Spojenie Jumbo-Visma so Soudal Quick-Step by mohlo pripraviť o prácu 20 jazdcov
Jeden z popredných cyklistických agentov pre GCN povedal, že zlúčenie tímov Jumbo-Visma so Soudal Quick-Step „môže pripraviť o prácu až 20 jazdcov“.
A nejde iba o jazdcov, ale aj o personál. Celkovo zamestnáva belgický tím okolo sto ľudí, z ktorých by bola väčšina náhle bez práce.
Vyzerá to tak, že jadro zlúčeného tímu budú tvoriť súčasný jazdci tímu Jumbo-Visma a doplnia ho niekoľkými pretekármi Quick-Stepu.
Oba tímy majú na rok 2024 zazmluvnených viac ako 25 jazdcov a podľa viacerých zdrojov okolo oboch tímov si Jumbo-Visma v budúcom roku vyberie do svojho zoznamu asi šesť jazdcov z belgického tímu.
Zatiaľ však nie je jasné, kto bude jazdiť za aký tím, takže aj budúcnosť Remca Evenepoela je zatiaľ neistá, aj keď je spájaný s prestupom do Ineos Grenadiers.
Pozrite si tiež
- Belgický talent Ilan van Wilder: Nesúhlasíme s týmito sračkami, chceme pokračovať ako Soudal Quick-Step
- Primož Roglič má podpísať zmluvu s tímom Bora-Hansgrohe na niekoľko rokov
Je jasné, že veľké mená ako Julian Alaphilippe, Kasper Asgreen či Tim Merlier by absolútne nemali problém nájsť si nové pôsobisko či zotrvať v novom „supertíme“.
Otázne je, čo bude s jazdcami ako je napríklad aj 20-ročný Martin Svrček, ktorý mal ešte celú budúcu sezónu jazdiť za Quick-Step.
Neistú budúcnosť majú aj ženy v tíme AG Insurance – Soudal Quick-Step, keďže Jumbo-Visma má tiež svoj vlastný ženský tím.
Podľa pravidiel UCI nesmú jazdci a agenti oslovovať iné tímy s cieľom nájsť si kontrakt na budúci rok až do polovice októbra, kedy budú podané žiadosti o tímové licencie.
Ak by však tím Soudal Quick-Step oznámil, že končí, mohli by si začať hľadať zmluvy v iných tímoch.
Komunikácia zo strany vedenia Quick-Step-u sa však doposiaľ obmedzila na jedinú internú správu z minulého týždňa, ktorá vyzývala na trpezlivosť, pokoj a dôveru.
„Obávam sa, že v týchto situáciách sú to jazdci, ktorí na to doplatia. Dúfam, že tí, ktorí rozhodujú, budú brať ohľad na jazdcov,“ povedal pre GCN agent João Correia, ktorý vedie agentúru Corso rider zastupujúcu viacero známych profesionálnych cyklistov ako Mads Pedersen či Tao Geoghegana Hart.
Väčšina tímov má pre budúci rok už plné súpisky, a aj keď ešte zopár voľných miest majú Movistar, Astana a Ineos Grenadiers stále k dispozícii, určite sa nájdu jazdci, ktorí zrejme prestup nestihnú, ak dôjde k zlúčeniu.