Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: E-bike KTM Macina Lycan 273

Relatívne agilný e-bike, no to, čo pomáha šetriť hmotnosť, mu zároveň podkopáva sebavedomie v teréne.

Hodnotenie: 2.5/5
Biker
Test: E-bike KTM Macina Lycan 273

Plusy: Rýchlo akceleruje

Mínusy: Krátky reach v kombinácii so strmším hlavovým uhlom znižujú stabilitu v rýchlosti; vidlica, brzdy, kolesá ani plášte nezodpovedajú vyššej hmotnosti a zotrvačnosti e-biku; s nízkym stredom nevie stúpať do technických výšľapov tak, ako by inak mohol.

Verdikt: Relatívne agilný e-bike, no to, čo pomáha šetriť hmotnosť, mu zároveň podkopáva sebavedomie v teréne.

Vymieňa stabilitu za agilitu

Macina Lycan má spomedzi e-MTB v ponuke KTM najnižší zdvih a tomu zodpovedá aj živšie ovládanie či zvolená výbava. Práve preto mu však dochádza dych, hneď ako sa k hmotnosti motora a batérie pridá gravitácia.

Rám

Hoci aj toto KTM sleduje klasický model „batérie tam, kde zvykne byť fľaša“, bolo zároveň jediným bikom osadeným systémom Bosch z viacerých, ktoré sme testovali, u ktorého nám nehrkala 500 Wh batéria.

Tlmič sa stláča nadol a smerom dozadu cez otvor v sedlovej rúrke a tak pomáha ťažisko udržať v strede a nízko. V ponuke sú štyri veľkosti, no reach na každej z nich je na pomery moderných trailbikov dosť krátky.

Komponenty

Motor Bosch s výkonom 250 W sa prebudí k životu po otočení vetcho vyzerajúcimi kľukami KTM. Jedna z nich bola dokonca ohnutá už pri vybaľovaní z krabice.

Na celkom preplnených 740 mm rajdoch nájdete centrálnu jednotku Intuvia s displejom a ovládanie motora na ľavú ruku. Okrem nich sa tu nejak napchalo aj radenie, ovládanie teleskopky a dvojpáčkové diaľkové uzamykanie vidlice RockShox Revelation RL.

Tá má tenké 32 mm vnútorné nohy a relatívne jednoduché vnútornosti. Náboje v šírke Boost síce dodávajú kolesám tuhosť navyše, no 25 mm ráfiky a 2,35-palcové plášte vyzerajú pri ostatných bikoch plusovými kolesami subtílne. Aby ste predišli precvaknutiu duše, treba ich tiež fúkať na vysoké tlaky.

Jazda

Bike v korporátnych farbách KTM má tie ľahké kolesá a „rýchle plášte“, takže akceleruje citeľne rýchlejšie v porovnaní s inými bicyklami. Ľahšie je aj udržať ho v pohybe, ak sa batéria vybije či ak prekročíte 25 km/h limit a motor sa odpojí. Lepšie je na tom len Focus s motorom Shimano.

Na strmých výšľapoch treba podraďovať s citom, keďže prehadzovač Shimano nedokáže reťaz nadvihnúť na väčší pastorok 11-46-zubovej kazety tak hladko ako konkurencia od SRAM-u. Motor Bosch už tiež tradične patrí k tým hlučnejším.

Technické výšľapy sú ľahšie vďaka ľahkým kolesám a strmšiemu hlavovému uhlu – položenejšie bicykle majú tendenciu vypadnúť zo stopy. So 740 mm rajdami sa tiež ľahšie pretkáva pomedzi stromy. V zákrutách však musíte rátať s dlhou 490 mm stavbou a s tým súvisiacim polomerom zatáčania. Mimoriadne nízky stred zavesený vo výške 315 mm tiež potrápi konce kľúk o zem.

Hoci je ťažisko odpruženia umiestnené pekne centrálne a nízko, so strmším hlavovým uhlom a krátkym reachom je Macina Lycan stále nervóznejším bikom ako iné. So štíhlou vidlicou a úzkymi rajdami sa bicykel tiež trochu ťažšie presviedča, aby šiel, kam chcete vy.

Menšie 180 mm kotúče nedokážu vždy efektívne zastaviť 23 kg masu. Krátky tlmič v kombinácii s väčšou pákou vzdialeného zadného kolesa limitujú jeho schopnosť požierať väčšie nárazy a v náročnejšom teréne dôjde zadnému odpruženiu dych skôr ako u iných bicyklov.

Zdá sa nám, že väčšine jazdcov by lepšie sadol model Kapoho LT 273. Ten síce je o niečo ťažší, no so 160 mm zdvihom, vidlicou RockShox Yari a 760 mm rajdami by mal tvrdší terén zvládať lepšie.

Špecifikácia
  • Rám: hliníkový Motor: 250 W Bosch Performance Line CX, 500 Wh batéria, displej Intuvia
  • Vidlica: RockShox Revelation RL Boost 130 mm
  • Tlmič: RockShox Monarch RC2 125 mm
  • Pohon: Shimano Deore XT, prehadzovač Shimano SLX 11-rýchlostný, kľuky KTM Kappa
  • Kolesá: ráfiky DT Swiss E512, náboje Shimano XT Boost, plášte Schwalbe Nobby Nic SnakeSkin TL Easy 2,3“
  • Brzdy: Shimano SLX (180/180)
  • Rajdy/Predstavec: KTM Team Rizer 740 mm/KTM Team KT 60 mm
  • Sedlovka/Sedlo: KS Lev DX 100 mm/Selle Italia Nepal
  • Hmotnosť: 23,1 kg
  • Viac info: www.ktm-bikes.at

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

Včera 12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

Včera 11:03 Fox chystá aero kombinézu pre zjazd. Čo sa píše o zjazdovom oblečení v pravidlách UCI?

V pravidlách UCI sa píše, že kombinézy v zjazde nie sú povolené, takže je otázne, či pretekárky a pretekári sponzorovaný Foxom budú môcť používať tieto kombinézy aj na pretekoch.

Včera 10:28 Kristen Faulkner vyhrala po záverečnom úniku 4. etapu Vuelta España Femenina.

Američanka zaútočila 5,8 km pred cieľom a svoje sólo dotiahla úspešne až do cieľa. V šprinte o druhé miesto bola najrýchlejšia Georgia Baker pred dvojicou Marianne Vos a Blanka Vas. Do vedenia celkovej klasifikácie sa posunula Marianne Vos.

Včera 09:09 Maxim Van Gils vyhral v šprinte klasiku Eschborn-Frankfurt.

Na druhom mieste skončil Alex Aranburu a tretí finišoval Riley Sheehan.

Zavrieť reklamu