Nové Turbo Levo od Specializedu je inšpirované Stumpjumperom Evo (detaily, modely, ceny)
To najdôležitejšie o novom Specialized Turbo Levo 2021
- 700Wh batéria má dojazd do 70km s prevýšením 2500m resp. 5 a pol hodiny jazdy
- Motor má maximálny výkon 565W a maximálny krútiaci moment 90Nm
- Je dostupný v 6 veľkostiach pre ľudí s výškou 150 cm do 203 cm
- Úprava geometrie ponúka šesť rôznych nastavení
- Cena sa začína na 9,299 eur za model Expert až po 13,999 eur za najvyšší S-Works
Specialized predstavil novú verziu svojho celoodpruženého e-biku Turbo Levo. Zmeny geometrie sú už klasické – je nižší, dlhší a položenejší (hlavový uhol). Už z výroby vychádza ako tzv. mullet – vpredu má 29″ koleso, vzadu 27,5″.
Má tiež úplne novú ovládaciu jednotku Mastermind Turbo Connect Unit (TCU) s prispôsobiteľným displejom a vylepšené pruženie inšpirované modelom Enduro.
Nový motor tretej generácie Turbo Full Power System 2.2 je vylepšený o lepší hnací remeň, keďže vo verzii 2.1 s ním mali niektorí jazdci problémy – remeň sa mohol poškodiť a motor by nemohol poskytnúť žiadnu asistenciu. U nového motora by sa to už nemalo stať.
Nové Turbo Levo je odstupňované špeciálnymi veľkosťami Specializedu, u ktorých je veľkosť rámu prispôsobený nielen mieram jazdca či dĺžke nôh, ale aj požadovanému štýlu jazdy.
Detaily Specialized Turbo Levo 2021
- Kolesá: 29″ vpredu / 27,5″ vzadu
- Karbónový rám
- Motor Specialized 2.2
- 700 Wh batéria
- Zdvih: 150mm / 160mm vidlica
- Hlavový uhol 63.5 – 65.5°
- Dĺžka zadnej stavby 441 / 447mm
- Hmotnosť 22.4 kg (veľkosť S4)
Mnoho vylepšení na novom Turbo Levo sú inšpirované posledným modelom Stumpjumper Evo, a to vrátane toho, ako bicykel vyzerá, čo je skvelé, keďže súčasný Stumpjumper Evo je skutočne skvelý.
Rám
Nové Turbo Levo nasleduje trend u horských elektrobicyklov s „mullet“ veľkosťami kolies – vpredu je väčšie 29-palcové a vzadu menšie 27,5-palcové koleso.
Specialized tvrdí, že takéto osadenie kolies robí tento e-bike živší a hravejší, pretože tým pádom mohli tiež skrátiť dĺžku zadnej stavby.
Od Stumpjumperu Evo si vzali tiež uhol sedlovej trubky, ktorý je strmší v porovnaní s predošlým modelom (74.48°) a pohybuje sa medzi 78° – 76,2° v závislosti od veľkosti rámu. Hlavový uhol je položenejší a z 66,04° sa posunul nový model na 63.5° resp. 65°, v závislosti od nastavenia geometrie.
Dosah sa pohybuje od 412mm vo veľkosti S1 po 532 vo veľkosti S6, pričom dĺžka sedlovej trubky vzrástla o 85mm vo všetkých veľkostiach. Tieto úpravy geometrie znamenajú, že si jazdci môžu vyberať väčšiu resp. menšiu veľkosť rámu v závislosti od svojho štýlu jazdy.
Znamená to, že menší bicykel bude hravejší, no menej stabilný, zatiaľ čo väčší rám bude najmä vo vyšších rýchlostiach v teréne stabilnejší a pohodlnejší.
Geometria nového Turbo levo je nastaviteľná prostredníctvom vymeniteľných „čapičiek“ hlavového zloženia, čím sa mení hlavový uhol a flip-chipom na váhadle, ktoré mení výšku stredového zloženia. Tieto úpravy poskytujú dokopy šesť rôznych variácií geometrie s rozsahom zmeny výšky stredu o 7mm a hlavového uhla o 2,5°.
Pruženie
Specialized uvádza, že 150mm zdvihu rámu a 160mm zdvihu na vidlici (150mm vo veľkosti S1) vyladili pre citlivé tlmenie malých nerovnosť s dostatkom podpory v strede pruženia.
Aj keď nastavenie pruženia nie je identické so Stumpjumperom Evo, malo by mať k nemu veľmi blízko a využívať rovnaké vlastnosti.
Specialized sa nevyjadril k vlastnostiam pruženia pri šliapaní (anti-squat), a teda ako veľmi sa „ponára“ tlmič pri pedálovaní, ale v tlačovej správe sa píše, že „ponúka skvelú odozvu z pedálov.“
Motor a batéria
Nové Turbo Levo má motor Specialized/Brose a spolu vyvinuli motor Turbo Full Power System 2.2. Specialized tvrdí, že pri vývoji nového motora sa sústredili na jeho spoľahlivosť, pretože u motorov predošlej generácie sa stávalo, že sa poškodil hnací remeň, čo zamedzilo asistencii motora pri jazde.
Hnací remeň je vyrobený z iného materiálu -je širší a pevnejší ako jeho predchodca, no Specialized viac detailov neprezradil.
Motor 2.2 má maximálny krútiaci moment 90Nm a maximálny výkon 565W. Je poháňaný batériou s kapacitou 700Wh, ktorá je elegantne umiestnená v spodnej rámovej trúbke.
Nabíjanie batérie by malo trvať päť hodín a 15 minút – z nuly na sto percent. Batéria by mala vydržať až tisíc cyklov bez straty kapacity.
Motor je ovládaný vylepšeným firmware-om MasterMind a vonkajšou ovládacou jednotkou MasterMind TCU, ktorej displej je umiestnený na vrchnej trúbke rámu. Údaje na displeji sú nastaviteľné a užívateľ si môže vyberať z 30 dátových polí a prispôsobiť si ich do svojich štyroch obrazoviek na displeji.
Ovládanie sa spája cez Bluetooth a ANT+ s aplikáciou Specialized Mission Control, v ktorej je možné prispôsobovať si užívateľské prostredie a meniť nastavenia.
Systém MicroTune umožňuje jazdcovi prepínať módy Eco, Trail a Turbo, ktoré sa odlišujú úrovňou podpory, pričom výkon sa zvyšuje o 10 percent.
Nový motor 2.2 ma vylepšenú aj vodotesnosť dvojitými tesneniami u konektorov i lepším krytom. Specialized tvrdí, že práve týmto spravili z nového Turbo Levo najviac vodotesný e-bike motor na trhu.
Specialized poskytuje 2-ročnú záruku na batériu a motor, resp. záruku na 15-tisíc kilometrov, pričom pri presiahnutí týchto limitov ponúka rozšírený program záruky. Na rám platí celoživotná záruka, rovnako ako u všetkých ostatných bicyklov Specializedu.
Modely, špecifikácie, ceny
Specialized Turbo Levo Expert
- Rám: FACT 11M full carbon, 29in front 27.5in rear, internal cable routing, Boost 148mm spacing, 150mm travel
- Tlmič: Fox Float Performance Elite, low-speed compression and rebound adjust with two-position lever
- Motor: Specialized Turbo Full Power System 2.2 with 90Nm torque and 565W peak power
- Ovládacia jednotka: Specialized MasterMind TCU
- Batéria: 700Wh in-built Batéria
- Vidlica: Fox Float 38 Performance Elite GRIP2, 44m offset, 160mm travel with high- and low-speed compression and rebound adjustment
- Pohon: SRAM X01 Eagle
- Brzdy: SRAM Code RS
- Sedlovka / sedlo: X-Fusion Manic / Specialized Bridge Comp
- Riadidlá / predstavec / gripy: Specialized Trail 780mm / Specialized Trail / Deity Knuckleduster
- Kolesá: Roval Traverse 29in (f), 27.5in (r)
- Plášte: Specialized Butcher GRID Trail T9 29 x 2.6in (f), Specialized Eliminator GRID Trail T7 27.5 x 2.6in (r)
- Cena: 9,299€
Specialized Turbo Levo Pro
- Rám: FACT 11M full carbon, 29in front 27.5in rear, internal cable routing, Boost 148mm spacing, 150mm travel
- Tlmič: Fox Float X2 Factory, low-speed compression and rebound adjust with two-position lever
- Motor: Specialized Turbo Full Power System 2.2 with 90Nm torque and 565W peak power
- Ovládacia jednotka: Specialized MasterMind TCU
- Batéria: 700Wh in-built Batéria
- Vidlica: Fox Float 38 Factory GRIP2, 44m offset, 160mm travel with high- and low-speed compression and rebound adjustment
- Pohon: SRAM X01 Eagle
- Brzdy: SRAM Code RSC
- Sedlovka / sedlo: Fox Transfer / Specialized Bridge Hollow Ti rails
- Riadidlá / predstavec / gripy: Specialized Trail carbon 780mm / Deity Copperhead / Deity Knuckleduster
- Kolesá: Roval Traverse Carbon 29in (f), 27.5in (r)
- Plášte: Specialized Butcher GRID Trail T9 29 x 2.6in (f), Specialized Eliminator GRID Trail T7 27.5 x 2.6in (r)
- Cena: 11,499€
S-Works Turbo Levo
- Rám: FACT 11M full carbon, 29in front 27.5in rear Kolesá, internal cable routing, Boost 148mm spacing, 150mm travel
- Tlmič: Fox Float X2 Factory, low-speed compression and rebound adjust with two-position lever
- Motor: Specialized Turbo Full Power System 2.2 with 90Nm torque and 565W peak power
- Ovládacia jednotka: Specialized MasterMind TCU
- Batéria: 700Wh in-built Batéria
- Vidlica: Fox Float 38 Factory GRIP2, 44m offset, 160mm travel with high- and low-speed compression and rebound adjustment
- Pohon: SRAM XX1 Eagle AXS
- Brzdy: Magura MT7 with Loic Bruni lever blade
- Sedlovka / sedlo: RockShox Reverb AXS / Specialized Bridge Hollow Ti rails
- Riadidlá / predstavec / gripy: Specialized Trail carbon 780mm / Deity Copperhead / Deity Knuckleduster
- Kolesá: Roval Traverse Carbon 29in (f), 27.5in (r)
- Plášte: Specialized Butcher GRID Trail T9 29 x 2.6in (f), Specialized Eliminator GRID Trail T7 27.5 x 2.6in (r)
- Cena: 13,999€
Vaše komentáre