Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Tím Jumbo-Visma otestoval systém nastaviteľného tlaku v pneumatikách KAPS

Systém umiestnený v nábojoch testovali počas pretekov Dwars Door Vlaanderen.
Matúš Bušík
Tím Jumbo-Visma otestoval systém nastaviteľného tlaku v pneumatikách KAPS

Tím Jumbo-Visma testoval systém nastaviteľného tlaku v pneumatikách KAPS na Dwars Door Vlaanderen.

Cervélo S5 Edoarda Affiniho bolo odfotografované s technológiou nainštalovanou do rezervných kolies pred začiatkom dláždenej klasiky.

Ako si všimol používateľ Twitteru @JVerlaeckt, kábel vedie od náboja KAPS k ventilu zatiaľ nevydanej bezdušovej pneumatiky Vittoria Corsa.

Kinetic Air Pressure System (KAPS) umožňuje jazdcovi podľa výrobcu dofukovať a vypúšťať pneumatiky počas jazdy prostredníctvom bezdrôtového diaľkového ovládača umiestneného na riadidlách. Čerpadlo je poháňané pohybom kolesa.

Zdá sa, že Affini používa systém KAPS na obvyklých kolesách tímu Jumbo-Visma, aj keď pre spotrebiteľov je táto technológia zatiaľ dostupná iba v súprave kolies Gravaa. Cestná verzia R-40|44 stojí 4 299 eur.

K čomu je dobré upravovať tlak počas jazdy?

Systém nastaviteľného tlaku v pneumatikách má za sebou profesionálny pretekársky debut.

Aj keď je to určite nová technológia, systém s nastaviteľným tlakom v pneumatikách sa zdá byť najvhodnejší pre dláždené klasiky, ako sú Dwars Door Vlaanderen.

V pretekoch na začiatku sezóny v Belgicku a severnom Francúzsku sa striedajú sektory s hladkým asfaltom a dláždenými kockami, kde je zrejmé, že nižší tlak v pneumatikách je rýchlejší a poskytuje lepšiu trakciu a vyššie pohodlie.

Mohol by tím Jumbo-Visma testovať KAPS pred dvoma dláždenými monumentmi Okolo Flámska a Paríž-Roubaix?

Profesionálni jazdci v posledných rokoch postupne znižovali tlak v pneumatikách pre peklo severu, čiastočne vďaka prijatiu širších pneumatík a bezdušovej technológie.

Lizzie Deignan vyhrala Queen of the Classics s údajne len 33 psi v jej bezdušových pneumatikách .

KAPS by teoreticky mohol umožniť jazdcovi znížiť tlak ešte nižšie pred kľúčovými dláždenými sektormi, ako je Forest of Arenberg.

To by mohlo byť obzvlášť cenné za mokra. V tom istom roku ako Deignan vyhrala, viedol Gianni Moscon sólo v mužských pretekoch a následne po výmene bicykla spadol. Komentátori Eurosportu špekulovali, že vyšší tlak v pneumatikách na jeho náhradnom bicykli znížil jeho priľnavosť na mokrej vozovke.

Pred minuloročným Paris-Roubaix tím DSM naznačil, že jeho jazdci použijú iný bezdrôtový regulátor tlaku v pneumatikách, no v ten deň tak neurobili.

Ako funguje KAPS?

Pumpa v náboji sa ovláda bezdrôtovo tlačidlom na riadidlách.

Značka tvrdí, že otáčanie kolies bicykla poháňa valce pumpy, ktorá je umiestnená v náboji kolesa.

Aby sa šetrila batéria pumpy, jazdec ju môže vypnúť, keď sa nepoužíva pomocou pneumatickej spojky na riadidlách.

Úzky ventil spájajúci náboj s ventilom pneumatiky bicykla údajne stláča prúd vzduchu, aby umožnil rýchle nafúknutie alebo vyfúknutie kolesa.

Náboj je spárovaný s diaľkovým ovládačom na riadidlách cez Bluetooth alebo ANT+. Stlačením tlačidla nahor alebo nadol sa tlak zvyšuje alebo znižuje. Aktuálny tlak je možné zobraziť na cyklopočítači.

Ak si jednoducho želáte udržiavať rovnaký tlak v pneumatikách, KAPS uvádza, že systém dokáže držať nastavený tlak v pneumatikách, dokonca aj automaticky pridáva vzduch, keď zaznamená defekt.

Aktuality

17:48 Detaily a špecifikácia pretekárskeho špeciálu Trek Madone SLR Madsa Pedersena.

Bicykel s unikátnym dizajnom priniesol Pedersenovi šťastie a pripísal si na ňom víťazstvo na belgickej klasike Gent-Wevelgem.

17:01 Wout van Aert má za sebou operáciu, na bicykel však tak skoro nevysadne.

Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.

16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Včera 23:17 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Zavrieť reklamu