Predaj elektrobicyklov vzrástol v USA medziročne o 145%
Pandémia koronavírusu Covid-19 síce spôsobila obrovskú krízu pre takmer všetkých odvetviach priemyslu, avšak predaje bicyklov v roku 2020 sa dostali na historické maximá.
Podľa reportáže New York Times stúpli predaje bicyklov v USA medziročne (2019 – 2020) o 65%. Z prieskumu tiež vyplynulo, že počet predaných elektrobicyklov stúpol o 145%.
O tom, ako prežívali pandémiu slovenskí a českí výrobcovia bicyklov sa dočítate v prvom vydaní magazínu Biker. Pýtali sme sa CTM, Kellysu, Demy a českého výrobcu Bike Fun (Superior, Rock Machine, Frappé). V novinových stánkoch si môžete kúpiť Biker už teraz alebo si kúpte predplatné online.
K nárastu používania elektronických bicyklov prišlo aj vďaka rozšíreniu systémov zdieľania elektrobicyklov, čo ovplyvnilo následný predaj v maloobchode.
„Pandémia spôsobila zvýšenie mikromobility ako základného spôsobu prepravy a vyplnila miesto, kde sa tranzitná doprava zastavila a zásadným spôsobom pomohla ľuďom pri dochádzaní do práce,“ povedala pre NY Times Samantha Herr, výkonná riaditeľka severoamerickej asociácie pre zdieľané bicykle.
V dôsledku protipandemických opatrení sa mnoho ľudí pri každodennom dochádzaní prikláňa k ekologickejším spôsobom dopravy. Predpokladá sa, že v Európe sa bude v roku 2030 predávať dvojnásobné množstvo bicyklov v porovnaní s autami.
- Sú rýchle, tiché, ekologické a nespotíte sa. Prečítajte si 10 pozitív elektrobicyklov
- Veľa defektov, málo pohybu, sú drahé a ťažké. Prečítajte si 10 negatív elektrobicyklov
Dáta európskych cyklistických organizácií potvrdzujú nárast predajov e-bikov. Prognóza znie, že predaje elektrických bicyklov by mali do roku 2030 vzrásť z 3,7 miliónov na 17 miliónov. V súčasnosti predstavujú e-biky 17% celkovej produkcie bicyklov v Európe.
Generálny riaditeľ Konfederácie európskeho cyklistického priemyslu (CONEBI) Mauel Marsilio koncom minulého roka uviedol: „Rast bude možný iba vďaka správnemu regulačnému prostrediu a jasne priemyselnej stratégii v celej EÚ i mimo nej.“
Myslel tým presne stanovenú legislatívu a zaradenie elektrobicyklov do dopravnej infraštruktúry, ktorá sa postupne bude musieť prispôsobiť tomuto segmentu dopravy.
Britská výskumná organizácia Transport Research Laboratory sa pridala k ďalším hnutiam a požadujú infraštruktúru pre bezpečnú cyklistiku i pre chodcov.
V lete 2020 predstavili v Anglicku a Severnom Írsku prvé dizajnové štandardy infraštruktúry, podľa ktorých by sa mali riadiť lokálne autority pri budovaní bezpečných cyklopruhov.
Primárnym dôvodom, prečo ľudia nechcú v mestách bicyklovať je jednoducho fakt, že je to nebezpečné. Až 62% dospelých ľudí opísalo, že sa necítia na bicykli na cestách bezpečne.
Vaše komentáre