Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Poradňa

Veľa defektov, málo pohybu, sú drahé a ťažké. Prečítajte si 10 negatív elektrobicyklov

Buď ich milujete alebo neznášate. Elektrobicykle sú čoraz dostupnejšie a rozšírenejšie medzi cyklistami i necyklistami. Cyklistom umožňujú prejsť väčšie vzdialenosti, necyklistov nútia k pohybu. E-biky majú však svoje pozitíva i negatíva.
Martin Sarvaš
Veľa defektov, málo pohybu, sú drahé a ťažké. Prečítajte si 10 negatív elektrobicyklov

Každá vec má svoje plusy a mínusy, vrátane elektrobicyklov. Preto sme k tomuto článku napísali aj príspevok o pozitívach elektrobicyklov: Sú rýchle, tiché, ekologické a nespotíte sa. Prečítajte si 10 pozitív elektrobicyklov. V tomto príspevku sa však budeme venovať tej opačnej strane.

1. Vysoká cena

Elektrobicykle sú v porovnaní s klasickými bicyklami o dosť drahšie. E-biky využívajú motory a baterky, o ktoré sa treba starať a v prípade výmeny je skutočne drahá záležitosť.

2. Veľká váha

E-biky sú omnoho ťažšie ako normálne bicykle. Motor aj batérie potrebujú v ráme dostatok miesta na ich umiestnenie, čím sa zvyšuje aj hmotnosť celého bicykla. Jazda do kopca môže byť síce v porovnaní s klasickým bicyklom veľmi pohodlná, no pri zjazde si to určite neužijete tak, ako na klasickom bicykli. Nehovoriac o tom, keď dostanete defekt a musíte ťažký bicykel tlačiť.

3. Zákaz na niektorých cyklotrasách

Na Slovensku sa to zatiaľ nedeje, ale v zahraničí majú už elektrobicykle zákaz vjazdu na niektoré cyklotrasy či cyklopruhy, takže cyklisti s motorom sa musia zaradiť medzi autá.

4. Dlho sa nabíjajú

Ak nemáte ten najlepší bicykel s kvalitnou batériou, nabíjanie do plnej kapacity vám potrvá skutočne dlho. A ak náhodou po dojazde zabudnete dať baterku do nabíjačky, zabudnite na to, že sa len tak spontánne rozhodnete ísť si pojazdiť.

5. Neoplatí sa ich predávať na bazároch

Cena elektrobicyklov pri kúpe nového bicyklu je síce riadne vysoká, no ak sa ho chcete zbaviť, prídete o dosť peňazí. Cena e-bikov na bazaroch je omnoho nižšia a baterky použitých e-bikov mávajú nízku kapacitu.

6. Znižovanie kapacity batérie

Rovnako, ako je to u všetkých batérií, aj baterky elektrobicyklov prichádzajú časom o kapacitu. Čím je baterka staršia a čím viac jazdíte, tým sa znižuje jej kapacita a s ňou aj vzdialenosť, ktorú na e-biku prejdete.

7. Údržba

Údržba e-bikov je síce podobná ako u klasických bicyklov, ale je často drahšia a komplikovanejšia. Údržba motoru, ovládania či radenia je zložitejšia ako u normálnych bicyklov.

9. Častejšie defekty

Pripravte sa na to, že budete mať viac defektov. Ich dôvodom je vo veľkej miere už spomínaná vysoká váha bicykla, ktorá presahuje 20 kilogramov.

9. Menej pohybu

Výhodou klasických bicyklov je to, že jazdením získavate kondíciu a s tým súvisí nespočetne veľa ďalších výhod pre vaše zdravie. Elektrobicykle naopak často spôsobia, že ľudia sú pohodlnejší a to, čo kedysi jazdili na bicykloch, jazdia potom v rovnakej miere na e-bikoch.

10. Malá rýchlosť

Elektrobicykle majú limitovanú rýchlosť na 25 km/h, takže ak sa skutočne ponáhľate a radšej obetujete spotené pazuchy, vezmite si radšej starý Favorit.

Vaše komentáre

Aktuality

15:35 Slovenky Krahulcová a Števková skončili v prvej etape pretekov Cape Epic na 10. mieste.

V porovnaní s výsledkom z prológu sa posunuli nižšie o 1 miesto. Medzi ženami zopakovali včerajšie víťaztvo Annika Langvad a Sofia Gomez Villafane, zatiaľ čo v mužoch vyhrali Nino Schurter s Filippom Colombom.

12:07 Vittoria predstavila nové 29-milimetrové plášte, ktoré môžu ušetriť až 5 wattov.

Nové plášte sú optimalizované pre široké ráfiky majú minimalizovať mikro-turbulencie a zlepšiť aerodynamiku

11:14 Magnus Sheffield venoval triumf na Paríž-Nice Ginovi Mäderovi: Nebol som si istý, či ešte niekedy dokážem vyhrať preteky.

„Je veľa ľudí, ktorým by som sa chcel poďakovať, ale najdôležitejšie je, že toto víťazstvo chcem venovať Ginovi Mäderovi. Sú to už dva roky, čo sme ho stratili. Vtedy som si nebol istý, či ešte niekedy dokážem vyhrať preteky,“ hovorí 22-ročný Američan.

Včera 17:17 Matteo Jorgenson je po druhýkrát celkovým víťazom Paríž-Nice, poslednú etapu vyhral Magnus Sheffield.

Dvojica amerických cyklistov ovládla poslednú etapu Paríž-Nice. Sheffield sa tešil z prvého víťazstva na úrovni WorldTour, zatiaľ čo Jorgenson finišoval druhý a oslávil zisk druhého titulu na Paríž-Nice. Skvelý výkon predviedol aj Mads Pedersen, ktorý sa po šialenom zjazde dostal do úniku a získal bonusové sekundy, vďaka ktorým potvrdil triumf v bodovacej súťaži.

Včera 17:08 Juan Ayuso je celkovým víťazom Tirreno-Adriatico, poslednú etapu vyhral v šprinte Jonathan Milan.

Sam Bennett finišoval druhý a Olav Kooij tretí v hektickom šprinte, ktorý sprevádzal aj nepríjemný hromadný pád.

Zavrieť reklamu