Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Canyon predstavil prototyp udržateľného horského bicykla vyrobeného v 3D tlačiarni

Unikátny rám dopĺňajú prototypy komponentov od SRAM-u, ktoré sú tiež vyrobené z udržateľných materiálov.
Martin Sarvaš
Canyon predstavil prototyp udržateľného horského bicykla vyrobeného v 3D tlačiarni

Canyon predstavil koncept 3D tlačeného prototypu horského bicykla, ktorého cieľom je ukázať udržateľnejší spôsob výroby bicyklov.

V spolupráci so softvérom a poskytovateľom služieb 3D tlače Materialise vytlačil Canyon 3D rám a vidlicu bicykla ako súčasť kampane nemeckého Bike Magazine „Ride Green“. Hotový bicykel bol predstavený na nedávnej Cycle Show v Londýne.

Bicykel Ride Green

Cieľom projektu Ride Green bolo navrhnúť bicykel, ktorý je maximálne udržateľný, pričom všetky jeho komponenty sú plne recyklovateľné. Použité materiály tiež museli byť opätovne použiteľné bez toho, aby bola ohrozená kvalita vyrobených dielov, pričom ďalším kľúčovým cieľom projektu bolo zníženie odpadu.

Canyon dostal za úlohu postaviť rám a vidlicu bicykla od základu a rozhodol sa pre 3D tlač ako najvhodnejšiu a udržateľnú metódu výroby. Firma využila technológiu 3D tlače Materialise selektívneho laserového tavenia (SLM) na výrobu komponentov s cieľom dosiahnuť požadovaný jedinečný tvar rámu.

Pozrite si tiež

Materialise nie je v sektore bicyklov žiadnou neznámou, pretože minulý rok nasadila svoju technológiu na tlač 2 000 dielov pre pretekársky bicykel Dogma F pre výrobcu bicyklov Pinarello.

Okrem dosiahnutia podstatného zníženia hmotnosti kľúčového komponentu sedlovej svorky pre bicykel spoločnosť vytvorila aj kompletný, prispôsobený výrobný pracovný postup projektu.

Hliníkový rám z 3D tlačiarne

Aby sa splnili požiadavky projektu na udržateľnosť, rám a vidlica boli 3D vytlačené z recyklovaného hliníkového prášku.

Canyon si tiež želal znížiť celkové množstvo surovín používaných pri výrobe rámu, nielen s cieľom zlepšiť vplyv bicykla na životné prostredie, ale aj znížiť hmotnosť rámu a poskytnúť výkonnostné výhody.

Rám bol vytlačený a skladá sa z troch kusov, pričom výroba každého z nich trvala približne šesť hodín. Po vytlačení vážili rám a vidlica len 2 kilogramy.

Zatiaľ čo Canyon tvrdí, že v súčasnosti neexistujú žiadne plány na uvedenie bicykla do výroby, projekt by mohol potenciálne ovplyvniť, ako budú budúce modely spoločnosti navrhnuté a vyrobené.

Aktuality

Včera 16:31 Carapaz vyhral kráľovskú etapu Okolo Romandie, skvelý výkon predviedol aj Egan Bernal.

Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Zavrieť reklamu