Peter Sagan by chcel v budúcom roku pretekať nielen na horskom, ale aj na cestnom bicykli.
Trojnásobný majster sveta tento rok končí profesionálnu kariéru v cestnej cyklistike a v budúcej sezóne sa chce sústrediť na horskú cyklistiku a vybojovanie miestenky na Olympijské hry v Paríži.
Keď Sagan odchádzal z Bora-Hansgrohe do TotalEnergies, stále dosahoval výborné výsledky, pričom si so sebou priniesol aj svojho dlhoročného sponzora vybavenia Specialized. Po dvoch slabých rokoch vo francúzskom tíme sa však rozhodol vzdať cesty a naplno pretekať v teréne.
Peter Sagan síce končí v profesionálnom pelotóne, ale v rozhovore pre sport.sk potvrdil, že by sa chcel zúčastniť aj zopár cestných pretekov nižšej úrovne.
„Môj cieľ je zabaviť sa, vydať zo seba maximum a pokúsiť sa kvalifikovať na parížsku olympiádu v pretekoch cross-country na horskom bicykli, kde by som chcel, aby sa moja kariéra skončila. Rozprávam sa však so spoločnosťou Specialized a skúmam možnosť zúčastniť sa na dvoch alebo troch cestných pretekoch, určite nie WorldTour, ale na nižšej úrovni, aby som si doplnil a spestril svoju prípravu i kondíciu pre horskú cyklistiku,“ povedal Sagan pre sport.sk.
Peter Sagan sa tiež vyjadril, že by rád pretekal za tím, ktorému šéfuje jeho brat Juraj – RRK Group Pierre Baguette Benzinol a chcel by sa zúčastniť aj pretekov na Slovensku.
Pôvodne plánoval pokračovať aj v roku 2024 v tíme TotalEnergies, ale po účasti na Majstrovstvách sveta v horskej cyklistike v Škótsku potvrdil, že budúci rok sa pripojí k horskému tímu Specialized Factory Racing.
Všetko je však zatiaľ otvorené a harmonogram pretekov bude musieť Sagan dohodnúť so Specializedom, za ktorý bude v budúcej sezóne pretekať na horskom bicykli.
Najnovšie aktuality
Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).
V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.
Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.
Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.
68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.