Test: Stevens Sonora GX
Verdikt: Férová cena, dobrá výbava a geometria z neho robia kvalitného spoločníka zameraného na maximálny výkon.
Plusy
Pomer cena/výkon vzhľadom na výbavu
Spracovanie bicykla
Mínusy
Nervozita pri vyšších rýchlostiach
Pretekár za férovú cenu
Na začiatku tohto roka nám prišiel do redakcie na test nenápadný trailbike Stevens Jura, ktorý nás v mnohých oblastiach príjemne prekvapil. Podobné očakávania sme vzhľadom na tieto skúsenosti mali aj v prípade karbónového XC pretekára tejto hamburskej značky – modelu Sonora GX.
Rám
Karbónový rám modelu Sonora GX zaujme precíznym nemeckým spracovaním. Ladné krivky tohto 29-palcového hardtailu vhodne dopĺňa výrazne zhrubnutie v prednej časti rámu a v oblasti stredového zloženia typu press fit. K celkovej uhladenosti dizajnu značnou mierou prispieva vnútorné vedenie bowdenov.
Pretekárske zameranie sa odzrkadlilo aj na možnosti pripevnenia dvoch držiakov na cyklofľašu, ktoré zabezpečia, aby ste mali počas jazdy vždy poruke dostatočné množstvo tekutín. V prípade, že by ste chceli miesto pohonu Eagle zvoliť klasiku, Stevens ponechal na ráme možnosť uchytenia prešmykaču.
Komponenty
Ako napovedá už samotný názov biku, pohon dostal na starosti americký SRAM so svojím základným radom typu 1 x 12 GX Eagle a kazetou s rozsahom 10 – 50 zubov. Rovnaké označenie nesú aj hliníkové kľuky, na ktorých je osadený 34-zubový prevodník. O spoľahlivé filtrovanie nerovností sa stará vidlica RockShox Recon Gold RL so zdvihom 100 mm, ktorú je možné navyše jednoducho uzamknúť na diaľku pomocou ovládača umiestneného na 700 mm širokých riadidlách Oxygen.
29-palcové kolesá z dielne DT Swiss sú obuté do univerzálnych plášťov Schwalbe Rocket Ron Performance, ktoré predstavujú dobrý kompromis medzi dostatočným gripom a nízkym valivým odporom. O zastavovanie sa starajú brzdy z dielne Shimano, konkrétne model BR-M6000. V spolupráci so 180 mm kotúčom vpredu a 160 mm kotúčom vzadu poskytujú dostatočnú brzdnú silu.
Jazda
Stevens Sonora je pretekársky XC bike, čo jasne pocítite už pri prvom nasadnutí naň. Aj vďaka dlhému predstavcu je pozícia v sedle natiahnutá, no stále zostala dostatočne komfortná. Nízky predok oceníte v strmších a technickejších stúpaniach, kde nebudete musieť neustále bojovať so zdvíhajúcim sa predným kolesom.
K celkovo dobrému výkonu v stúpaniach prispieva aj možnosť uzamknutia vidlice z rajdov, ktorú sme využívali často a počas testovania fungovala bez akýchkoľvek problémov. Bike dobre reaguje na zašliapnutie do pedálov a s ľahkosťou prekonáva jedno stúpanie za druhým.
Pri jazde smerom dole kopcom ostáva dlho stabilný, no s narastajúcou rýchlosťou a so zväčšujúcimi sa terénnymi nerovnosťami citeľne znervóznie. Pri snahe pridvihnúť si predné koleso pred prekážkami, ktoré nám prišli počas rýchlej jazdy smerom nadol do cesty, dával Stevens jasne najavo, že najlepšie sa cíti s oboma kolesami pevne prilepenými k zemi.
V zákrutách rovnako nečakajte žiadne štýlové prejazdy kontrolovaným driftom, ale skôr chirurgickú presnosť, s akou nimi preletíte. Za férovú cenu teda dostanete kvalitne spracovaný bike s pretekárskou geometriou a jasným zameraním na tých, čo radi jazdia vo vyšších tepových frekvenciách.
Viac informácií sa dozviete na webe www.cyklosvec.cz
Vaše komentáre