Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Predaj elektrobicyklov vzrástol v USA medziročne o 145%

Predpokladá sa, že v Európe sa bude v roku 2030 predávať dvojnásobné množstvo bicyklov v porovnaní s autami.
Martin Sarvaš
Predaj elektrobicyklov vzrástol v USA medziročne o 145%

Pandémia koronavírusu Covid-19 síce spôsobila obrovskú krízu pre takmer všetkých odvetviach priemyslu, avšak predaje bicyklov v roku 2020 sa dostali na historické maximá.

Podľa reportáže New York Times stúpli predaje bicyklov v USA medziročne (2019 – 2020) o 65%. Z prieskumu tiež vyplynulo, že počet predaných elektrobicyklov stúpol o 145%.

O tom, ako prežívali pandémiu slovenskí a českí výrobcovia bicyklov sa dočítate v prvom vydaní magazínu Biker. Pýtali sme sa CTM, Kellysu, Demy a českého výrobcu Bike Fun (Superior, Rock Machine, Frappé). V novinových stánkoch si môžete kúpiť Biker už teraz alebo si kúpte predplatné online.

K nárastu používania elektronických bicyklov prišlo aj vďaka rozšíreniu systémov zdieľania elektrobicyklov, čo ovplyvnilo následný predaj v maloobchode.

„Pandémia spôsobila zvýšenie mikromobility ako základného spôsobu prepravy a vyplnila miesto, kde sa tranzitná doprava zastavila a zásadným spôsobom pomohla ľuďom pri dochádzaní do práce,“  povedala pre NY Times Samantha Herr, výkonná riaditeľka severoamerickej asociácie pre zdieľané bicykle.

V dôsledku protipandemických opatrení  sa mnoho ľudí pri každodennom dochádzaní prikláňa k ekologickejším spôsobom dopravy. Predpokladá sa, že v Európe sa bude v roku 2030 predávať dvojnásobné množstvo bicyklov v porovnaní s autami.

Dáta európskych cyklistických organizácií potvrdzujú nárast predajov e-bikov. Prognóza znie, že predaje elektrických bicyklov by mali do roku 2030 vzrásť z 3,7 miliónov na 17 miliónov. V súčasnosti predstavujú e-biky 17% celkovej produkcie bicyklov v Európe.

Generálny riaditeľ Konfederácie európskeho cyklistického priemyslu (CONEBI) Mauel Marsilio koncom minulého roka uviedol: „Rast bude možný iba vďaka správnemu regulačnému prostrediu a jasne priemyselnej stratégii v celej EÚ i mimo nej.“

Myslel tým presne stanovenú legislatívu a zaradenie elektrobicyklov do dopravnej infraštruktúry, ktorá sa postupne bude musieť prispôsobiť tomuto segmentu dopravy.

Britská výskumná organizácia Transport Research Laboratory sa pridala k ďalším hnutiam a požadujú infraštruktúru pre bezpečnú cyklistiku i pre chodcov.

V lete 2020 predstavili v Anglicku a Severnom Írsku prvé dizajnové štandardy infraštruktúry, podľa ktorých by sa mali riadiť lokálne autority pri budovaní bezpečných cyklopruhov.

Primárnym dôvodom, prečo ľudia nechcú v mestách bicyklovať je jednoducho fakt, že je to nebezpečné. Až 62% dospelých ľudí opísalo, že sa necítia na bicykli na cestách bezpečne.

Vaše komentáre

Aktuality

17:40 Pogačar útočil na šprintérov, ale napokon bol v tretej etape Giro d’Italia najrýchlejší Tim Merlier.

Merlier zvíťazil v hromadnom šprinte pred Jonathanom Milanom a Biniamom Girmayom.

15:02 Skvelú formu v úvode sezóny potvrdil Denis Kohút, ktorý vyhral prvé kolo Slovenského pohára v zjazde na Košútke.

Prvý pretekársky víkend majú za sebou aj slovenskí zjazdári. V bikeparku Košútka neďaleko Hriňovej sa cez víkend odjazdilo prvé kolo slovenského pohára v zjazde. V ženskej kategórii bola najrýchlejšou pretekárkou Vanesa Petrovská.

12:37 Fotogaléria: Najlepšie zábery z prvého kola Svetového pohára v zjazde v škótskom Fort William.

Preteky vyhrali úradujúci víťazi svetového pohára z roku 2023 Vali Höll a Loic Bruni.

12:19 Vali Höll a Loic Bruni zahájili sezónu svetového pohára v zjazde víťazstvom na trati vo Fort William.

Víťazi celkového hodnotenia svetového pohára v roku 2023 Vali Höll a Loic Bruni vstúpili do zjazdovej sezóny víťazne na tradičnej trati v škótskom Fort William. Zatiaľ čo v ženskej elitnej kategórii to bol tesný súboj, Bruni deklasoval konkurenciu takmer o 2 sekundy.

10:33 Držať tempo s Tadejom Pogačarom sa nevyplatí. Ben O’Connor to skúsil a doplatil na to veľkou stratou.

Ben O’Connor bol jediný, kto sa pokúsil udržať tempo s Tadejom Pogačarom po jeho útoku v závere 2. etapy Giro d’Italia. Už po 300 metroch však zaostal a nakoniec prišiel do cieľa s minútovou stratou.

Zavrieť reklamu