Mathieu van der Poel vyhral Miláno-San Remo na prototype nového Canyonu Aeroad CFR
Mathieu van der Poel preteká na už od Tour de France 2022 na špeciálnej červenej edícii pretekárskeho bicyklu Canyon Aeroad CFR Disc.
Pri nedávnom víťazstve monumentu Miláno – San Remo mal Van der Poel prototyp Aeroad CFR, ktorý sa v drobných detailoch odlišuje od verzie, na ktorej pretekajú všetci ostatní pretekári tímu Alpecin-Deceuninck.
28-ročný Holanďan z tímu nový rekordný čas v stúpaní Poggio a celé preteky boli druhé najrýchlejšie v histórii La Primavera.
na svojom Canyone nielenže vyhral samotné preteky, ale stanovil ajVan der Poel zaútočil tesne pred vrcholom Poggia a v bezchybnom zjazde si dokázal vytvoriť dostatočný náskok pred prenasledujúcou trojicou Van Aert, Ganna a Pogačar, takže do cieľa v San Reme prišiel osamote.
Canyon potvrdil, že ide o prototyp
Mathieu van der Poel mal tento prototyp k dispozícii na testovanie už v decembri, kedy zverejnil v aktivite na Strave fotky tohto bicykla, no neskôr ich vymazal.
Prečítajte si tiež
- Dva smajlíky na predstavci priniesli Mathieu van der Poelovi ďalší monument. Čo znamenajú?
- Prečo Mathieu van der Poel prestal zdieľať svoje jazdy a dáta na Strave?
Canyon sa vtedy vyjadril, že rám je prototyp a „niečo, na čom pracujeme“, ale nič viac o ráme nenapísal. Teraz Canyon potvrdil, že Van der Poel jazdí na tom istom prototype, len je na červeno nalakovaný.
„V podstate ide o rovnaký prototyp, na ktorom bol Mathieu videný v januári, až na to, že je to nalakovaná verzia,“ povedal Ben Hillsdon, manažér globálnej komunikácie Canyonu.
Upravená svorka sedlovky
Na prototype Aeroadu CFR Mathieu van der Poela spravili drobnú zmenu, ktorá je skôr zameraná na všeobecnú praktickosť a spoľahlivosť než na výkon.
Canyon presunul svorku sedlovky zo sedlovej trubky na hornú trubku, pričom práve takýto druh svorky resp. upevnenia sedlovky používajú v súčasnosti mnohé iné značky u svojich cestných aero bicyklov.
Predchádzajúca verzia Aeroadu bola predstavená v roku 2019 a polohu svorky prebral od modelu Ultimate, všestranného pretekárskeho bicyklu Canyonu.
Podľa Canyonu revidovaná poloha svorky sedlovky umožňuje jednoduchšiu údržbu a nastavenie.
„Mathieuov bicykel má novú polohu pre upínaciu skrutku sedlovky, ktorá sa presúva na prednú stranu sedlovky, aby sa znížila možnosť vniknutia nečistôt, a je tu aj menšia úprava rámu, aby to vyhovovalo,“ povedal Hillsdon.
Zvyšok rámu je pravdepodobne nezmenený
Aby sa prispôsobil novému dizajnu svorky, Canyon vylepšil tvar rámu, kde sa horná trubka stretáva so sedlovou trubkou.
Ide o hranatejšie tvary, pričom rám má sklon približne 45 stupňov, aby sa doň zmestil klin, ktorý sa pravdepodobne nachádza vo vnútri.
Aj keď Hillsdon povedal, že tvar rámu bol upravený tak, aby sa prispôsobil novej svorke, teoreticky by mohlo dôjsť k (veľmi) malej aerodynamickej výhode zo zavedenia toho, čo je v skutočnosti „kompenzačný trojuholník“.
Okrem svorky sedlovky nie sú žiadne zjavné zmeny v tvare rámu modelu Aeroad.
Je možné, že prebehli zmeny na korunke vidlice a sedlových vzperách, ale akékoľvek zmeny sú esteticky malé a v tejto fáze je ťažké ich definitívne určiť.
Zvyšok tímu jazdí na súčasnom modeli Aeroad CFR a Canyon zatial nechce prezradiť, čo chystá u nového Aeroadu.
„Nie sme pripravení zdieľať ďalšie podrobnosti o tomto prototype, ale môžeme povedať, že spätná väzba z reálnych pretekov, ktorú dostávame od Mathieua, nám pomôže pokračovať v poskytovaní inovatívnych nových riešení pre športovcov aj amatérskych pretekárov,“ dodal Hillsdon.
Pozrite si aj ďalšie bicykle profesionálnych cyklistov
Canyon Aeroad CFR Mathieu van der Poela
Špecifikácia a rozmery
- Rám: Canyon Aeroad CFR Disc
- Veľkosť rámu: L / 56cm
- Vidlica: Canyon FK0060 CF Disc
- Brzdové / radiace páky: Shimano Dura-Ace Di2 9250, 2×12
- Brzdy: Shimano Dura-Ace BR-R9270
- Prešmyk: Shimano Dura-Ace Di2 FD-R9250
- Prehadzovačka: Shimano Dura-Ace Di2 RD-R9250, 12-speed
- Kazeta: Shimano Dura-Ace HYPERGLIDE+ CS-R9200, 12-speed
- Reťaz: Shimano XTR CN-M9100
- Kľuky: Shimano Dura-Ace Di2 FC-R9200 PM s integrovaným obojstranným powermetrom; 172,5mm
- Stredové zloženie: Shimano Pressfit BB92
- Kolesá: Shimano C60
- Plášte: Vittoria Corsa Pro Graphene 26mm
- Riadidlá: Integrovaný kokpit Aeroad CP0018, predstavec 130mm
- Omotávka: Selle Italia
- Pedále: Shimano Dura-Ace PD–R9100
- Sedlo: Selle Italia Flite Superflow
- Sedlovka: Canyon SP0046 Aero
- Držiaky na fľašku: Elite
- Cyklopočítač: Wahoo Elemnt Roam
Rozmery a hmotnosť
- Hmotnosť: 7.4kg
- Dĺžka kľúk: 172.5mm
- Šírka riadidiel: 410mm
- Veľkosť rámu: L (56cm)
- Vrchná rámová trubka (efektívna): 572mm
- Sedlová trubka: 563mm
- Sedlový uhol: 73.5°
- Hlavová trubka: 167mm
- Hlavový uhol: 73.25°
- Zadná stavba (spodné vzpery): 410mm
- BB drop: 73mm
- Rázvor kolies: 1,002mm
- Trail: 56.5mm
- Výška rámu (standover): 834mm