Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER SPOLU S MULTIKĽÚČOM IBA ZA 39,80€!
Cestné bicykle

Test: Cestný bicykel Giant Contend SL Disc 1

Rám s veľkým potenciálom, výbornou geometriou a za super cenu.
Hodnotenie: 4.5/5
1 899
Biker
Test: Cestný bicykel Giant Contend SL Disc 1

Naše hodnotenie

Rám s potenciálom a z veľkej časti dobre trafenou výbavou za veľmi dobrú cenu.

+PLUSY

  • Pomer ceny a výkonu
  • Kvalitný rám
  • Odolná výbava

-MÍNUSY

  • Kľuky a kotúče nie sú zo súpravy
  • Pomalé kolesá a plášte

Giant Contend je snáď ten najvšestrannejší model v ponuke Giantu, niekde na pomedzí pretekárskych a vytrvalostných bicyklov.

Taiwanská značka je dekády známa svojím majstrovstvom vo vyrábaní rámov z hliníka a inak to nie je ani tu. Rám má úchyty na dva košíky na fľašu a kabeláž vedenú kompletne vnútrom s výnimkou radiaceho lanka na povrchu zadnej stavby.

Sedlové vzpery nie sú napojené tak nízko ako na niektorých iných bicykloch, no komfortu je tu stále prekvapivo veľa. Je tu totiž výborná sedlovka D-Fuse, ktorá perfektne absorbuje vibrácie.

Vidlica je na rozdiel od rámu vyrobená z karbónu, ktorý sám osebe dokáže tlmiť nerovnosti o niečo lepšie. Vpredu aj vzadu sa do rámu vojdú až 34 mm plášte, hoci na sériovo osadené ráfiky oficiálne môžete dať len 32 mm šírku.

Hltač kilometrov

Geometria je skôr vytrvalostná a ideálna na dlhé výjazdy. Hlavová trubka má relatívne položeného 72,5°, a tak je ovládanie o niečo pokojnejšie. Rázvor je však stále relatívne krátky (1 002 mm na našom testovacom ML-ku, čo približne korešponduje s veľkosťou 56 cm), a tak Contend rozhodne nie je lenivý.

V znamení komfortu so vzpriamenejšou jazdeckou pozíciou sa nesie kombinácia relatívne krátkeho 384 mm reachu, 110 mm predstavca a vysokého 577 mm stacku. Široké 42 cm riadidlá len znásobujú pocit stability.

Rám spolu s karbónovou sedlovkou a vidlicou dokážu pohltiť naozaj veľké množstvo vibrácií z povrchu. Napriek relatívne robustným kolesám a plášťom tiež perfektne udržiava rýchlosť. Pri testovaní sme na rovine nemali žiaden problém udržať priemerku niekde medzi 25 – 30 km/h.

Pohon Shimano 105 R7020 radí presne a ostro. Kompaktné prevodníky s 11- až 34-zubovou kazetou ponúkajú ideálny rozsah pre cieľovku tohto modelu – začiatočníkov a vytrvalostne orientovaných cyklistov.

Je však škoda, že nie všetky komponenty sú zo súpravy – konkrétne kľuky Shimano RS510, reťaz KMC a kotúče Giant MPH. Pri pohľade na cenu to však nie je neočakávané. Ak už by ste ich mali vymeniť, začnite kotúčmi. Tie neponúkajú takú moduláciu ako kompletná súprava Shimano 105.

Kľuky sú zase o 145 g ťažšie ako tie zo súpravy a hoci radia spoľahlivo, rozdiely možno zbadáte, keď sa postavíte zo sedla a poriadne sa do nich opriete.

Komfortu viac ako dosť

Giant je aj veľký výrobca komponentov a toto logo nájdete aj na osadených kolesách. Tie sú už z továrne nahodené bez duší. Vnútornou šírkou 17 mm síce nebudú lámať rekordy, no vďaka osadeným plášťom tak či tak prispievajú k pohodliu na rozbitom povrchu.

Pri akcelerácii však pôsobia trochu lenivo. Tento pocit umocňujú plášte. Tie sa napriek oficiálne uvádzanej šírke 28 mm nafukujú až na 30 mm. Výhodou je samozrejme možnosť podhustiť ich a pridať bicyklu na komforte.

V zákrutách pritom držia perfektne a vďaka jemnému dezénu nesklamú ani vo vlhku. Nevýhodou je trochu drevený kord, ktorý pri náklone až tak nekomunikuje to, čo sa deje pod kolesami a trochu tlmí potenciál celého bicykla. Kolesá by teda boli prvé, ktoré by sme na bicykli vymenili, keď na účte zase pribudne trochu peňazí.

Celkovo však ide o perfektne nacenený bicykel so spoľahlivou súpravou pohonu a výborným rámom. Aj keď budete pravdepodobne chcieť zopár komponentov vymeniť, takáto dobrá platforma si to rozhodne zaslúži.

Špecifikácia

  • Hmotnosť 9,83 kg (ML)
  • Rám hliníkový Contend Aluxx SL
  • Vidlica karbónová Contend Advanced
  • Pohon Shimano 105 R7000 11-rýchlostný (50/34, 11 – 34)
  • Brzdy Shimano 105 R7020 hydraulické kotúčové
  • Kolesá Giant S-R2 Disc, tubeless ready
  • Zvyšok výbavy hliníkový predstavec a riadidlá Giant Connect, karbónová sedlovka Giant D-Fuse, sedlo Giant Approach, plášte Giant S-R3-AC

Viac informácií: www.giant-bicycles.com

Aktuality

11:07 Prečo nemôžu pretekať cyklisti s defibrilátorom? Vysvetľuje lekár Belgickej cyklistickej federácie.

„Ak futbalista dostane arytmiu, môže sa zohnúť na kolená, ale neohrozí seba ani ostatných hráčov. Ak sa defibrilátor zapne, keď ide cyklista v zjazde v horskom priesmyku, môže spadnúť a ohroziť seba aj ostatných jazdcov,“ hovorí Kris Van der Mieren.

10:37 17-ročný americký supertalent Andrew August má ísť do Ineosu: Je to Remco s väčšou silou.

Andrew August odmietol ponuku zmluvy s americkým tímom Hagens Bermans Axeon. Zaujímalo sa oňho viacero WorldTour tímov a údajne je jeho prestup do Ineos Grenadiers blízko, ale zmluvu ešte nepodpísal. (GCN)

10:08 Shimano sťahuje 760-tisíc kľúk Ultegra a Dura-Ace kvôli viac ako 4500 prípadom zlyhania materiálu.

Zlyhanie materiálu kľúk Hollowtech viedlo k celkovo šiestim zraneniam, ktoré zahŕňali zlomeniny a vykĺbenia kostí či tržné rany.

Včera 14:19 Nathan Van Hooydonck musí pre problémy so srdcom predčasne ukončiť profesionálnu kariéru.

Jazdec tímu Jumbo-Visma mal prednedávnom dopravnú nehodu po kolapse počas jazdy v dôsledku anomálie srdcového svalu.

 

Včera 11:04 Len 19-ročný Joshua Tarling sa stal po suverénne najlepšej jazde Majstrom Európy v časovke.

Britský jazdec tímu Ineos absolvoval rovinatú 28,7 km dlhú časovku v čase 31:30 min s priemernou rýchlosťou 54,762 km/h. Na druhom a treťom mieste skončili  Stefan Bissegger (+42 s) a Wout van Aert (+43 s).

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu