Jumbo-Visma použije systém nastaviteľného tlaku v plášťoch na pretekoch Paríž-Roubaix
Tímy DSM a Team Jumbo Visma odštartujú už túto nedeľu na Paríž-Roubaix s použitím rôznych systémov nastaviteľného tlaku v pneumatikách.
Podľa WielerFlits sa oba tímy tento rok postavia na štart s vlastným nastaviteľným systémom tlaku. Išlo by o prvý prípad použitia systému nastaviteľného tlaku v pneumatikách v pretekoch WorldTour.
WielerFlits tiež uvádza, že víťaz Paríž-Roubaix z roku 2022 Dylan Van Baarle testoval systém Gravaa KAPS počas tréningu a teoreticky by ho mohol použiť aj v nedeľu.
Jumbo-Visma ešte musí potvrdiť svoju zostavu a odhaliť, ktorí jazdci budú používať systém Gravaa. Rozhodnutie by mohlo prísť po ich poslednej štvrtkovej inšpekcii na trati Paríž-Roubaix.
Tím DSM testuje „systém riadenia“ Scope Atmoz už viac ako rok. Pred minuloročnými pretekmi bolo najprv potvrdené, že jazdci z tímu tento systém použijú, ale nakoniec zostali na svojich sériových kolesách Dura-Ace.
Využitie technológie bolo potom opäť odložené, napriek tvrdeniam, že bude debutovať na Tour de France.
Na Dwars door Vlaanderen sa ukázalo, že Jumbo-Visma testuje aj svoj vlastný nastaviteľný systém KAPS od Gravaa po tom, čo bol spozorovaný tímový bicykel Cervelo Eduarda Affiniho vybavený týmto systémom. Affini preteky napokon nedokončil.
Systém využíva Bluetooth a ovládacie prvky na riadidlách, ktoré jazdcom umožňujú znižovať a zvyšovať tlak v pneumatikách za chodu, a to najmä bez pridania dodatočného odporu do nábojov.
Viac o systéme sa dočítate v článku: Tím Jumbo-Visma otestoval systém nastaviteľného tlaku v pneumatikách KAPS.
Preteky v zbrojení vo wattoch na Paríž-Roubaix?
Gravaa zverejnila niektoré zo svojich výsledkov tlakových testov z trate Paríž-Roubaix na svojej webovej stránke a je jasné, že terén pretekov zohral kľúčovú úlohu pri vývoji systému.
V dôsledku nižšieho tlaku v pneumatikách na dláždených úsekoch možno dosiahnuť obrovské úspory výkonu v kombinácii so schopnosťou opätovného zvýšenia tlaku na hladších cestách.
Tieto úspory by mohli pre tím predstavovať skutočnú zlatú baňu, ak pôjde o spoľahlivý systém nastavenia tlaku, ktorý nepridáva dodatočný odpor ani neovplyvňuje odolnosť plášťov proti prepichnutiu.
Zníženie tlaku a neschopnosť ho opäť zvýšiť, musí znervózniť tieto dva tímy. Pretekanie s podhustenými pneumatikami na hladších cestách by predstavovalo problém.
Snáď oba tímy vyžehlili všetky prípadné nedostatky a sú pripravené presadiť svoju výhodu v tohtoročných pretekoch.