Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Ako vyzerá trasa Paríž-Roubaix 2023?

Skutočné "Peklo severu" sa začne po približne 100 kilometroch po rovnom a hladkom asfalte, takže jazdci majú niečo cez dve hodiny na zahriatie.
Martin Sarvaš
Ako vyzerá trasa Paríž-Roubaix 2023?

Paríž-Roubaix sú jedny z najstarších a zároveň jedny z najťažších jednodňových pretekov v cyklistike.

Trasa „Pekla severu“ vedie tento rok z Compiègne do Roubaix, má dĺžku 256,6 km, prevýšenie 1380 metrov a obsahuje celkovo 29 sektorov resp. 54,5 km s dlažobnými kockami.

Ak chce jazdec zdvihnúť slávnu dlažobnú kocku udelenú víťazovi, vyžaduje sa perfektná kombinácia rozloženia sily a taktiky, nehovoriac o veľkom kuse šťastia. Vzhľadom na podmienky sa na Roubaix jazdci len zriedkavo vyhnú mechanickým problémom, ktorých načasovanie môže byť rozdielom medzi výhrou a prehrou.

Paríž-Roubaix 2023

Skutočné „Peklo severu“ sa začne po približne 100 kilometroch po rovnom a hladkom asfalte, takže jazdci majú niečo cez dve hodiny na zahriatie.

Prvý sektor prichádza neďaleko Troisvilles na úseku pavé s tromi hviezdami a dĺžkou 2200 metrov a trasa pokračuje s tým, že približne každých 6 kilometrov čaká pretekárov kopa dlažobných kociek. Ale v skutočnosti sa v tejto fáze pretekov ešte len bude vytvárať napätie v pelotóne.

Boje o pozície na čele pelotónu sa začnú pred vstupom do Arenbergského lesu. Je 95 km pred cieľom a 2 284 metrov dlhý sektor na oboch stranách lemujú vysoké stromy. Keďže cesta v prvej polovici Trouée d’Arenberg mierne klesá, rýchlosť pretekárov je veľmi vysoká.

Práve v tomto sektore minulý rok Wout van Aert aj Christophe Laporte zlomili zadné kolesa, keď išli po dlažobných kockách okolo 50-60 km/h.

Od toho momentu sa ide naplno, nasleduje sektor pavé do Wandignies-Hamage a trasa pokračuje na Mons-en-Pévèle. Kombinácia 3-kilometrového sektoru a žalostného stavu dlažobných kociek môže mať na svedomí veľké straty v pelotóne.

Po výjazde z Mons-en-Pévèle zostáva ešte desať sektorov. V okruhu necelých 30 kilometrov nasleduje Mérignies à Avelin (700 metrov), Pont-Thibault à Ennevelin (1400 metrov), Templeuve – L’Epinette (200 metrov), Templeuve-Moulin-de-Vertain (500 metrov) , Cysoing à Bourghelles (1 300 metrov), Bourghelles à Wannehain (1 100 metrov) a Camphin-en-Pévèle (1 800 metrov).

Ikonický Carrefour de l’Arbre prichádza len 17 km pred cieľom, má dva kilometre, je obávaný pre prudké zákruty a po 1200 metroch vedie zložitá ľavotočivá zákruta do mierneho stúpania.

Posledné tri sektory sú v porovnaní s predošlými jednoduché. Gruson a Willems à Hem vedú cestu k poslednej dláždenej časti v samotnom Roubaix. Dlažobné kocky sú úhľadne usporiadané, aby sa predišlo veľkému nepohodliu. Jazdci pokračujú do starého velodrómu a do konca zostáva už len jeden a pol kola.

Minulý rok sa stal Dylan van Baarle víťazom historicky najrýchlejšej edície monumentu Paríž-Roubaix. Van Baarle zaútočil v sektore dlažobných kociek 19km pred koncom a do cieľa prišiel osamote s náskokom 1:47 min pred skupinou s Woutom van Aertom, Stefanom Küngom, Matejom Mohoričom a Tomom Devriendtom.

Pretekov sa zúčastní aj Peter Sagan, ktorý si pripísal jedno z najväčších víťazstiev v kariére práve na Paríž-Roubaix v roku 2018.

Aktuality

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

Včera 11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu