Specialized predstavil nové prilby S-Works Evade 3 a Prevail 3 so zvýšenou ventiláciou
Specialized uviedol na trh tri nové cestné prilby úrovne S-Works – Evade 3, Prevail 3 a TT5.
Evade 3 je aerodynamicky optimalizovaná prilba a Prevail 3 je ľahšia varianta do kopcov, ktorá uprednostňuje maximálnu ventiláciu. Helma TT5, ako už názov napovedá, je určená na použitie v časovke .
Prevail aj Evade 3 získali 5-hviezdičkové hodnotenie v nezávislých testoch vykonaných laboratóriom Helmet Lab spoločnosti Virginia Tech.
Všetky prilby využívajú technológiu MIPS ‚Air Node, ktorá je podľa značky integrovaná priamo do výplne prilby, s „úhľadnou vrstvou s nízkym trením, ktorá je navrhnutá tak, aby rozptyľovala rotačné sily“. Značka tiež pridala perforácie na miestach, aby maximalizovala ventiláciu a pohodlie a šetrila váhu.
Evade aj Prevail 3 sa budú predávať za rovnakú cenu 330 eur.
S-Works Evade 3
Specialized žiadal spätnú väzbu od svojich profesionálnych jazdcov, ktorí povedali, že chcú prilbu, ktorá by bola v súlade s Evade 2, ale s pridanou ventiláciou, aby sa zvýšila jej všestrannosť v rôznych etapách.
V dôsledku toho spoločnosť Specialized tvrdí, že zvýšila ventiláciu modelu Evade 3 o 10 percent oproti modelu Evade 2, pričom si prakticky zachovala svoje súčasné aerodynamické vlastnosti.
Tvrdí, že prilbu zrýchlila o 1 až 1,5 wattu, ale značka nekladie dôraz jej aerodynamické vlastnosti, pretože ventilácia je najvýznamnejším vylepšením tejto prilby tretej generácie.
Prečítajte si tiež
- Shimano predstavilo cenovo dostupné (skoro) bezdrôtové elektronické radenie 105 Di2
- Prečo pretekárom s novým radením Shimano Dura-Ace padá častejšie reťaz?
Specialized tvrdí, že testoval svoju prilbu Evade 2 vo vlastnom aerodynamickom tuneli a prostredníctvom testov CFD (Computational Fluid Dynamic).
Specialized uvádza, že dosiahol celkovú aerodynamickú rovnováhu začlenením difúzora do zadnej časti prilby. Difúzor má väčšie prieduchy a údajne kompenzuje aerodynamickú stratu z pridanej ventilácie.
Specialized tiež otvoril prednú časť prilby na zvýšenie ventilácie.
Prilba si zachováva nastaviteľný „tri-fix web splitter“, ktorý sa nachádza na jej ostatných prilbách pre jednoduché nastavenie.
S-Works Prevail 3
Specialized tvrdí, že Prevail 3 je „dokonalá všestranná prilba, ktorá vyniká v horúcich podmienkach, namáhavých výstupoch a horských etapách“.
Značka to dosiahla odstránením penových mostíkov zo stredu, čím sa efektívne vytvorili priechodné vzduchové kanály. Zvýšenie povrchovej ventilácie predstavuje až 24,5-percentné zlepšenie oproti S-Works Prevail II Vent.
Ventilácia Prevail 3 nie je len vylepšením oproti predchodcovi. Značka tvrdí, že je to tiež najlpšie odvetraná prilba, akú kedy vyrobila.
Pri náraze na prilbu je jej úlohou rozptýliť negatívnu energiu. Značky zvyčajne používajú viac peny EPS, ale spoločnosť Specialized používa nový systém s názvom „Air Cage“.
„Air Cage“ používa tkané aramidové káble, ktoré prechádzajú prilbou a sú ukotvené na bočných paneloch z uhlíkových vlákien.
Prilba tiež obsahuje nastaviteľný „tri-fix web splitter“, ako aj nastavenie tylovej základne, čo je funkcia, o ktorej Specialized hovorí, že ďalej optimalizuje pohodlie a poskytuje úložné riešenie pre cyklistické slnečné okuliare.
Prilba je tiež kompatibilná so systémom ANGi Mindset, ktoré v prípade pádu odošle upozornenie na vopred určený kontakt.
S-Works TT5
Specialized tiež uvádza na trh novú časovkársku prilbu s názvom TT5.
Jazdci Quick-Step Alpha Vinyl Remco Evenepoel a Kasper Asgreen údajne strávili veľa hodín v aerodynamickom tuneli Specializedu, kým značka dospela k finálnemu dizajnu.
Specialized opäť použil pri testovaní CFD modelovanie. Zadná časť prilby bola upravená tak, aby bola bližšie k ramenám jazdca – značka tvrdí, že to znižuje odpor vzduchu.
Specialized tiež tvrdí, že nová prilba TT5 ušetrila Evenepoelovi 26 sekúnd na nešpecifikovaných 40 km časovkách.
Specialized skonštruoval vnútornú vložku navrhnutú špeciálne pre túto prilbu a ktorá je podľa značky prvkom, ktorý pomáha „udržiavať optimálnu polohu na hlave počas jazdy a zmierňuje rotačné sily počas nárazu“.
Prilba sa dodáva s optickým štítom triedy 1, o ktorom sa tvrdí, že má nulové skreslenie. Štít má hydrofóbny povlak na odstránenie vlhkosti, ak sa počasie zmení, ako aj ochranu proti zahmlievaniu.