Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Spojenie Jumbo-Visma so Soudal Quick-Step by mohlo pripraviť o prácu 20 jazdcov

Za Quick-Step mal jazdiť v budúcej sezóne aj 20-ročný slovenský talent Martin Svrček, ktorého budúcnosť je tiež otázna.
Martin Sarvaš
Foto: A.S.O. / Maxime Delobel

Jeden z popredných cyklistických agentov pre GCN povedal, že zlúčenie tímov Jumbo-Visma so Soudal Quick-Step „môže pripraviť o prácu až 20 jazdcov“.

A nejde iba o jazdcov, ale aj o personál. Celkovo zamestnáva belgický tím okolo sto ľudí, z ktorých by bola väčšina náhle bez práce.

Vyzerá to tak, že jadro zlúčeného tímu budú tvoriť súčasný jazdci tímu Jumbo-Visma a doplnia ho niekoľkými pretekármi Quick-Stepu.

Oba tímy majú na rok 2024 zazmluvnených viac ako 25 jazdcov a podľa viacerých zdrojov okolo oboch tímov si Jumbo-Visma v budúcom roku vyberie do svojho zoznamu asi šesť jazdcov z belgického tímu.

Zatiaľ však nie je jasné, kto bude jazdiť za aký tím, takže aj budúcnosť Remca Evenepoela je zatiaľ neistá, aj keď je spájaný s prestupom do Ineos Grenadiers.

Pozrite si tiež

Je jasné, že veľké mená ako Julian Alaphilippe, Kasper Asgreen či Tim Merlier by absolútne nemali problém nájsť si nové pôsobisko či zotrvať v novom „supertíme“.

Otázne je, čo bude s jazdcami ako je napríklad aj 20-ročný Martin Svrček, ktorý mal ešte celú budúcu sezónu jazdiť za Quick-Step.

Neistú budúcnosť majú aj ženy v tíme AG Insurance – Soudal Quick-Step, keďže Jumbo-Visma má tiež svoj vlastný ženský tím.

Podľa pravidiel UCI nesmú jazdci a agenti oslovovať iné tímy s cieľom nájsť si kontrakt na budúci rok až do polovice októbra, kedy budú podané žiadosti o tímové licencie.

Ak by však tím Soudal Quick-Step oznámil, že končí, mohli by si začať hľadať zmluvy v iných tímoch.

Komunikácia zo strany vedenia Quick-Step-u sa však doposiaľ obmedzila na jedinú internú správu z minulého týždňa, ktorá vyzývala na trpezlivosť, pokoj a dôveru.

„Obávam sa, že v týchto situáciách sú to jazdci, ktorí na to doplatia. Dúfam, že tí, ktorí rozhodujú, budú brať ohľad na jazdcov,“ povedal pre GCN agent João Correia, ktorý vedie agentúru Corso rider zastupujúcu viacero známych profesionálnych cyklistov ako Mads Pedersen či Tao Geoghegana Hart.

Väčšina tímov má pre budúci rok už plné súpisky, a aj keď ešte zopár voľných miest majú Movistar, Astana a Ineos Grenadiers stále k dispozícii, určite sa nájdu jazdci, ktorí zrejme prestup nestihnú, ak dôjde k zlúčeniu.

Aktuality

16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu