Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Jumbo-Visma použije systém nastaviteľného tlaku v plášťoch na pretekoch Paríž-Roubaix

Tímy Jumbo-Visma a DSM sú pripravené na to, aby pre tohtoročné "Peklo severu" použili systémy s nastaviteľným tlakom vzduchu v pneumatikách.
Matúš Bušík
Jumbo-Visma použije systém nastaviteľného tlaku v plášťoch na pretekoch Paríž-Roubaix

Tímy DSM a Team Jumbo Visma odštartujú už túto nedeľu na Paríž-Roubaix s použitím rôznych systémov nastaviteľného tlaku v pneumatikách.

Podľa WielerFlits sa oba tímy tento rok postavia na štart s vlastným nastaviteľným systémom tlaku. Išlo by o prvý prípad použitia systému nastaviteľného tlaku v pneumatikách v pretekoch WorldTour.

WielerFlits tiež uvádza, že víťaz Paríž-Roubaix z roku 2022 Dylan Van Baarle testoval systém Gravaa KAPS počas tréningu a teoreticky by ho mohol použiť aj v nedeľu.

Jumbo-Visma ešte musí potvrdiť svoju zostavu a odhaliť, ktorí jazdci budú používať systém Gravaa. Rozhodnutie by mohlo prísť po ich poslednej štvrtkovej inšpekcii na trati Paríž-Roubaix.

Tím DSM testuje „systém riadenia“ Scope Atmoz už viac ako rok. Pred minuloročnými pretekmi bolo najprv potvrdené, že jazdci z tímu tento systém použijú, ale nakoniec zostali na svojich sériových kolesách Dura-Ace.

Využitie technológie bolo potom opäť odložené, napriek tvrdeniam, že bude debutovať na Tour de France.

Na Dwars door Vlaanderen sa ukázalo, že Jumbo-Visma testuje aj svoj vlastný nastaviteľný systém KAPS od Gravaa po tom, čo bol spozorovaný tímový bicykel Cervelo Eduarda Affiniho vybavený týmto systémom. Affini preteky napokon nedokončil.

Systém využíva Bluetooth a ovládacie prvky na riadidlách, ktoré jazdcom umožňujú znižovať a zvyšovať tlak v pneumatikách za chodu, a to najmä bez pridania dodatočného odporu do nábojov.

Viac o systéme sa dočítate v článku: Tím Jumbo-Visma otestoval systém nastaviteľného tlaku v pneumatikách KAPS.

Preteky v zbrojení vo wattoch na Paríž-Roubaix?

Gravaa zverejnila niektoré zo svojich výsledkov tlakových testov z trate Paríž-Roubaix na svojej webovej stránke a je jasné, že terén pretekov zohral kľúčovú úlohu pri vývoji systému.

V dôsledku nižšieho tlaku v pneumatikách na dláždených úsekoch možno dosiahnuť obrovské úspory výkonu v kombinácii so schopnosťou opätovného zvýšenia tlaku na hladších cestách.

Tieto úspory by mohli pre tím predstavovať skutočnú zlatú baňu, ak pôjde o spoľahlivý systém nastavenia tlaku, ktorý nepridáva dodatočný odpor ani neovplyvňuje odolnosť plášťov proti prepichnutiu.

Zníženie tlaku a neschopnosť ho opäť zvýšiť, musí znervózniť tieto dva tímy. Pretekanie s podhustenými pneumatikami na hladších cestách by predstavovalo problém.

Snáď oba tímy vyžehlili všetky prípadné nedostatky a sú pripravené presadiť svoju výhodu v tohtoročných pretekoch.

Aktuality

10:30 Giro d’Italia 2024: Detaily trasy & dĺžky, prevýšenia a profily všetkých etáp.

Trasa Giro d’Italia 2024 je výrazne ľahšia v porovnaní s predošlými rokmi, ale stále sa môžeme tešiť na legendárne stúpania Mortirolo či Stelvio.

09:31 Red Bull-Bora-Hansgrohe bude nový názov nemeckého tímu od Tour de France 2024.

„S príchodom Red Bullu máme veľké, veľké ciele a Tour de France nie je jediným cieľom,“ hovorí šéf tímu Ralph Denk, pričom cieľom je stať sa najlepším tímom na svete.

Včera 18:03 Demi Vollering bola najsilnejšia v dojazde do kopca a vyhrala 5. etapu Vuelta España Femenina.

Etapa sa končila 3,2 km dlhým stúpaním Alto del Fuerte Rapitán s priemerným sklonom 8,1 %. Vollering zaútočila necelý kilometer pred koncom a do cieľa prišla sama pred Yarou Kastelijn a Elisou Longo Borghini.

Včera 12:04 Peter Sagan na Giro d’Italia: Jeden z najlepších výkonov v kariére a honba za cyklámenovým dresom.

„Keď sa to konečne upokojilo, začal som hrať mŕtveho chrobáka. Cítil som, že sa mi ide dobre a chcel som sa trochu pohrať s ich hlavami, aby si mysleli, že nevládzem,“ opisuje Peter Sagan desiatu etapu na Gire v roku 2020, ktorú vyhral po 133 km v úniku a 12-kilometrovom sóle.

Včera 11:03 Fox chystá aero kombinézu pre zjazd. Čo sa píše o zjazdovom oblečení v pravidlách UCI?

V pravidlách UCI sa píše, že kombinézy v zjazde nie sú povolené, takže je otázne, či pretekárky a pretekári sponzorovaný Foxom budú môcť používať tieto kombinézy aj na pretekoch.

Zavrieť reklamu