Tím Jumbo-Visma otestoval systém nastaviteľného tlaku v pneumatikách KAPS

Tím Jumbo-Visma testoval systém nastaviteľného tlaku v pneumatikách KAPS na Dwars Door Vlaanderen.
Cervélo S5 Edoarda Affiniho bolo odfotografované s technológiou nainštalovanou do rezervných kolies pred začiatkom dláždenej klasiky.
Ako si všimol používateľ Twitteru @JVerlaeckt, kábel vedie od náboja KAPS k ventilu zatiaľ nevydanej bezdušovej pneumatiky Vittoria Corsa.
Kinetic Air Pressure System (KAPS) umožňuje jazdcovi podľa výrobcu dofukovať a vypúšťať pneumatiky počas jazdy prostredníctvom bezdrôtového diaľkového ovládača umiestneného na riadidlách. Čerpadlo je poháňané pohybom kolesa.
Zdá sa, že Affini používa systém KAPS na obvyklých kolesách tímu Jumbo-Visma, aj keď pre spotrebiteľov je táto technológia zatiaľ dostupná iba v súprave kolies Gravaa. Cestná verzia R-40|44 stojí 4 299 eur.
K čomu je dobré upravovať tlak počas jazdy?

Aj keď je to určite nová technológia, systém s nastaviteľným tlakom v pneumatikách sa zdá byť najvhodnejší pre dláždené klasiky, ako sú Dwars Door Vlaanderen.
V pretekoch na začiatku sezóny v Belgicku a severnom Francúzsku sa striedajú sektory s hladkým asfaltom a dláždenými kockami, kde je zrejmé, že nižší tlak v pneumatikách je rýchlejší a poskytuje lepšiu trakciu a vyššie pohodlie.
Mohol by tím Jumbo-Visma testovať KAPS pred dvoma dláždenými monumentmi Okolo Flámska a Paríž-Roubaix?
Profesionálni jazdci v posledných rokoch postupne znižovali tlak v pneumatikách pre peklo severu, čiastočne vďaka prijatiu širších pneumatík a bezdušovej technológie.
Lizzie Deignan vyhrala Queen of the Classics s údajne len 33 psi v jej bezdušových pneumatikách .
KAPS by teoreticky mohol umožniť jazdcovi znížiť tlak ešte nižšie pred kľúčovými dláždenými sektormi, ako je Forest of Arenberg.
To by mohlo byť obzvlášť cenné za mokra. V tom istom roku ako Deignan vyhrala, viedol Gianni Moscon sólo v mužských pretekoch a následne po výmene bicykla spadol. Komentátori Eurosportu špekulovali, že vyšší tlak v pneumatikách na jeho náhradnom bicykli znížil jeho priľnavosť na mokrej vozovke.
Pred minuloročným Paris-Roubaix tím DSM naznačil, že jeho jazdci použijú iný bezdrôtový regulátor tlaku v pneumatikách, no v ten deň tak neurobili.
Ako funguje KAPS?

Značka tvrdí, že otáčanie kolies bicykla poháňa valce pumpy, ktorá je umiestnená v náboji kolesa.
Aby sa šetrila batéria pumpy, jazdec ju môže vypnúť, keď sa nepoužíva pomocou pneumatickej spojky na riadidlách.
Úzky ventil spájajúci náboj s ventilom pneumatiky bicykla údajne stláča prúd vzduchu, aby umožnil rýchle nafúknutie alebo vyfúknutie kolesa.
Náboj je spárovaný s diaľkovým ovládačom na riadidlách cez Bluetooth alebo ANT+. Stlačením tlačidla nahor alebo nadol sa tlak zvyšuje alebo znižuje. Aktuálny tlak je možné zobraziť na cyklopočítači.
Ak si jednoducho želáte udržiavať rovnaký tlak v pneumatikách, KAPS uvádza, že systém dokáže držať nastavený tlak v pneumatikách, dokonca aj automaticky pridáva vzduch, keď zaznamená defekt.