Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Santa Cruz predstavil vynovený a agresívnejší trailbike 5010 2021 (detaily, špecifikácie, ceny)

Zmenou umiestnenia tlmiča u nového 5010 zjednotil Santa Cruz už takmer všetky svoje celoodpružené bicykle s výnimkou nízkozdvihového Bluru.
Martin Sarvaš

Santa Cruz predstavil novú verziu svojho trailového bicykla 5010. Tlmič sa premiestnil do spodnej časti rámu, takže v podstate ide o kópiu Bronsona s menšími zdvihmi.

Nový 5010  má agresívnejšiu geometriu, o 10 mm viac zdvihu vpredu a tlmič v spodnej časti rámu. Santa Cruz zostáva pri tomto modeli stále verný menším 27,5-palcovým kolesám a drží sa tak stále svojho motta  „27,5 palca je veľkosť kolies určená na zábavu.“

Detaily Santa Cruz 5010 2021
  • Zábavný a obratný trailbike
  • 27,5-palcové kolesá
  • Iba  karbónový rám (C alebo CC)
  • 130  mm zdvih tlmiču, 140 mm zdvih vidlice
  • Hlavový uhol 65,4° / 65,7°
  • Dĺžka zadnej stavby 429 mm (L)
  • Farby: modrá, červená
  • Ceny:  4,399 € – 8,399 €
Zmena polohy tlmiču

Najväčšia a najviditeľnejšia zmena na novom 5010 je tlmenie – tlmič je uchytený v spodnej časti rámu, hneď nad stredovým zložením. Je to riadna novinka oproti predošlému uloženiu na vrchnej trubke rámu. Novinkou sú tiež dve podporné vzpery, ktoré dávajú dokopy solídny pevný trojuholník.

Santa Cruz zmenou umiestnenia tlmiča u 5010 zjednotil už takmer všetky svoje celoodpružené bicykle s výnimkou nízkozdvihového Bluru.

Systém pruženia VPP je však napriek zmene pozície tlmiča zachovaný. Dve krátke a protihybné váhadlá spájajú prednú a zadnú časť rámu a robia rám pevným. Vďaka VPP systému je ľahko servisovateľný a vrchné a spodné váhadlo dávajú inžinierom viac priestoru na vyhranie sa s pružením, aby ho dokonale prispôsobili pre daný bike.

Zmenené uchytenie tlmiča by malo dať novému modelu 5010 viac lineárnu a progresívnu krivku pruženia, inými slovami – pruženie by sa malo správať rovnako pri prechode prekážkami v teréne, nehľadiac na to, v akej polohe sa tlmič nachádza.

Agresívnejšia geometria

Ako to už u nových modelov býva zvykom, aj nový 5010 má agresívnejšiu geometriu. Má o necelý stupeň položenejší hlavový uhol na hodnote 65,4° (v nastavení low) s o 10 mm vyšším zdvihom vpredu. Tlmič zostal na rovnakej hodnote ako jeho predchodca, 130 mm.

Zadný trojuholník je síce u všetkých veľkostí fyzicky rovnaký diel, avšak dĺžka zadnej stavby sa mení. „S inými veľkosťami rámov sa posúvajú sa body otáčania (miesta, kde sa váhadlá pripájú na predný trojuholník). Kinematika sa však nemení, pretože ani vzdialenosť a vzájomná pozícia čapov sa nemení,“ vysvetľuje Santa Cruz.

Uhol sedlovej trubky je o dosť strmší (76.8°), čo by malo poskytnúť pohodlné a efektívne šliapanie do kopca. Výška stredu od zeme sa zmenila minimálne a je o 4 mm vyšší (334mm).

Na spodnom váhadle je umiestnený flip chip, ktorým sa upravuje geometria. „Flipnutím“ chipu sa mení hlavový uhol o 0,3°, uhol sedlovej trubky o 0,4° a výška stredu od zeme o 4 mm.

Detaily rámu

Káble sú vedené vnútrom rámu, na spodnej vzpere zadnej stavby je pod reťazou gumový chránič a stredové zloženie je šróbované. Zmena polohy tlmiča tiež umožňuje možnosť výmeny vzduchového tlmiča za pružinový.

Prehadzovač je zavesený na novej univerzálnej pätke SRAM-u UDH, ktorá by mala pomôcť predísť poškodeniu prehadzovača napríklad pri zamotaní reťaze či priamom náraze do prehadzovača a je kompatibilná so všetkými značkami pohonu.

Modely, špecifikácie, ceny

Všetky nové modely 5010 ponúka Santa Cruz iba v štyroch rôznych verziách špecifikácií, pričom všetky majú karbónový rám. Verzie s radením od SRAM-u majú už nové rozsahy kaziet s 52-zubovým najväčším pastorkom. Cenovo sa pohybujú od 4,399 eur do 8,399 eur.

2021 Santa Cruz 5010 C R

  • Rám: Carbon C 27.5in, 130mm zdvih
  • Tlmič: Fox Float Performance DPS
  • Vidlica: Fox Rhythm 34, 140mm travel
  • Pohon: SRAM NX 12-speed
  • Hmotnosť: 14.22kg
  • Cena: 4,399 eur

2021 Santa Cruz 5010 C S

  • Rám: Carbon C 27.5in, 130mm zdvih
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Select+
  • Vidlica: Fox 34 Float Performance, 140mm
  • Pohon: SRAM GX Eagle 12-speed
  • Hmotnosť: 13.99kg
  • Cena: 5,199 eur

2021 Santa Cruz 5010 C XT

  • Rám: Carbon C 27.5in, 130mm zdvih
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Select+
  • Vidlica: RockShox Pike Select+, 140mm
  • Pohon: Shimano XT M8100 12-speed
  • Cena: 6,199 eur
  • Hmotnosť: 14.07kg
  • Cena s kolesami Reserve: 7,399 eur

2021 Santa Cruz 5010 CC X01

  • Rám: Carbon CC 27.5in, 130mm zdvih
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Ultimate
  • Vidlica: RockShox Pike Ultimate, 140mm
  • Pohon: SRAM X01 12-speed
  • Cena: 7,199 eur
  • Hmotnosť: 13.41kg
  • Cena s kolesami Reserve: 8,399 eur

Rám 2021 Santa Cruz 5010
  • Rám: Carbon CC 27.5in, 130mm zdvih
  • Cena: 3,099 eur

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 19:03 Registrácia na 5. kolo KENNY slovenského pohára v endure v Bojniciach je v plnom prúde.

Preteky sa uskutočnia cez víkend 21.-22 septembra na trailoch v Bojniciach. Zároveň pôjde o 4. finálové kolo MTBIKER Hornonitrianskej enduro série. Tu sú všetky informácie, ktoré o podujatí potrebujete vedieť.

Včera 17:20 Len 22-ročný kazašský jazdec mal pozitívny test na krvný doping. Tím Astana ho ihneď vyhodil.

Ilkhan Dostiyev sa priznal k porušeniu antidopingových pravidiel. V tele mu našli látku CERA, ktorá funguje podobne ako neslávne známe EPO a stimuluje produkciu červených krviniek.

Včera 10:47 Chladoňová, Kubiš aj Svrček. Kto bude reprezentovať Slovensko na cyklistických majstrovstvách sveta a Európy?

Najväčšou nádejou na medaily je bezpochyby juniorka Viktória Chladoňová, ktorá nedávno podpísala zmluvu na tri roky s tímom Visma-Lease a Bike. V mužskej kategórii sa bude snažiť vylepšiť bronz z majstrovstiev sveta z minulého roku Martin Svrček v kategórii do 23 rokov. V mužskej elite štartuje na svetovom šampionáte len jeden Slovák Lukáš Kubiš.

09.09.2024 Skákal na lyžiach, po pádoch a zraneniach začal bicyklovať. Primož Roglič vyhral Vueltu už po štvrtýkrát.

Slovinský cyklista Primož Roglič je juniorským majstrom sveta v skokoch na lyžiach z roku 2007. Tour de France mu síce opäť nevyšla, ale z Vuelty si odnáša svoj štvrtý červený dres.

08.09.2024 Stefan Küng vyhral záverečnú časovku Vuelty, Primož Roglič získal svoj štvrtý červený dres.

Küng vyhral na 24,6 km trase v Madride s priemernou rýchlosťou 55,7 km/h. Druhý skončil celkový víťaz Vuelty Primož Roglič so stratou 31 sekúnd a tretí najrýchlejší bol Mattia Cattaneo.

Zavrieť reklamu