Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Poradňa

Veľa defektov, málo pohybu, sú drahé a ťažké. Prečítajte si 10 negatív elektrobicyklov

Buď ich milujete alebo neznášate. Elektrobicykle sú čoraz dostupnejšie a rozšírenejšie medzi cyklistami i necyklistami. Cyklistom umožňujú prejsť väčšie vzdialenosti, necyklistov nútia k pohybu. E-biky majú však svoje pozitíva i negatíva.
Martin Sarvaš
Veľa defektov, málo pohybu, sú drahé a ťažké. Prečítajte si 10 negatív elektrobicyklov

Každá vec má svoje plusy a mínusy, vrátane elektrobicyklov. Preto sme k tomuto článku napísali aj príspevok o pozitívach elektrobicyklov: Sú rýchle, tiché, ekologické a nespotíte sa. Prečítajte si 10 pozitív elektrobicyklov. V tomto príspevku sa však budeme venovať tej opačnej strane.

1. Vysoká cena

Elektrobicykle sú v porovnaní s klasickými bicyklami o dosť drahšie. E-biky využívajú motory a baterky, o ktoré sa treba starať a v prípade výmeny je skutočne drahá záležitosť.

2. Veľká váha

E-biky sú omnoho ťažšie ako normálne bicykle. Motor aj batérie potrebujú v ráme dostatok miesta na ich umiestnenie, čím sa zvyšuje aj hmotnosť celého bicykla. Jazda do kopca môže byť síce v porovnaní s klasickým bicyklom veľmi pohodlná, no pri zjazde si to určite neužijete tak, ako na klasickom bicykli. Nehovoriac o tom, keď dostanete defekt a musíte ťažký bicykel tlačiť.

3. Zákaz na niektorých cyklotrasách

Na Slovensku sa to zatiaľ nedeje, ale v zahraničí majú už elektrobicykle zákaz vjazdu na niektoré cyklotrasy či cyklopruhy, takže cyklisti s motorom sa musia zaradiť medzi autá.

4. Dlho sa nabíjajú

Ak nemáte ten najlepší bicykel s kvalitnou batériou, nabíjanie do plnej kapacity vám potrvá skutočne dlho. A ak náhodou po dojazde zabudnete dať baterku do nabíjačky, zabudnite na to, že sa len tak spontánne rozhodnete ísť si pojazdiť.

5. Neoplatí sa ich predávať na bazároch

Cena elektrobicyklov pri kúpe nového bicyklu je síce riadne vysoká, no ak sa ho chcete zbaviť, prídete o dosť peňazí. Cena e-bikov na bazaroch je omnoho nižšia a baterky použitých e-bikov mávajú nízku kapacitu.

6. Znižovanie kapacity batérie

Rovnako, ako je to u všetkých batérií, aj baterky elektrobicyklov prichádzajú časom o kapacitu. Čím je baterka staršia a čím viac jazdíte, tým sa znižuje jej kapacita a s ňou aj vzdialenosť, ktorú na e-biku prejdete.

7. Údržba

Údržba e-bikov je síce podobná ako u klasických bicyklov, ale je často drahšia a komplikovanejšia. Údržba motoru, ovládania či radenia je zložitejšia ako u normálnych bicyklov.

9. Častejšie defekty

Pripravte sa na to, že budete mať viac defektov. Ich dôvodom je vo veľkej miere už spomínaná vysoká váha bicykla, ktorá presahuje 20 kilogramov.

9. Menej pohybu

Výhodou klasických bicyklov je to, že jazdením získavate kondíciu a s tým súvisí nespočetne veľa ďalších výhod pre vaše zdravie. Elektrobicykle naopak často spôsobia, že ľudia sú pohodlnejší a to, čo kedysi jazdili na bicykloch, jazdia potom v rovnakej miere na e-bikoch.

10. Malá rýchlosť

Elektrobicykle majú limitovanú rýchlosť na 25 km/h, takže ak sa skutočne ponáhľate a radšej obetujete spotené pazuchy, vezmite si radšej starý Favorit.

Vaše komentáre

Aktuality

16:01 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

15:05 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

Včera 15:42 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

Včera 15:10 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Včera 11:02 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Zavrieť reklamu