Canyon predstavil prototyp udržateľného horského bicykla vyrobeného v 3D tlačiarni
Canyon predstavil koncept 3D tlačeného prototypu horského bicykla, ktorého cieľom je ukázať udržateľnejší spôsob výroby bicyklov.
V spolupráci so softvérom a poskytovateľom služieb 3D tlače Materialise vytlačil Canyon 3D rám a vidlicu bicykla ako súčasť kampane nemeckého Bike Magazine „Ride Green“. Hotový bicykel bol predstavený na nedávnej Cycle Show v Londýne.
Bicykel Ride Green
Cieľom projektu Ride Green bolo navrhnúť bicykel, ktorý je maximálne udržateľný, pričom všetky jeho komponenty sú plne recyklovateľné. Použité materiály tiež museli byť opätovne použiteľné bez toho, aby bola ohrozená kvalita vyrobených dielov, pričom ďalším kľúčovým cieľom projektu bolo zníženie odpadu.
Canyon dostal za úlohu postaviť rám a vidlicu bicykla od základu a rozhodol sa pre 3D tlač ako najvhodnejšiu a udržateľnú metódu výroby. Firma využila technológiu 3D tlače Materialise selektívneho laserového tavenia (SLM) na výrobu komponentov s cieľom dosiahnuť požadovaný jedinečný tvar rámu.
Pozrite si tiež
- 5 šialených momentov Paríž-Roubaix: Pád mechanika, jazdca, zlomené koleso i diskvalifikácia
- Návod: 6 tipov, ako schudnúť a zbaviť sa tuku na bruchu bicyklovaním
Materialise nie je v sektore bicyklov žiadnou neznámou, pretože minulý rok nasadila svoju technológiu na tlač 2 000 dielov pre pretekársky bicykel Dogma F pre výrobcu bicyklov Pinarello.
Okrem dosiahnutia podstatného zníženia hmotnosti kľúčového komponentu sedlovej svorky pre bicykel spoločnosť vytvorila aj kompletný, prispôsobený výrobný pracovný postup projektu.
Hliníkový rám z 3D tlačiarne
Aby sa splnili požiadavky projektu na udržateľnosť, rám a vidlica boli 3D vytlačené z recyklovaného hliníkového prášku.
Canyon si tiež želal znížiť celkové množstvo surovín používaných pri výrobe rámu, nielen s cieľom zlepšiť vplyv bicykla na životné prostredie, ale aj znížiť hmotnosť rámu a poskytnúť výkonnostné výhody.
Rám bol vytlačený a skladá sa z troch kusov, pričom výroba každého z nich trvala približne šesť hodín. Po vytlačení vážili rám a vidlica len 2 kilogramy.
Zatiaľ čo Canyon tvrdí, že v súčasnosti neexistujú žiadne plány na uvedenie bicykla do výroby, projekt by mohol potenciálne ovplyvniť, ako budú budúce modely spoločnosti navrhnuté a vyrobené.