Trek začal posielať bicykle ekologickejšie a ušetril ročne viac ako 22,6 tony plastového odpadu
Likvidácia krabíc a či ochranných obalov na bicykle nie je taká jednoduchá, ako by ste si možno mysleli. Posielanie bicyklov na dlhé vzdialenosti s garanciou, že dorazí na miesto určenia v neporušenom stave si vyžaduje veľa príprav a bohužiaľ i odpadu.
Smozrejme, že čím menej bicykel cestuje, v o to lepšom stave dorazí do predajne. Zamedzenie pohybu bicykla v krabici všeobecne vyžaduje použitie značného množstva malých plastových dielov: umelohmotné sťahovače, bublinkovú fóliu, chrániče kazety a ďalšie kusy, ktoré nakoniec končia na skládke.
Keď sa všetky tieto diely vynásobia počtom bicyklov každoročne zasielaných výrobcom, ich objem je naozaj veľký.
Trek sa rozhodol, že v tejto časti reťazca svojej logistiky chce byť ekologickejší.
Vplyv na životné prostredie chcú zredukovať radom iniciatív zameraných na udržateľnosť, a to od interného prechodu na obnoviteľnú energiu po trvalé partnerstvo s recyklačnými spoločnosťami s čistou technológiou, ktoré premieňajú plastový odpad na výrobky Bontrager.
„Snaha o minimalizovanie našej závislosti na nerecyklovateľných obaloch prebieha v zákulisí už niekoľko rokov. Preto sa domnievame, že sa už môžeme podeliť o náš pokrok. Hoci sme doteraz nedosiahli všetky vytýčené ciele, istý pokrok tu je. A hlavne máme plán, ako sa k týmto cieľom dopracujeme,“ píše sa v blogu Treku.
Začiatkom mája začal Trek posielať bicykle do predajní v prepracovaných krabiciach resp. obaloch, v ktorých znížili počet nerecyklovateľných dielov z 22 na 12.
- Vypočítali sme, koľko vás reálne stojí jedna jazda na bicykli
- Vypočítali sme, koľko vás reálne stojí jeden kilometer jazdy na bicykli
Môže sa zdať, že 10 plastových dielov nie je veľa, ale práve takéto malé zmeny majú veľký význam.
Týmito Trek eliminoval viac ako 22,6 tony plastového odpadu ročne. V roku 2021 nebudú naše obaly obsahovať takmer žiadne plasty s výnimkou dvoch malých umelohmotných dielov.
„Napriek týmto dobrým výsledkom sme stále doteraz nedosiahli náš cieľ. Do konca budúceho roka preto chceme spomínaných 12 dielov znížiť na iba dva.“
Optimalizovanie balenia bicyklov však nie je jediné, čo robí Trek ekologickejšie. Už na jar 2019 predstavil Trek svoj nový košík na fľašu Bontrager Bat (najstarší produkt značky Bontrager), ktorý je vyrobený zo starých rybárskych sietí, ktoré by inak skončili ako odpad v oceánoch.
Stalo sa tak vďaka partnerstve značky Trek so spoločnosťou Bure a členstvo v konzorciu Nextwave, ktoré združuje firmy usilujúce o to, aby v oceánoch nekončilo tak obrovské množstvo plastov.
Rybárske siete tvoria približne 10% objemu plastov v moriach a majú 4-krát škodlivejší účinok na morské prostredie ako ostatné druhy plastových odpadov.
Bure zbiera staré rybárske siete, ktoré drvia na malé guľôčky, z ktorých následne vyrábajú tvarované plasty ako napríklad košíky na fľaše Bat.
Vo svetových oceánoch sa teraz vyskytuje cez 86 miliónov ton plastov a toto číslo každoročne rastie o 8 miliónov ton.
Je jasné, že bicyklový priemysel celkovo nepatrí medzi tie ekologickejšie, ale každý jeden krok k ekologickejšej výrobe ktoréhokoľvek výrobcu bicyklov je viac než vítaný.
Vaše komentáre