Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Canyon predstavil koncept pedálovacieho elektromobilu, má prechádzať z cesty do cyklopruhov

Predstavte si, že nasadnete do auta a namiesto stlačenia plynového pedálu začnete pedálovať.
Martin Sarvaš

V dobe, kedy sa bicyklové značky predbiehajú v technológiách a pokrokoch vo vývoji elektobicyklov zrazu prišiel Canyon s niečím úplne novým.

Canyon predstavil futuristický koncept, ktorý spája cyklistiku s autami – Future Mobility Concept. Zmutovali dizajn auta s pohonom elektrobicyklu. Takže si sadnete do malého auta a namiesto stlačenia plynového pedálu, musíte začať pedálovať.

Ale ako sa bude volať človek, ktorý vedie toto vozidlo? Vodič? Cyklista? Jazdec? Pilot? Čo myslíte?

Aj vás v prvom momente napadlo toto?

Maximálna rýchlosť 60 km/h, dojazd 150 km

Aj keď tento koncept môže vyzerať skôr pripomínať automobil, funguje skôr ako bežný bicykel. Aby sa vozidlo pohybovalo vpred, musí jazdec, resp. šofér šliapať.

S  kapacitou batérií 2000 Wh je podľa testovnia možný maximálny dojazd 150 km. Vozidlo sa môže pohybovať v dvoch módoch rýchlostí – „Street“ do 60 km/h v premávke a v móde „Pedelec“ do 25 km/h. V pomalšom móde Pedlec vykresľuje Canyon svoje vozdilo pri jazde v cyklopruhoch, čo je však trochu, priznajme si, absurdná predstava.

Ovládanie

Tento pedálovací elektromobil je poháňaný pedálovaním šoféra a zároveň elektromotorom. Canyon píše, že radenie sa nachádza vedľa vodiča, takže to vyzerá, že to nebude automat a budete prehadzovať rýchlosti podobne ako na bicykli.

Šofér bude v tomto vozidle sedieť v sedadle s nohami na pedáloch. Koncept sa ovláda intuitívnym riadením pomocou dvoch joystickov, ktoré sú umiestnené na pravej a ľavej strane šoféra a otáčajú vozidlom v polomere 7 metrov.

Má reálnu budúcnosť?

Canyon tvrdí, že budúcnosť našich miest spočíva v nových, ekologicky čistých formách mobility a sú odhodlaní prispieť k ich rozvoju.

“ V súčasnej dobe sa začíname sústrediť na oblasť mestských a trekingových bicyklov a v budúcnosti sa budeme viac zameriavať na mobilitu v mestách. V nadchádzajúcich rokoch uvedieme na trh viacero riešení mestských bicyklov, ale budeme tiež intenzívnejšie pracovať na realizácii ďalších konceptov ako je tento. Tento koncept nám dáva víziu, na ktorej chceme pracovať – rýchlo.“

Nejde iba o výkres

Nejde však iba o plánovanú predstavu, výkres či vizualizáciu. Okrem nových modelov elektrobicyklov Precede:ON CF a Commuter:ON bude pedálovací elektromobil vystavený v predvádzacej miestnosti spoločnosti Canyon v Koblenzi.

Canyon tiež hovorí o preklenutí medzery: „Sme zvyknutí naskočiť do auta, ktoré sa stali našou prvou voľbou, ale pri sedení v zápche ticho závidíme cyklistom, ktorí letia v cyklistickom pruhu. Aj keď popularita elektrobicyklov v mestách raketovo rastie, tak 45% potencionálnych užívateľov stále chce formu prepravy, ktorá chráni pred vetrom, dažďom a snehom.“

Má prechádzať z cesty do cyklopruhov

Future Mobility Concept je podľa definície Canyonu: Nízkoemisné vozidlo skonštruované tak, aby plynule prešlo z cesty do pruhu pre bicykle. Spája najlepšie časti automobilov a elektrobicyklov do jedného, aby sa z neho stal najlepší dopravný prostriedok pre jazdu do práce.

Je dostatočne rýchly a stabilný, aby mohol letieť po otvorenej ceste, napriek tomu je dostatočne ľahký a pohyblivý, aby sa prípadne mohol vkĺznuť do pruhu pre bicykle. Ďalší krok v mobilite je tu.

Ako sme už vyššie spomenuli, predstava o to, že by podobné vozidlo jazdilo v cyklopruhoch spolu s cyklistami je veľmi optimistická a pre cyklistov nie veľmi bezpečná.

Koncept kapsule

Pri vývoji konceptu si Canyon v úvode kládol otázku: Ako kompletne ochrániť elektrobicykel pred počasím? Riešením je kompletne uzatvárateľný priestor pre cestujúcich, ktorý je obklopený panoramatickou strechou – kapsuľou.

Tento poklop by mal byť jednoducho po koľajniciach odnímateľný, takže v priaznivom počasí sa môže vodidlo premeniť na kabriolet.

Kabína má dostatok miesta aj za jazdcom, aby tam mohlo sedieť dieťa, prípadne sa dá využiť priestor úžitkovo. Kabína sa dá posúvať viac dopredu pre ľahký vstup a výstup z vozidla.

Dizajn

Jednoduchý,precízny, dynamický. Takto definuje Canyon dizajn nového konceptu. „Futuristická estetika tohto konceptu mieša moderný dizajn kolies a automobilov, zatiaľ čo čistá, znížená silueta ďalej komunikuje s ľahkou a aerodynamickou konštrukciou vozidla.“

„Konštrukcia evokuje myšlienku mestskej jednoduchosti a novšieho, lepšieho spôsobu jazdy po meste. Spoločne predstavujú jednotný dizajn pre mobilnejšiu budúcnosť.“

„Náš nový koncept mobility, ktorý prekonáva medzeru medzi elektrobicyklom a autom, predstavuje revolučný alternatívu pre automobily i bicykle.

Kombinácia budúcej generácie ľahkého a výkonného dizajnu elektrobicyklov so stabilitou štyroch kolies a ochranou pred nepriaznivým počasím predstavuje náš koncept budúcej mobility a rozhodujúci krok pri opätovnom predstavení toho, ako môže cyklistická technológia získať víac priestoru na uliciach.“

 

Aktuality

12:09 Ako sledovať naživo Giro d’Italia 2024?

Talianska Grand Tour sa uskutoční od 4. do 26. mája a 176 jazdcov čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

09:10 Detaily 1. etapy Giro d’Italia 2024: Dĺžka, prevýšenie a najväčší favoriti.

Giro sa začne relatívne krátkou 136 km dlhou etapou s kopcovitým profilom a dá sa očakávať súboj favoritov celkovej klasifikácie.

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Zavrieť reklamu