanovi sa to teda opäť podarilo a potvrdil, že z jeho dielne vychádzajú len výborné pumptracky, na ktorých proste chcete jazdiť.

Areál je od konca júla otvorený takže s jeho návštevou neotáľajte, zažijete skvelý deň v peknom prostredí a zoznámite sa s najväčším pumptrackom na Slovensku.

A nezabudnite vziať aj deti, bude sa im tam páčiť.

Aktuality

Včera 14:02 Biniam Girmay po zisku zeleného dresu na Tour de France predĺžil zmluvu s tímom Intermarché do roku 2028.

„Intermarché-Wanty je pre mňa ako rodina. Výsledky dosiahnuté počas tejto Tour de France potvrdili, že je to pre mňa dokonalý tím na dosiahnutie mojich cieľov, s vysoko rozvinutou výkonnostnou štruktúrou, ale pri zachovaní rodinnej atmosféry,“ povedal Girmay.

Včera 11:54 Víťazný bicykel Tour de France 2024: Colnago V4Rs Tadeja Pogačara s extrémne širokými plášťami a extrémne krátkymi kľukami.

Nikto iný nemal na Tour de France širšie plášte ako Tadej Pogačar. Pozrite si detaily a celú špecifikáciu Colnaga V4Rs Tadeja Pogačara na Tour de France 2024.

Včera 10:55 Koľko peňazí zarobili tímy na prémiách Tour de France? Tím UAE s Tadejom Pogačarom získal cez 800-tisíc eur.

Na Tour de France sa rozdelilo na prémiách takmer 2,3 milióna eur. Veľkým prekvapením bol tím Intermarché-Wanty, ktorý má jeden z najmenších rozpočtov v kategórii WorldTour, ale vďaka úspechom Biniama Girmaya skončil ako štvrtý najlepšie zarábajúci tím na Tour de France.

Včera 10:29 Tadej Pogačar nejde na Olympiádu v Paríži. Chcel by získať dúhový dres majstra sveta.

Čerstvý trojnásobný víťaz Tour de France sa vyjadril, že je príliš unavený a po náročnom programe, ktorý obsahoval kombináciu Giro-Tour, si potrebuje oddýchnuť.

22.07.2024 Kompletné výsledky Tour de France 2024.

Tadej Pogačar vyhral svoj tretí žltý dres, bodovaciu súťaž vyhral Biniam Girmay, v súťaži vrchárov zvíťazil Richard Carapaz a v kategórii mladých jazdcov bol najlepší Remco Evenepoel.

Zavrieť reklamu