Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nové Turbo Levo od Specializedu je inšpirované Stumpjumperom Evo (detaily, modely, ceny)

Nové Turbo Levo je mullet, má agresívnejšiu geometriu, nový motor a dojazd 70km s prevýšením 2500m resp. päť a pol hodiny jazdy.
Martin Sarvaš

To najdôležitejšie o novom Specialized Turbo Levo 2021
  • 700Wh batéria má dojazd do 70km s prevýšením 2500m resp. 5 a pol hodiny jazdy
  • Motor má maximálny výkon 565W a maximálny krútiaci moment 90Nm
  • Je dostupný v 6 veľkostiach pre ľudí s výškou 150 cm do 203 cm
  • Úprava geometrie ponúka šesť rôznych nastavení
  • Cena sa začína na 9,299 eur za model Expert až po 13,999 eur za najvyšší S-Works

Specialized predstavil novú verziu svojho celoodpruženého e-biku Turbo Levo. Zmeny geometrie sú už klasické – je nižší, dlhší a položenejší (hlavový uhol). Už z výroby vychádza ako tzv. mullet – vpredu má 29″ koleso, vzadu 27,5″.

Má tiež úplne novú ovládaciu jednotku Mastermind Turbo Connect Unit (TCU) s prispôsobiteľným displejom a vylepšené pruženie inšpirované modelom Enduro.

Nový motor tretej generácie Turbo Full Power System 2.2 je vylepšený o lepší hnací remeň, keďže vo verzii 2.1 s ním mali niektorí jazdci problémy – remeň sa mohol poškodiť a motor by nemohol poskytnúť žiadnu asistenciu. U nového motora by sa to už nemalo stať.

Nové Turbo Levo je odstupňované špeciálnymi veľkosťami Specializedu, u ktorých je veľkosť rámu prispôsobený nielen mieram jazdca či dĺžke nôh, ale aj požadovanému štýlu jazdy.

Detaily Specialized Turbo Levo 2021
  • Kolesá: 29″ vpredu / 27,5″ vzadu
  • Karbónový rám
  • Motor Specialized 2.2
  • 700 Wh batéria
  • Zdvih: 150mm / 160mm vidlica
  • Hlavový uhol 63.5 – 65.5°
  • Dĺžka zadnej stavby 441 / 447mm
  • Hmotnosť 22.4 kg (veľkosť S4)

Mnoho vylepšení na novom Turbo Levo sú inšpirované posledným modelom Stumpjumper Evo, a to vrátane toho, ako bicykel vyzerá, čo je skvelé, keďže súčasný Stumpjumper Evo je skutočne skvelý.

Rám

Nové Turbo Levo nasleduje trend u horských elektrobicyklov s „mullet“ veľkosťami kolies – vpredu je väčšie 29-palcové a vzadu menšie 27,5-palcové koleso.

Specialized tvrdí, že takéto osadenie kolies robí tento e-bike živší a hravejší, pretože tým pádom mohli tiež skrátiť dĺžku zadnej stavby.

Od Stumpjumperu Evo si vzali tiež uhol sedlovej trubky, ktorý je strmší v porovnaní s predošlým modelom (74.48°) a pohybuje sa medzi 78° – 76,2° v závislosti od veľkosti rámu. Hlavový uhol je položenejší a z 66,04° sa posunul nový model na 63.5° resp. 65°, v závislosti od nastavenia geometrie.

Dosah sa pohybuje od 412mm vo veľkosti S1 po 532 vo veľkosti S6, pričom dĺžka sedlovej trubky vzrástla o 85mm vo všetkých veľkostiach. Tieto úpravy geometrie znamenajú, že si jazdci môžu vyberať väčšiu resp. menšiu veľkosť rámu v závislosti od svojho štýlu jazdy.

Znamená to, že menší bicykel bude hravejší, no menej stabilný, zatiaľ čo väčší rám bude najmä vo vyšších rýchlostiach v teréne stabilnejší a pohodlnejší.

Geometria nového Turbo levo je nastaviteľná prostredníctvom vymeniteľných „čapičiek“ hlavového zloženia, čím sa mení hlavový uhol a flip-chipom na váhadle, ktoré mení výšku stredového zloženia. Tieto úpravy poskytujú dokopy šesť rôznych variácií geometrie s rozsahom zmeny výšky stredu o 7mm a hlavového uhla o 2,5°.

Pruženie

Specialized uvádza, že 150mm zdvihu rámu a 160mm zdvihu na vidlici (150mm vo veľkosti S1) vyladili pre citlivé tlmenie malých nerovnosť s dostatkom podpory v strede pruženia.

Aj keď nastavenie pruženia nie je identické so Stumpjumperom Evo, malo by mať k nemu veľmi blízko a využívať rovnaké vlastnosti.

Specialized sa nevyjadril k vlastnostiam pruženia pri šliapaní (anti-squat), a teda ako veľmi sa „ponára“ tlmič pri pedálovaní, ale v tlačovej správe sa píše, že „ponúka skvelú odozvu z pedálov.“

Motor a batéria

Nové Turbo Levo má motor Specialized/Brose a spolu vyvinuli motor Turbo Full Power System 2.2. Specialized tvrdí, že pri vývoji nového motora sa sústredili na jeho spoľahlivosť, pretože u motorov predošlej generácie sa stávalo, že sa poškodil hnací remeň, čo zamedzilo asistencii motora pri jazde.

Hnací remeň je vyrobený z iného materiálu -je širší a pevnejší ako jeho predchodca, no Specialized viac detailov neprezradil.

Motor 2.2 má maximálny krútiaci moment 90Nm a maximálny výkon 565W. Je poháňaný batériou s kapacitou 700Wh, ktorá je elegantne umiestnená v spodnej rámovej trúbke.

Nabíjanie batérie by malo trvať päť hodín a 15 minút – z nuly na sto percent. Batéria by mala vydržať až tisíc cyklov bez straty kapacity.

Motor je ovládaný vylepšeným firmware-om MasterMind a vonkajšou ovládacou jednotkou MasterMind TCU, ktorej displej je umiestnený na vrchnej trúbke rámu. Údaje na displeji sú nastaviteľné a užívateľ si môže vyberať z 30 dátových polí a prispôsobiť si ich do svojich štyroch obrazoviek na displeji.

Ovládanie sa spája cez Bluetooth a ANT+ s aplikáciou Specialized Mission Control, v ktorej je možné prispôsobovať si užívateľské prostredie a meniť nastavenia.

Systém MicroTune umožňuje jazdcovi prepínať módy Eco, Trail a Turbo, ktoré sa odlišujú úrovňou podpory, pričom výkon sa zvyšuje o 10 percent.

Nový motor 2.2 ma vylepšenú aj vodotesnosť dvojitými tesneniami u konektorov i lepším krytom. Specialized tvrdí, že práve týmto spravili z nového Turbo Levo najviac vodotesný e-bike motor na trhu.

Specialized poskytuje 2-ročnú záruku na batériu a motor, resp. záruku na 15-tisíc kilometrov, pričom pri presiahnutí týchto limitov ponúka rozšírený program záruky. Na rám platí celoživotná záruka, rovnako ako u všetkých ostatných bicyklov Specializedu.

Modely, špecifikácie, ceny

Specialized Turbo Levo Expert

  • Rám: FACT 11M full carbon, 29in front 27.5in rear, internal cable routing, Boost 148mm spacing, 150mm travel
  • Tlmič: Fox Float Performance Elite, low-speed compression and rebound adjust with two-position lever
  • Motor: Specialized Turbo Full Power System 2.2 with 90Nm torque and 565W peak power
  • Ovládacia jednotka: Specialized MasterMind TCU
  • Batéria: 700Wh in-built Batéria
  • Vidlica: Fox Float 38 Performance Elite GRIP2, 44m offset, 160mm travel with high- and low-speed compression and rebound adjustment
  • Pohon: SRAM X01 Eagle
  • Brzdy: SRAM Code RS
  • Sedlovka / sedlo: X-Fusion Manic / Specialized Bridge Comp
  • Riadidlá / predstavec / gripy: Specialized Trail 780mm / Specialized Trail / Deity Knuckleduster
  • Kolesá: Roval Traverse 29in (f), 27.5in (r)
  • Plášte: Specialized Butcher GRID Trail T9 29 x 2.6in (f), Specialized Eliminator GRID Trail T7 27.5 x 2.6in (r)
  • Cena: 9,299€

Specialized Turbo Levo Pro

  • Rám: FACT 11M full carbon, 29in front 27.5in rear, internal cable routing, Boost 148mm spacing, 150mm travel
  • Tlmič: Fox Float X2 Factory, low-speed compression and rebound adjust with two-position lever
  • Motor: Specialized Turbo Full Power System 2.2 with 90Nm torque and 565W peak power
  • Ovládacia jednotka: Specialized MasterMind TCU
  • Batéria: 700Wh in-built Batéria
  • Vidlica: Fox Float 38 Factory GRIP2, 44m offset, 160mm travel with high- and low-speed compression and rebound adjustment
  • Pohon: SRAM X01 Eagle
  • Brzdy: SRAM Code RSC
  • Sedlovka / sedlo: Fox Transfer / Specialized Bridge Hollow Ti rails
  • Riadidlá / predstavec / gripy: Specialized Trail carbon 780mm / Deity Copperhead / Deity Knuckleduster
  • Kolesá: Roval Traverse Carbon 29in (f), 27.5in (r)
  • Plášte: Specialized Butcher GRID Trail T9 29 x 2.6in (f), Specialized Eliminator GRID Trail T7 27.5 x 2.6in (r)
  • Cena: 11,499€

S-Works Turbo Levo

  • Rám: FACT 11M full carbon, 29in front 27.5in rear Kolesá, internal cable routing, Boost 148mm spacing, 150mm travel
  • Tlmič: Fox Float X2 Factory, low-speed compression and rebound adjust with two-position lever
  • Motor: Specialized Turbo Full Power System 2.2 with 90Nm torque and 565W peak power
  • Ovládacia jednotka: Specialized MasterMind TCU
  • Batéria: 700Wh in-built Batéria
  • Vidlica: Fox Float 38 Factory GRIP2, 44m offset, 160mm travel with high- and low-speed compression and rebound adjustment
  • Pohon: SRAM XX1 Eagle AXS
  • Brzdy: Magura MT7 with Loic Bruni lever blade
  • Sedlovka / sedlo: RockShox Reverb AXS / Specialized Bridge Hollow Ti rails
  • Riadidlá / predstavec / gripy: Specialized Trail carbon 780mm / Deity Copperhead / Deity Knuckleduster
  • Kolesá: Roval Traverse Carbon 29in (f), 27.5in (r)
  • Plášte: Specialized Butcher GRID Trail T9 29 x 2.6in (f), Specialized Eliminator GRID Trail T7 27.5 x 2.6in (r)
  • Cena: 13,999€

Aktuality

12:11 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.

10:42 FMBA, Crankworx a jazdci sa dohodli na spoločných podmienkach ako zachovať najvyššiu úroveň slopestyle pretekov.

Po tom čo elitní slopestyle jazdci nenastúpili do pretekov v rámci Crankworx Rotorua sa začalo rokovať o tom, ako najvyššiu úroveň zachovať. Jazdci boli frustrovaní z podmienok, za ktorých ďalej neboli ochotní zúčastňovať sa pretekov.

Včera 16:28 Peter Sagan sa z Brazílie vrátil naspäť do Európy (+galéria).

Peter Sagan bol so svojím tímom Specialized Factory Racing na úvodnom kole Svetového pohára v horskej cyklistike v brazílskej Mairiporã. Vzhľadom na svoju formu a predchádzajúce zdravotné problémy sa rozhodol v pretekoch neštartovať. Nenastúpi ani do druhého kola svetového pohára, ktoré sa uskutoční už tento víkend, taktiež v Brazílii.

Včera 10:37 Dusty Days v Kálnici s účasťou svetových jazdcov!

V kálnickom bikeparku to bude v najbližších dňoch žiť a to poriadne. Uskutoční sa totoiž freeride akcia s názvom Dusty Days, na ktorú sú pozvaní tí najlepší svetoví jazdci!

15.04.2024 Video: Victor Koretzky sa po pretekoch v XCC pustil do tímového kolegu Vidaurre Kossmanna.

Pretekári tímu Specialized Factory Racing si mali po pretekoch v Short Tracku čo vysvetľovať. Úspešnejší z tejto dvojice Martin Vidaurre Kossmann skončil v sobotu na treťom mieste a Victor Koretzky obsadil 4. pozíciu, s ktorou očividne nebol spokojný.

Zavrieť reklamu