BMC a tím Red Bull z Formuly 1 predstavili „najrýchlejší pretekársky bicykel na svete“
BMC predstavilo prototyp triatlonového bicykla – model Speedmachine, ktorý je výsledkom spoločného vývoja so spoločnosťou Red Bull Advanced Technologies.
Po prvom partnerstve s Red Bullom v roku 2018 sa BMC snažila využiť kapacitu tímu Formuly 1 na modelovanie výkonu a simuláciu pretekov na zlepšenie výkonu svojich bicyklov.
Do tohto najnovšieho projektu sa zapojil aj bývalý profesionál Fabian Cancellara. Štvornásobný majster sveta v časovke a súčasný ambasádor značky BMC bol údajne „zapojený do každej fázy vývoja a poskytoval neoceniteľnú spätnú väzbu o kvalite jazdy a výkone“.
Dáva Red Bull bicyklom krídla?
Riaditeľ komerčného vývoja Red Bull Advanced Technologies Andy Damerum povedal: „Začali sme s ambíciou navrhnúť najrýchlejší bicykel na svete.“
„Zobrali sme naše metodiky vo Formuly 1 v oblasti aerodynamiky a CFD (výpočtová dynamika tekutín) a aplikovali sme ich na dizajn bicykla, výsledkom čoho je bicykel, ktorý má podľa nás potenciál zmeniť hru,“ dodal.
Model Speedmachine, ktorý bol vyrobený vo výskumnom a vývojovom laboratóriu Impec spoločnosti BMC v Grenchen vo Švajčiarsku, využíva tvary hlbokých zrezaných profilových trubiek a vidlicu so širokým postavením.
Prečítajte si tiež
- Specialized predstavil nový Allez Sprint – najrýchlejší hliníkový cestný bicykel na svete
- Návod: 16 tipov, ako zvýšiť priemernú rýchlosť na bicykli
Nad spodnou konzolou je do rámu integrovaná odnímateľný úložný priestor, pričom spodná trubka aj sedlová trubka sa rozširujú, aby sa zlepšilo prúdenie vzduchu v tejto oblasti.
Základný dizajn je na prvý pohľad celkom konvenčný a používa tradičný rám s dvojitým trojuholníkom. Na povrchu je unikátny dizajn Red Bullu, ktorému je prispôsobený aj dizajn kolies.
Komponenty
Namiesto pomerne komplikovanej prednej časti na BMC Timemachine 01 Disc využíva nový model jednoduchší dizajn.
Opierky rúk a predlžovacie svorky sú umiestnené štandardne na riadidlách, ktoré sú spojené s predstavcom a spolu tvoria integrovaný kokpit.
Na prototype sú karbónové nadstavce Drag2Zero, ktoré pasujú na štandardné 22,2 mm svorky, ale majú aerodynamicky optimalizovaný tvar mimo oblasti upínania, navrhnutý tak, aby lepšie sedel s predlaktiami jazdca.
Na bicykli je radenie SRAM Red eTap AXS s jednoprevodníkom a kotúčovými brzdami.
Kolesá sú pravdepodobne DT Swiss ARC 1100 DICUT 80 s upravenou grafikou ráfikov, ktoré sú navrhnuté tak, aby napodobňovali vzhľad pneumatík pre Formulu 1. Na kolesách sú obuté plášte talianskej značky Pirelli P Zero Race TLR.
Môžete si ho kúpiť?
Momentálne nie.
V skutočnosti, napriek svojmu hotovému vzhľadu, BMC hovorí, že Speedmachine je prototyp a nebude komerčne dostupný. To naznačuje, že to nemusí byť úplná náhrada za BMC Timemachine 01 Disc.
Nový prototyp Speedmachine však bude mať svoj súťažný debut už čoskoro na nadchádzajúcich majstrovstvách sveta Ironman v roku 2022 v St George v Utahu 7. mája 2022.
Bude na ňom jazdiť Patrik Nilsson, športovec sponzorovaný Red Bullom a BMC.
Je to skutočne prvý bicykel vyvinutý s F1?
Podľa Davida Zurchera, generálneho riaditeľa BMC, je BMC Speedmachine „prvým bicyklom Formuly 1“.
Toto tvrdenie vy sa však dalo celkom ľahko spochybniť, pretože výrobcovia automobilov majú dlhú históriu vytvárania špeciálnych edícií bicyklov.
Lotus poskytol Chrisovi Boardmanovi svoje ikonické bicykle 108 a 110 na dráhu a časovku a v spolupráci s Hope vytvorili dráhový bicykel Hope Lotus HB.T pre reprezentačný tím Veľkej Británie.
Specialized tiež v minulosti spolupracoval s tímom Formuly 1 McLaren, napríklad v rokoch 2011 a 2014 na výrobe modelov Specialized McLaren Venge a Specialized McLaren S-Works Tarmac .
Bianchi zase v roku 2017 spolupracovala s Ferrari na výrobe špeciálnej edície verzie Bianchi Specialissima SF01.