Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Nové XC modely Lapierre XR a XRM sú ľahšie a majú vylepšené pruženie aj geometriu (detaily, modely, ceny)

Pri vývoji nových modelov bolo podľa Lapierru kľúčové zníženie hmotnosti.
Martin Sarvaš

Lapierre oznámil aktualizáciu svojej platformy pre cross-country horské bicykle XR s novými modelmi XR a XRM.

Táto séria tretej generácie, ktorá bola prvýkrát uvedená na trh v roku 2013 ako ľahšia alternatíva k X-Control, sa vyznačuje vylepšeniami karbónovej konštrukcie a geometrie.

V ponuke budú dva modely rámov – XR a XRM, ktoré oba jazdia na 29-palcových kolesách .

XR je ľahký model so zdvihom 100 mm vpredu aj vzadu. Je ponúkaný v dvoch verziách špecifikácie, pričom verzia Team predstavuje vrchol ponuky. XRM má viac zdvihu – 120 mm vpredu a 110 mm vzadu. Oba bicykle majú rám s rovnakou karbónovou konštrukciou.

Ceny Lapierre XR & XRM 2022
  • XR 9.9 – 6 899 Eur
  • XR 7.9 – 4599 Eur
  • XR 5.9 – 3799 Eur
  • XRM 8.9 – 5199 Eur
  • XRM 6.9 – 4099 Eur

Nový ľahký karbónový rám

Podľa Lapierru bolo kľúčové pri novom modeli XR zníženie hmotnosti.

Lapierre zdokonalil svoj výrobný proces karbónových rámov a dosiahol nižšiu hmotnosť použitím novej karbónovej konštrukčnej metódy, ktorú nazýva UD SLI (Unidirectional Superlight Innovation). Predtým značka používala štandardné predimpregnované jednosmerné uhlíkové vlákno.

Značka hovorí, že UD SLI zahŕňa použitie nových jednosmerných uhlíkových vlákien Torayca, hoci Lapierre zostal nejasný, pokiaľ ide o presné vlastnosti.

Na optimalizáciu použitia týchto vlákien Lapierre tvrdí, že vyvinul aj novú polypropylénovú formu. Forma je to, čím sú vlákna vo výrobnom procese omotané a po vytvrdnutí uhlíka sa extrahuje.

Prečítajte si tiež

To údajne vedie k väčšej presnosti procesu kladenia a lepšiemu stlačeniu vlákien vo forme a vytlačí maximum prebytočnej živice. Lapierre hovorí, že tiež znížil hrúbku stien rúrok všade tam, kde to bolo možné, aby sa znížila hmotnosť.

Ultraľahké karbónové rámy môžu byť náchylnejšie na prasknutie alebo poškodenie stien kvôli tenšej hrúbke steny. Lapierre však tvrdí, že jeho nová konštrukcia je odolnejšia voči nárazom. Lapierre ďalej znížil hmotnosť optimalizáciou a zjednodušením zadného trojuholníka, čo viedlo k údajnej úspore 90 g.

Lapierre tvrdí, že holý rám (okrem tlmiča, ložísk a hardvéru skrutiek) tímu XR / XRM má hmotnosť 1 772 g. Štandardná verzia holého rámu má hmotnosť 1 970 g, pričom predchádzajúci model XR má oficiálnu hmotnosť 2 079 g.

Dizajn odpruženia Lapierre XR a XRM

Lapierre vylepšil kinematiku odpruženia – ktorú nazval ako systém optimalizovanej citlivosti (namiesto OS+) – s upraveným umiestnením tlmičov a použitím fleexibilnej zadnej stavby FlexStays.

Tlmič je teraz umiestnený pod hornou trubkou a zbavil sa spojovacích prvkov použitých na predchádzajúcom modeli, aby sa znížila hmotnosť.

Lapierre urobil túto zmenu, aby znížil namáhanie sedlovej trubky, ako aj lepšie chránil tlmič pred prachom a špinou. Otvoril sa tak tiež predný trojuholník, aby sa do neho zmestili dva košíky na fľaše.

Rovnako ako u mnohých nových cross country horských bicyklov, aj rámy XR / XRM používajú FlexStays.

Lapierre tiež umiestnil o niečo vyššie čap nad stredovým zložením, aby pôsobil proti spätnému rázu pedálov, keď sa stláča odpruženie.

Upravená geometria

Lapierre zrevidoval geometriu nových rámov a ako už býva zvykom u modernizácii geometri, aj nové bicykle Lapierru majú dlhší dosah, strmší uhol sedlovej trubky a menší uhol hlavovej trubky.

Uhol hlavovej trubky sa posunul zo 69 stupňov na aktuálnom XR na 67 stupňov a 66 stupňov na XRM. Uhol sedlovej trubky je strmší o jeden stupeň oproti predchádzajúcemu modelu na 75,5 stupňa na XR, ale zostáva 74,5 stupňov na XRM. U veľkosti M dosahuje dosah (reach) XR 450 mm – čo je nárast o 13 mm oproti predchádzajúcemu XR.

Detaily rámu

Rámy využívajú univerzálnu pätku SRAM Universal Derailleur Hanger (UDH) a sú prispôsobené pre radenie s jednoprevodníkom. Všetky modely sú dodávané s vodítkom reťaze, aby sa zabránilo pádu reťaze.

Rámy majú štandard bŕzd post-mount vpredu aj vzadu, aj keď niektoré značky začali používať na svojich XC bicykloch vzadu flat-mount.

Rámy majú vnútorné vedenie káblov, ktoré je vedené cez kevlarom vystlanú formu cez predný trojuholník. Káble/hadica vychádzajú z predného trojuholníku na pár centimetrov a vchádzajú do bŕzd/radenia cez zadný trojuholník.

Bicykle sú vybavené diaľkovým uzamknutím odpruženia a sú postavené na stredovom zložení PF92 .

Modely XR sú vybavené pevnými sedlovkami, ale modely XRM sú vybavené teleskopickými seedlovkami, aby zvládli trochu agresívnejšiu jazdu, na ktorú sú určené.

Modely a špecifikácie Lapierre XR a XRM 2022

V ponuke budú tri modely XR a dva z radu XRM.

Lapierre XR 5.9

  • Rám: Nový celokarbónový XR, zdvih 100 mm
  • Vidlica: Fox Rhythm 32 Float 3, zdvih 100 mm, offset 44 mm
  • Tlmič: Fox Float DPS, Performance Series
  • Pohon: SRAM SX Eagle so zadnou prehadzovačkou GX Eagle
  • Brzdy: SRAM Level T, 2-piestové
  • Kolesá: ráfiky Mavic XC 425 na nábojoch Lapierre DR813
  • Cena: 3799 eur

Lapierre XR 7.9

  • Rám: Nový celokarbónový XR, zdvih 100 mm
  • Vidlica: Fox 32 Performance Series Float 3, zdvih 100 mm, offset 44 mm
  • Tlmič: Fox Float DPS, Performance Series
  • Pohon: SRAM GX Eagle so zadnou prehadzovačkou X01 Eagle a reťazou NX Eagle
  • Brzdy: SRAM Level TL, 2-piestové
  • Kolesá: DT Swiss X1900 Spline
  • Cena: 4599 eur

Lapierre XR 9.9 (team)

  • Rám: Nový XR full carbon, Team Laying, 100 mm zdvih
  • Vidlica: RockShox SID Ultimate Charger Race Day Remote, zdvih 100 mm, offset 44 mm
  • Tlmič: diaľkový ovládač RockShox SID Luxe Ultimate
  • Pohon: SRAM X01 Eagle so zadnou prehadzovačkou XX1 Eagle a reťazou X1
  • Brzdy: SRAM Level TLM, 2-piestové
  • Kolesá: Lapierre Carbon XC SL
  • Cena: 6899 eur

Lapierre XRM 6.9

  • Rám: Nový celokarbónový XRM, zdvih 110 mm
  • Vidlica: RockShox SID Select Charger RL, zdvih 120 mm, offset 44 mm
  • Tlmič: RockShox SID Luxe Select+
  • Pohon: SRAM GX Eagle s reťazou NX Eagle
  • Brzdy: SRAM Level T, 2-piestové
  • Kolesá: ráfiky Mavic XC 425 na nábojoch Lapierre DR813
  • Cena: 4099 eur

Lapierre XRM 8.9

  • Rám: Nový celokarbónový XRM, zdvih 110 mm
  • Vidlica: Float Fox 34 SC Factory Series, zdvih 120 mm, offset 44 mm
  • Tlmič: Fox Float DPS Factory Series
  • Pohon: Shimano Deore M6100 so zadnou prehadzovačkou a reťazou XT
  • Brzdy: Shimano XT, 2-piestové
  • Kolesá: DT Swiss XM1700 Spline
  • Cena: 5199 eur

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu