Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Peter Sagan je síce ambasádorom MyWhoosh, ale o preteky na trenažéri záujem nemá

Trojnásobný majster sveta si užíva život po ukončení kariéry, „pretekal už dosť“ a „už sa s nikým nechce porovnávať“.
Martin Sarvaš
Peter Sagan a Tadej Pogačar na Majstrovstvách sveta vo virtuálnej cyklistike v Abu Dabí. Foto: UCI

Peter Sagan sa stal tento rok ambasádorom rastúcej cyklistickej e-športovej platformy MyWhoosh, ktorá v sobotu hostila štvrté majstrovstvá sveta vo virtuálnej cyklistike.

V ére multidisciplinárnych superhviezd ako Mathieu van der Poel, Tom Pidock, Marianne Vos či Wout van Aert a bol práve Sagan pravdepodobne jedným z prvých.

Jeho kariéra v elitnej kategórii sa síce sústredila na cestnú cyklistiku, ale s pretekmi začínal na horskom bicykli, na ktorom sa stal juniorským majstrom sveta a získal aj striebro na svetovom šampionáte v cyklokrose.

V roku 2016 uprednostnil horskú cyklistiku pred cestnou na olympijských hrách a v roku 2023 ukončil kariéru na ceste, s cieľom kvalifikácie na Olympiádu v Paríži, čo sa napokon nepodarilo pre zdravotné problémy.

Napriek talentu v rôznych disciplínach sa Sagan netají tým, že ho to nikdy veľmi neťahalo k pretekom vo virtuálnej cyklistike a uprednostňuje jazdu vonku.

Pretekať už nechce, radšej bude odovzdávať svoje skúsenosti

„Skôr ma zaujíma, ako vytvorili cesty a virtuálny svet, scenériu a podobne,“ povedal Sagan v Abu Dabí, kde sa ako hosť zúčastnil majstrovstiev sveta vo virtuálnej cyklistike. „Radšej jazdím s ľuďmi a teraz v tomto období sa mi vlastne ani nechce pretekať.“

Na otázku, či ho láka predĺžiť si kariéru o virtuálne preteky, sedemnásobný víťaz zeleného dresu na Tour de France rýchlo odpovedal nie.

„Už sa nevidím, že by som chcel súťažiť v cyklistike. Môžem hovoriť svoje príbehy a skúsenosti, čo mám v cyklistike, už som toho napretekal dosť.“

Sagan teraz vypĺňa svoje dni jazdením na bicykli s priateľmi, plnením sponzorských záväzkov a trávením času so svojím sedemročným synom Marlonom.

Len minulý týždeň bol na Ibize a jeho ďalšie týždne zahŕňajú cestu do Ázie so zastávkami v Kórei, Taiwane a Číne ako špeciálny hosť na podujatiach so Specializedom.

„Nechcem sa už s nikým porovnávať“

Hovorí, že cestovanie „zabíja nohy“, ale teraz je to oveľa jednoduchšie, ako keď bol profík, kde sa vždy kládol dôraz na výkon.

„Nechcem sa už s nikým porovnávať,“ odpovedal na otázku, či by ho nelákalo pretekať na budúci rok na virtuálnych majstrovstvách sveta v cyklistike.

„Baví ma pretekať pre zábavu, s priateľmi, s ľuďmi. Ale nie so štartovým číslom.“

Prečítajte si tiež

„Nechcem, aby to bolo tak, že sa musím na niečo pripravovať. Ak chcem byť opäť najlepší na svete, musím prestať so všetkým, čo som vybudoval, a opäť sa sústrediť na tréning. Nedáva zmysel zúčastniť sa len majstrovstiev sveta a skončiť na 50. mieste.“

„Viem, že chalani veľa trénujú a sú dobrí. Nemám záujem s nimi súťažiť, pretože viem, že sú silní,“ uznal Sagan kvality finalistov virtuálnych majstrovstiev sveta.

„Je oveľa jednoduchšie prejsť z profesionálnej cyklistiky na virtuálnu, ako z virtuálnej do pelotónu“

Podobne ako v skutočnej cyklistike, aj vo virtuálnej existujú taktiky, ktoré umožňujú vyhrať aj slabším jazdcom. Existujú rôzne možnosti, ktoré dávajú jazdcom rôzne výhody, ako len využívanie hrubej sily.

Sagan to prirovnáva k motoristickým závodným hrám, pričom spomína na Nissan GT Academy, ktorá premenila najlepších pretekárov z hry PlayStation Gran Turismo na skutočných pretekárov, a na online preteky Formuly 1, ktoré sa konali počas pandémie.

„Počas pandémie robili preteky s jazdcami a hráčmi a kto vyhral preteky na počítači? Boli to všetko hráči, nie skutoční jazdci z Formuly 1.“

„Treba trénovať aj na tej [platforme]. Je to zručnosť učiť sa, ako šetriť energiu. Ak len naskočíte na bicykel na trenažéri a neviete, ako to funguje, nepomôže vám to, že zvládate jazdu v pelotóne a máte dobrý pohyb v balíku.“

Napriek tomu Slovák stále oceňuje podobnosť medzi cestnou a virtuálnou cyklistikou. Oceňuje úlohu, ktorú má indoorová cyklistka v širšom cyklistickom prostredí a ako sa tieto dve veci môžu navzájom dopĺňať.

„Sú tu špecialisti na virtuálnu cyklistiku, ale je oveľa jednoduchšie prejsť z profesionálnej cyklistiky na virtuálnu, ako z virtuálnej do pelotónu.“

„V konečnom dôsledku musíte aj tak šliapať do pedálov. Ak si jazdec chce udržiavať kondíciu, dá sa jazdiť vonku aj vnútri a na inteligentnom trenažéri s platformami ako MyWhoosh si užijete oveľa viac zábavy, než len šliapať do pedálov pred prázdnou stenou,“ povedal Sagan.

Sagan síce nemá záujem bojovať o titul vo virtuálnej cyklistike, no tvrdí, že dôležitý je akýkoľvek šport, ak máte ambíciu vyhrať.

„Záleží na vašom myslení, čo chcete dosiahnuť. Každý šport, v ktorom môžete vyhrať, je dôležitý, ak sa preň rozhodnete,“ dodal Peter Sagan.

Aktuality

14:28 Až 48 jazdcov z WorldTour ešte stále nemá zmluvu pre rok 2025.

Zmluvu na budúci rok nemajú ani Nairo Quintana, Elia Viviani, Taco van der Hoorn či 23-ročný britský talent Leo Hayter.

13:08 Príbeh života i záhadnej smrti Ottavia Bottecchiu, prvého talianskeho víťaza Tour de France a vojnového prieskumníka na bicykli.

Bottecchia počas vojny prekonal maláriu, prežil aj plynový útok a viackrát ho zajali, avšak vždy sa mu podarilo uniknúť. Po vojne začal pretekať na bicykli a o pár rokov vyhral dvakrát žltý dres na Tour de France. Jeho nečakaná smrť v roku 1927 je dodnes predmetom špekulácií.

Včera 16:01 15 filmov, dokumentov a seriálov o cyklistike, ktoré vám spríjemnia chladné večery aj tréningy na trenažéri.

Či už si chcete spríjemniť tréning na trenažéri alebo chladný večer v pohodlí svojej obývačky, týchto 15 filmov, seriálov a dokumentov vás určite nesklame.

Včera 13:22 Viktória Chladoňová vyhrala cyklokrosové preteky v Topoľčiankach dva dni po sebe.

V mužskej elite vyhral počas víkendových pretekov v sobotu Matej Ulík a v nedeľu Marek Konwa.

Včera 09:45 Mark Cavendish ukončil bohatú kariéru víťazstvom exhibičného kritéria v Singapure.

39-ročný britský šprintér končí s profesionálnou cyklistikou po 20 rokoch v profesionálnom pelotóne, počas ktorých dosiahol až 165 víťazstiev vrátane rekordných 35 etáp na Tour de France.

Zavrieť reklamu