Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nové Turbo Levo od Specializedu je inšpirované Stumpjumperom Evo (detaily, modely, ceny)

Nové Turbo Levo je mullet, má agresívnejšiu geometriu, nový motor a dojazd 70km s prevýšením 2500m resp. päť a pol hodiny jazdy.
Martin Sarvaš

To najdôležitejšie o novom Specialized Turbo Levo 2021
  • 700Wh batéria má dojazd do 70km s prevýšením 2500m resp. 5 a pol hodiny jazdy
  • Motor má maximálny výkon 565W a maximálny krútiaci moment 90Nm
  • Je dostupný v 6 veľkostiach pre ľudí s výškou 150 cm do 203 cm
  • Úprava geometrie ponúka šesť rôznych nastavení
  • Cena sa začína na 9,299 eur za model Expert až po 13,999 eur za najvyšší S-Works

Specialized predstavil novú verziu svojho celoodpruženého e-biku Turbo Levo. Zmeny geometrie sú už klasické – je nižší, dlhší a položenejší (hlavový uhol). Už z výroby vychádza ako tzv. mullet – vpredu má 29″ koleso, vzadu 27,5″.

Má tiež úplne novú ovládaciu jednotku Mastermind Turbo Connect Unit (TCU) s prispôsobiteľným displejom a vylepšené pruženie inšpirované modelom Enduro.

Nový motor tretej generácie Turbo Full Power System 2.2 je vylepšený o lepší hnací remeň, keďže vo verzii 2.1 s ním mali niektorí jazdci problémy – remeň sa mohol poškodiť a motor by nemohol poskytnúť žiadnu asistenciu. U nového motora by sa to už nemalo stať.

Nové Turbo Levo je odstupňované špeciálnymi veľkosťami Specializedu, u ktorých je veľkosť rámu prispôsobený nielen mieram jazdca či dĺžke nôh, ale aj požadovanému štýlu jazdy.

Detaily Specialized Turbo Levo 2021
  • Kolesá: 29″ vpredu / 27,5″ vzadu
  • Karbónový rám
  • Motor Specialized 2.2
  • 700 Wh batéria
  • Zdvih: 150mm / 160mm vidlica
  • Hlavový uhol 63.5 – 65.5°
  • Dĺžka zadnej stavby 441 / 447mm
  • Hmotnosť 22.4 kg (veľkosť S4)

Mnoho vylepšení na novom Turbo Levo sú inšpirované posledným modelom Stumpjumper Evo, a to vrátane toho, ako bicykel vyzerá, čo je skvelé, keďže súčasný Stumpjumper Evo je skutočne skvelý.

Rám

Nové Turbo Levo nasleduje trend u horských elektrobicyklov s „mullet“ veľkosťami kolies – vpredu je väčšie 29-palcové a vzadu menšie 27,5-palcové koleso.

Specialized tvrdí, že takéto osadenie kolies robí tento e-bike živší a hravejší, pretože tým pádom mohli tiež skrátiť dĺžku zadnej stavby.

Od Stumpjumperu Evo si vzali tiež uhol sedlovej trubky, ktorý je strmší v porovnaní s predošlým modelom (74.48°) a pohybuje sa medzi 78° – 76,2° v závislosti od veľkosti rámu. Hlavový uhol je položenejší a z 66,04° sa posunul nový model na 63.5° resp. 65°, v závislosti od nastavenia geometrie.

Dosah sa pohybuje od 412mm vo veľkosti S1 po 532 vo veľkosti S6, pričom dĺžka sedlovej trubky vzrástla o 85mm vo všetkých veľkostiach. Tieto úpravy geometrie znamenajú, že si jazdci môžu vyberať väčšiu resp. menšiu veľkosť rámu v závislosti od svojho štýlu jazdy.

Znamená to, že menší bicykel bude hravejší, no menej stabilný, zatiaľ čo väčší rám bude najmä vo vyšších rýchlostiach v teréne stabilnejší a pohodlnejší.

Geometria nového Turbo levo je nastaviteľná prostredníctvom vymeniteľných „čapičiek“ hlavového zloženia, čím sa mení hlavový uhol a flip-chipom na váhadle, ktoré mení výšku stredového zloženia. Tieto úpravy poskytujú dokopy šesť rôznych variácií geometrie s rozsahom zmeny výšky stredu o 7mm a hlavového uhla o 2,5°.

Pruženie

Specialized uvádza, že 150mm zdvihu rámu a 160mm zdvihu na vidlici (150mm vo veľkosti S1) vyladili pre citlivé tlmenie malých nerovnosť s dostatkom podpory v strede pruženia.

Aj keď nastavenie pruženia nie je identické so Stumpjumperom Evo, malo by mať k nemu veľmi blízko a využívať rovnaké vlastnosti.

Specialized sa nevyjadril k vlastnostiam pruženia pri šliapaní (anti-squat), a teda ako veľmi sa „ponára“ tlmič pri pedálovaní, ale v tlačovej správe sa píše, že „ponúka skvelú odozvu z pedálov.“

Motor a batéria

Nové Turbo Levo má motor Specialized/Brose a spolu vyvinuli motor Turbo Full Power System 2.2. Specialized tvrdí, že pri vývoji nového motora sa sústredili na jeho spoľahlivosť, pretože u motorov predošlej generácie sa stávalo, že sa poškodil hnací remeň, čo zamedzilo asistencii motora pri jazde.

Hnací remeň je vyrobený z iného materiálu -je širší a pevnejší ako jeho predchodca, no Specialized viac detailov neprezradil.

Motor 2.2 má maximálny krútiaci moment 90Nm a maximálny výkon 565W. Je poháňaný batériou s kapacitou 700Wh, ktorá je elegantne umiestnená v spodnej rámovej trúbke.

Nabíjanie batérie by malo trvať päť hodín a 15 minút – z nuly na sto percent. Batéria by mala vydržať až tisíc cyklov bez straty kapacity.

Motor je ovládaný vylepšeným firmware-om MasterMind a vonkajšou ovládacou jednotkou MasterMind TCU, ktorej displej je umiestnený na vrchnej trúbke rámu. Údaje na displeji sú nastaviteľné a užívateľ si môže vyberať z 30 dátových polí a prispôsobiť si ich do svojich štyroch obrazoviek na displeji.

Ovládanie sa spája cez Bluetooth a ANT+ s aplikáciou Specialized Mission Control, v ktorej je možné prispôsobovať si užívateľské prostredie a meniť nastavenia.

Systém MicroTune umožňuje jazdcovi prepínať módy Eco, Trail a Turbo, ktoré sa odlišujú úrovňou podpory, pričom výkon sa zvyšuje o 10 percent.

Nový motor 2.2 ma vylepšenú aj vodotesnosť dvojitými tesneniami u konektorov i lepším krytom. Specialized tvrdí, že práve týmto spravili z nového Turbo Levo najviac vodotesný e-bike motor na trhu.

Specialized poskytuje 2-ročnú záruku na batériu a motor, resp. záruku na 15-tisíc kilometrov, pričom pri presiahnutí týchto limitov ponúka rozšírený program záruky. Na rám platí celoživotná záruka, rovnako ako u všetkých ostatných bicyklov Specializedu.

Modely, špecifikácie, ceny

Specialized Turbo Levo Expert

  • Rám: FACT 11M full carbon, 29in front 27.5in rear, internal cable routing, Boost 148mm spacing, 150mm travel
  • Tlmič: Fox Float Performance Elite, low-speed compression and rebound adjust with two-position lever
  • Motor: Specialized Turbo Full Power System 2.2 with 90Nm torque and 565W peak power
  • Ovládacia jednotka: Specialized MasterMind TCU
  • Batéria: 700Wh in-built Batéria
  • Vidlica: Fox Float 38 Performance Elite GRIP2, 44m offset, 160mm travel with high- and low-speed compression and rebound adjustment
  • Pohon: SRAM X01 Eagle
  • Brzdy: SRAM Code RS
  • Sedlovka / sedlo: X-Fusion Manic / Specialized Bridge Comp
  • Riadidlá / predstavec / gripy: Specialized Trail 780mm / Specialized Trail / Deity Knuckleduster
  • Kolesá: Roval Traverse 29in (f), 27.5in (r)
  • Plášte: Specialized Butcher GRID Trail T9 29 x 2.6in (f), Specialized Eliminator GRID Trail T7 27.5 x 2.6in (r)
  • Cena: 9,299€

Specialized Turbo Levo Pro

  • Rám: FACT 11M full carbon, 29in front 27.5in rear, internal cable routing, Boost 148mm spacing, 150mm travel
  • Tlmič: Fox Float X2 Factory, low-speed compression and rebound adjust with two-position lever
  • Motor: Specialized Turbo Full Power System 2.2 with 90Nm torque and 565W peak power
  • Ovládacia jednotka: Specialized MasterMind TCU
  • Batéria: 700Wh in-built Batéria
  • Vidlica: Fox Float 38 Factory GRIP2, 44m offset, 160mm travel with high- and low-speed compression and rebound adjustment
  • Pohon: SRAM X01 Eagle
  • Brzdy: SRAM Code RSC
  • Sedlovka / sedlo: Fox Transfer / Specialized Bridge Hollow Ti rails
  • Riadidlá / predstavec / gripy: Specialized Trail carbon 780mm / Deity Copperhead / Deity Knuckleduster
  • Kolesá: Roval Traverse Carbon 29in (f), 27.5in (r)
  • Plášte: Specialized Butcher GRID Trail T9 29 x 2.6in (f), Specialized Eliminator GRID Trail T7 27.5 x 2.6in (r)
  • Cena: 11,499€

S-Works Turbo Levo

  • Rám: FACT 11M full carbon, 29in front 27.5in rear Kolesá, internal cable routing, Boost 148mm spacing, 150mm travel
  • Tlmič: Fox Float X2 Factory, low-speed compression and rebound adjust with two-position lever
  • Motor: Specialized Turbo Full Power System 2.2 with 90Nm torque and 565W peak power
  • Ovládacia jednotka: Specialized MasterMind TCU
  • Batéria: 700Wh in-built Batéria
  • Vidlica: Fox Float 38 Factory GRIP2, 44m offset, 160mm travel with high- and low-speed compression and rebound adjustment
  • Pohon: SRAM XX1 Eagle AXS
  • Brzdy: Magura MT7 with Loic Bruni lever blade
  • Sedlovka / sedlo: RockShox Reverb AXS / Specialized Bridge Hollow Ti rails
  • Riadidlá / predstavec / gripy: Specialized Trail carbon 780mm / Deity Copperhead / Deity Knuckleduster
  • Kolesá: Roval Traverse Carbon 29in (f), 27.5in (r)
  • Plášte: Specialized Butcher GRID Trail T9 29 x 2.6in (f), Specialized Eliminator GRID Trail T7 27.5 x 2.6in (r)
  • Cena: 13,999€

Aktuality

Včera 12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

03.05.2024 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

03.05.2024 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

03.05.2024 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu