Specialized má byť sponzorom pre bicykle v zlúčenom tíme Jumbo-Visma a Soudal Quick-Step.
Začiatkom tohto týždňa sa v Brede konalo stretnutie medzi výkonným predstaviteľom Jumbo-Visma a delegáciou zo Specializedu. (HLN)
Zlúčenie tímov Jumbo-Visma a Soudal Quick-Step sa stáva čoraz reálnejším a vyzerá to tak, že v roku 2024 by jazdci novovytvoreného supertímu jazdili na bicykloch Specialized.
Belgický portál HLN tiež píše, že o pláne zlúčenia na rok 2024 bola informovaná už aj Medzinárodná cyklistická únia (UCI) a šéf tímu Jumbo-Visma Richard Plugge sa minulý týždeň stretol s prezidentom UCI Davidom Lappartientom.
Obsah týchto diskusií je nejasný, ale ak dôjde k zlúčeniu pred rokom 2024, musia dostať súhlas od UCI.
Pozrite si tiež
- Amazon potvrdil, že bude novým sponzorom tímu Jumbo-Visma
- Spojenie Quick-Stepu a Jumbo-Visma by malo katastrofálne následky
Okrem toho má UCI aj pravidlá týkajúce sa licencií tímov WorldTour. Najneskôr do 15. októbra musí mať UCI od každého tímu bankovú záruku a presný názov tímu, meno a adresu sídla, platobného agenta, generálneho riaditeľa, hlavných sponzorov, vedúcich tímov a jazdcov.
Ak to do uvedeného dátumu nebude možné, dostanú pokutu. V tých istých predpisoch sa však uvádza, že tento dátum môže byť predĺžený za viacerých osobitných okolností.
Ostatné tímy WorldTour naďalej pozorne sledujú situáciu o spojení Jumbo-Visma a Soudal Quick-Step.
Ak ich zlúčenie prebehne, na trh môžu vstúpiť rôzni jazdci, v neposlednom rade mladý talent Remco Evenepoel.
Je však nepravdepodobné, že Evenepoel, vrátane niekoľkých pomocníkov, prejde do tímu Ineos Grenadiers. Vo výbere britského tímu pre rok 2024 je totiž miesto len pre jedného alebo dvoch jazdcov.
Najnovšie aktuality
Richard Carapaz (EF Education – EasyPost) rozhodol útokom 2,1 km pred vrcholom záverečného 13,8 km dlhého stúpania s priemerným sklonom 6 %, ktorým sa končila štvrtá etapa švajčiarskych pretekov. Druhý skončil Florian Lipowitz (Bora-Hansgrohe), tretí finišoval Carlos Rodríguez (Ineos Grenadiers).
V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.
Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.
Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.
68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.