Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Julian Alaphilippe o páde na Okolo Flámska: Neviním Van der Poela, Van Aerta ani motorkára

"Bol to jednoducho pretekársky incident," hovorí francúzsky cyklista, ktorý si pri nepríjemnom páde po strete s motorkou zlomil dve kosti v dlani.
Martin Sarvaš
Pád Juliana Alaphilippa na Okolo Flámska 2020.

Čerstvý majster sveta Julian Alaphilippe utrpel nepríjemný pád počas pretekov Okolo Flámska. Po zrážke s motorkou preletel cez bicykel a tvrdo dopadol na zem.

Pád však vyzeral na videu omnoho hrozivejšie, ako boli v skutočnosti jeho následky. Alaphilippe mal pri páde veľké šťastie v nešťastí, keďže vyviazol s dvomi zlomenými kosťami v dlani. Na ďalší deň podstúpil operáciu a momentálne sa rehabilituje doma v Andorre.

O príčine a vinníkovi pádu sa špekulovalo a fanúšikovia si vytvárali svoje vlastné verzie. Pád sa odohral v závere pretekov, 35 km pred cieľom, kedy išiel v Alaphilippe v úniku s dvomi  ďalšími najväčšími favoritmi – Woutom van Aertom a Mathieu van der Poelom.

Jedni tvrdili, že za to môže motorkár, iní zasa, že si to spôsobil sám, lebo hovoril do vysielačky a držal sa riadidiel jednou rukou a našli sa aj takí, čo vinili Wouta van Aerta, že ich oboch schválne naviedol na motorkára a niektorí vinili aj Mathieu van der Poela, ktorý sa stihol vyhnúť motorke iba veľmi tesne.

Všetky domnienky vyvrátil samotný Julian Alaphilippe, ktorý sa v rozhovore pre  L’Equipe vyjadril, že z pádu neviní Mathieu van der Poela, Wouta van Aerta ani motorkára.

„Na bicykli som dosť zručný, ale v tomto prípade som nemohol spraviť nič“

„Bol som za Van der Poelom, na ľavej strane cesty, išiel som za ním na pravú stranu a v momente, keď sa odtiahol, v plnej rýchlosti som zasiahol motorku. Na bicykli som dosť zručný, vyhýbam sa prekážkam a vojdem sa do malých priestorov, ale v tomto prípade som nemohol spraviť nič,“ konštatoval Julian Alaphilippe.

„Počul  som, čo hovorili ľudia  – ‚Hovoril do vysielačky a nesústredil sa.‘ Ak by som sa aj pozeral pred seba alebo za  seba, ak by som aj mal obe ruky na riadidlách, ak by som sa aj napil… nič by to nezmenilo. Keď sa Van der Poel vyhol motorke v poslednej chvíli, nemohol som už spraviť nič.“

„Nepočul som zvuk motorky, pretože sme išli veľmi rýchlo. Nehovorím, že za to môže Van der Poel, lebo ma nevaroval a nehovorím, že to bola chyba motorkára, keďže s tým nemal nič spoločné – nie, nie, nie,“ pokračoval francúzsky cyklista.

Takýto pád ešte nezažil

„Počul som, že šofér motorky sa cítil vinný, ale nie je to tak a dúfam, že aj tento rozhovor mu to potvrdí. Neviním ho. Bol to jednoducho pretekársky  incident. Okrem toho, aj tak nie som pomstychtivý človek. A aj Van Aert, aj Van der Poel mi potom poslali správy, čo bolo od nich pekné.“

Alaphilippe opísal svoj pád ako „hrozivý“ a povedal, že ešte nikdy počas svojej kariéry takýto pád nezažil.

„Väčšinou o páde viete vopred, že sa stane – napríklad keď idete cez zákrutu po šmykľavom povrchu a viete, že sa tomu už nevyhnete,  ale pri tomto páde…“

„Teraz už je to fajn a mohlo to byť omnoho horšie, aj keď po operácii som nečakal, že budem mať také bolesti. Mal som opuchnutú ruku a nemohol som spať. Ale je dobre, že to už mám za sebou, aj keď som si takto zimnú prestávku nepredstavoval. Som rád, že som doma a teším sa, že už nemám také bolesti,“  opísal Julian Alaphilippe.

Podľa majstra sveta sa jeho tím Deceuninck-QuickStep stretne v Belgicku na začiatku novembra, kedy pôjde aj na kontrolu k svojmu chirurgovi, aby skontroloval, ako sa mu hoja zlomeniny.

„A samozrejme, aby som zistil, kedy môžem ísť znova na bicykel, iba pre radosť. Je jeseň a milujem všetky tie farby, je to moje obľúbené ročné obdobie,“ dodal Alaphilippe.

 

Vaše komentáre

Aktuality

16:01 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

15:05 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

Včera 15:42 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

Včera 15:10 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Včera 11:02 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Zavrieť reklamu