Oplatí sa investovať do drahých cestných karbónových kolies?
V teste portálu road.cc zisťovali, aký je rozdiel v časoch pri jazde na rôznych kolesách. Najlepšie vyšli z testu kolesá Specializedu Roval Rapide CL II, naopak najpomalšie boli Shimano Ultegra C50. Rozdiely však boli minimálne.
V teste porovnávali osem kolies od rôznych výrobcov a v cene od 700 eur po 3400 eur.
Testované kolesá:
- Velo-cite HyperDrive 50mm Carbon Disc (1,625g)
- Hunt 50 Carbon Wide Aero (1,537g)
- HED Vanquish RC6 Performance Disc Wheelset (1,720g)
- Shimano Ultegra R8170 C50 Tubeless CL Disc (1,570g)
- Hunt 60 Limitless UD Carbon Spoke Disc Wheelset (1,551g)
- Roval Rapide CL II (1,590g)
- Campagnolo Bora WTO 60 Disc (1547g)
- Zipp 454 NSW Tubeless Disc Brake (1,358g)
Jamie a Liam z road.cc absolvovali jazdy s rôznymi kolesami na rovnakej vzdialenosti a pri rovnakom výkone s odchýlkou +/-1w, takže výsledky by mali byť dôveryhodné.
Zo všetkých testovaných súprav kolies boli najrýchlejšie kolesá Roval Rapide CL II, tesne za nimi nasledujú HED Vanquish RC6 a Hunt Limitless UD Carbon Spoke.
Rozdiely v časoch medzi kolesami sú však skutočne malé a rozdiel medzi najrýchlejším a najpomalším kolesom bolo v súčte časov len 24 sekúnd. To je menej ako 1,9% rozdiel, takže oveľa väčší vplyv na rýchlosť bude mať tréning a kondícia, žiaľ, ako to, aké kolesá si kúpite. Nehovoriac o jazde v skupine, pri ktorej budú rozdiely v kolesách ešte menšie.
Rozdiely v časoch u jednotlivých kolies:
Celý test:
Najnovšie aktuality
Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.
Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.
Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.
Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.
176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.