Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: E-bike Husqvarna Mountain Cross MC6

Čo sa stane, keď výrobca motoriek, motorových píl či kosačiek, spraví elektrobicykel?
Hodnotenie: 4/5
4 899
Biker

Značka Husqvarna má už slušných 123 rokov a je tak najstaršou značkou bicyklov vo Švédsku. Napriek tomu je známa najmä svojimi motorovými pílami, kosačkami na trávu a motokrosovými motorkami.

Na čele bicyklového oddelenia Husqvuarny je Susanne Puello, ktorá bola ako riaditeľka Winora Group zodpovedná za obrovský úspech značky Haibike. Od elektrobicyklov Husqvarna teda môžeme očakávať skutočne veľa.

Husquarna spustila svoju prvú e-bike kolekciu v roku 2018 a pre rok 2020 má značka v portfoliu už 61 e-bikovv rôznych kategóriach  – downhill, enduro, all-mountain, hardtail MTB, gravel, treking, mestské aj detské. Husquarna tak pokrýva celé spektrum elektrobicyklov s výnimkou cestných.

My sme dostali na test tohtoročný all-mountain model Husqvarna Mountain Cross MC6.

Aj keď túto Husqvarnu poháňa motor Shimano STEPS E800, batéria nie je od tohto výrobcu. Namiesto Shimano batérie zvolili 500 Wh batériu SIMPLO, vďaka čomu mohli inžinieri použiť tuhšiu spodnú trubku rámu, z ktorej sa dá batéria jednoducho vybrať.

Rovnako, ako všetky e-biky od Husqvarny, aj Mountain Cross MC6 má umiestnený vypínač prakticky a ľahko dostupne vo vrchnej časti vrchnej trubky rámu, takže vypínanie a zapínanie motoru je pohodlné, pričom displej s funkciou prepínania módov jazdy je klasicky na riadidlách.

Rám

Rám so 150mm zdvihom je skonštruovaný veľmi dobre a geometrii sa nedá vyčítať skutočne takmer nič. Zadná stavba má 444mm, rázvor kolies má 1206mm, dosah 611mm a sedlová trubka 440mm (vo veľkosti 44 / výška jazdca 177cm). Tieto rozmery sú pohodlné pri intenzívnom šliapaní do kopca, ako aj pri zjazde.

Uchytenie motora v ráme je trochu netradičné. Motor nie je zakomponovaný priamo v ráme, naopak je oddelený a v mieste, kde sa spája sedlová trubka so spodnou rámovou trubkou je uchytený viacerými skrutkami. Celý motor chráni zospodu odolný kovový chránič. Takýto spôsob umiestnenia motora do rámu môže síce znieť ako trochu nešťastné riešenie a nemusí sa všetkým páčiť, avšak v skutočnosti vôbec nekazí dizajn rámu.

Čierno-biely grafický dizajn s drobnými doplnkami modrej je príjemne minimalistický a dobre prispôsobený pre tento rám.

Komponenty

Bicykel je osadený spoľahlivým pružením od Foxu – vpredu je vidlica FOX 34 FLOAT Performance 150 mm a vzadu tlmič FOX Float DPS Performance s rovnakým zdvihom. Radenie aj brzdy sú od Shimana – 11-rýchlostné SLX a brzdy BR-MT520. Predný kotúč má 203mm, zadný 180mm, čo zabezpečuje dostatok brzdnej sily aj na ťažkom e-biku.

Pohon zabezpečuje motor Shimano STEPS E8000, ktorý je poháňaný batériou Simplo (500 Wh). Na 27,5-palcových kolesách Ryde sú obuté plusové plášte Schwalbe Nobby Nic Performance. Teleskopická sedlovka od Husqvarny fungovala úplne bezproblémovo a plynule.

Jazda

Elektrobicykel Husqvarna Mountain Cross MC6 svojimi vlastnosťami pri jazde veľmi príjemne prekvapil a jedným slovom by sa dal nazvať – agresívny.

Vďaka dobre skonštruovanému rámu s pohodlnou geometriou sa na ňom šliape skvele do kopca v dlhých tiahlych stúpaniach, ale zároveň zostanete prikovaný k zemi aj pri šliapaní v stoji v poriadne prudkých kopcoch.

Bicykel sa zľahka pohupuje, ale vôbec nemáte pocit, že by ste strácali energiu. Skôr naopak, pruženie funguje efektívne aj do kopca, takže žehlí malé nerovnosti a v móde „boost“ je s ním poriadna zábava aj pri šliapaní do kopca.

Ovládateľnosť a obratnosť Husquarny MC6 je pri zjazde výborná. 67-stupňový hlavový uhol mu sedí ideálne a keď pustíte brzdy, bicykel za vás odvedie veľkú časť práce. Zdvihy 150mm stačia aj do poriadne rozbitého terénu a menších rockgardenov. Nemôžete však priveľmi brzdiť, pretože vtedy sa stane bicykel trochu nemotorný. Pohodlie zvyšujú aj plusové plášte, ktoré nemusíte mať nafúkané na vysoké tlaky a aj vďaka nim ide bicykel cez menšie nerovnosti ako po masle.

Vďaka 444mm dlhej zadnej stavbe a 27,5-palcovým kolesám je MC6 napriek váhe 24,2 kg veľmi hravý. V zákrutách sa s ním narába ľahko a ak máte zvládnuté prechádzanie zákrut na ne-elektrobicykli, nepocítite takmer žiadny rozdiel. Hravý je však nielen v zákrutách a pri technickej jazde, ale aj na skokoch, takže sa s ním môžete pohrať aj vo vzduchu.

Elektrobicykel Husqvarna Mountain Cross MC6 skvele vystihuje jeho určenie a je veľmi schopným elektro all-mountain bicyklom. Niekomu sa síce nemusí páčiť trochu surové uchytenie motora v ráme, ale čo sa týka funkčnosti, nie je mu čo vytýkať.

Špecifikácia

Vidlica FOX 34 FLOAT Performance 150 mm
Tlmič FOX Float DPS Performance 150 mm
Motor/Batéria Shimano STEPS E8000 250 Watt, 70Nm / Simplo 500 Wh
Pohon Shimano SLX, 11-speed
Brzdy Shimano BR-MT520
Kolesá Ryde Disc 35, Formula DC-511, Formula DC-1248
Plášte Schwalbe Nobby Nic Performance 27,5+
Sedlovka Husqvarna MTB teleskopická, Dropperpost, 31.6mm
Váha 24.2kg
Cena € 4,899

O bicykli sa môžete informovať na webe www.foxracing.sk

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 17:03 Jonathan Milan predviedol skvelý šprint a vyhral štvrtú etapu Giro d’Italia.

23-ročný Talian vyhral etapu v štýle monumentu Miláno-San Remo pred Kadenom Grovesom a Philom Bauhausom.

Včera 14:35 Jonas Vingegaard začal trénovať na bicykli a postupne sa zotavuje z početných zlomenín.

„Samozrejme, dúfam, že budem na štarte Tour de France. Nevieme presne, aká bude moja forma a ako bude prebiehať moje zotavenie, ale urobím všetko pre to, aby som sa tam dostal vo svojej top forme,“ hovorí Jonas Vingegaard vo videu, ktoré zverejnil jeho tím Visma – Lease a Bike.

Včera 14:22 Peter Sagan už zajtra odštartuje na cestných pretekoch Okolo Maďarska v drese tímu Pierre Baguette.

Sagan bude štartovať za slovenský tím na maďarských cestných etapových pretekoch, ktoré sa uskutočnia od 8. do 12. mája.

Včera 11:14 Geraint Thomas odkazuje Pogačarovi: Užil si si zábavu. Urobme si zajtra pekný pokojný deň.

Thomas si zavtipkoval v príspevku na Twitteri (X) po tom, ako v závere šprintérskej tretej etapy Giro d’Italia ušiel do úniku s Tadejom Pogačarom.

Včera 10:27 Detaily 4. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Etapa v štýle monumentu Miláno-San Remo má dĺžku 190 km a prevýšenie 2079 m. V závere sa očakáva hromadný šprint, aj keď stúpanie Capo Mele tesne pred cieľom môže narušiť plány šprintérov.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu