Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Močil si do nohavíc, aby sa zahrial. Peter Sagan mal pred 11 rokmi na dosah víťazstvo Miláno-San Remo

Peter Sagan mal vtedy 23 rokov a na Miláno-San Remo sa spustil silný vietor a husté sneženie. Museli prerušiť preteky a skrátiť trať. "Dali sme si teplú sprchu, ale veľmi to bolelo, pretože sme boli premrznutí. Problém bol, že mi opuchli nohy a mal som problém obuť si topánky," opísal Sagan.
Martin Sarvaš

Monument Miláno-San Remo v roku 2013 pripomínal skôr Vianoce ako teplé jarné preteky na talianskom pobreží.

Pred desiatimi rokmi zažili jazdci, vrátane vtedy 23-ročného Petra Sagana, jednu z najchladnejších, ale aj najpamätnejších pretekov modernej éry.

Avšak nie pre súboje v legendárnom stúpaní Poggio, ale pre hrozné počasie, v ktorom sa pretekalo. Po výjazde z Milána sa najprv spustil dážď a silný vietor, ktorý sa neskôr premenil na sneženie.

„Močil som si do nohavíc, aby som cítil nejaké teplo na nohách“

„Keď začalo snežiť, všetci boli totálne premrznutí. Bola to situácia o prežití. Išiel som ťahať dopredu, len aby som sa trochu zahrial. Áno, dokonca som si močil do nohavíc, aby som cítil nejaké teplo na nohách,“ priznal Peter Sagan.

Keď sneženie neprestávalo, organizátori odklonili pelotón od stúpania Passo del Turchino a La Manie v nádeji, že obídu nepriaznivé počasie.

Sneh však extrémne zhoršil viditeľnosť a nebolo možné na ňom jazdiť, takže po 118 km museli prerušiť preteky. Následne cyklistov naložili do tímových autobusov a vyložili ich po 46 kilometroch, kde preteky reštartovali.

Po teplej sprche mu opuchli nohy

„Išli sme do autobusov, dali sme si teplú sprchu, ale veľmi to bolelo, pretože sme boli premrznutí. Ja som bol v sprche počas celého transportu, až 40 minút. Problém bol, že mi opuchli nohy a mal som problém obuť si topánky,“ opísal Sagan.

Niektorí jazdci ako Tom Boonen však protestovali proti skutočnosti, že jazdci, ktorí už boli mimo pretekov, mohli pokračovať v rámci hlavnej skupiny. Boonen a ďalších 64 jazdcov v pretekoch už ďalej nepokračovalo.

„Čo som mal robiť? Samozrejme, že som išiel pretekať. Bol som mladý, bol som za to platený a povedal som si ‚preteky sú preteky‘,“ hovorí Peter Sagan.

Sústredil sa na Cancellaru a Cioleka podcenil

Sylvain Chavanel a Ian Stannard nastúpili v záverečnom stúpaní Poggio a priviedli so sebou skupinu jazdcov. Na vrchole Poggia bolo na čele šesť pretekárov spolu s Petrom Saganom – Sagan, Stannard, Chavanel, Fabian Cancellara, Luca Paolini a Gerald Ciolek.

„Keď sme prešli cez Poggio, cítil som sa veľmi dobre. Možno aj preto, že preteky boli skrátené asi o 50 kilometrov a do šprintu som si veril.“

Záverečné kilometre Miláno-San Remo 2013:

Peter Sagan sa sústredil najviac na Cancellaru, ktorý bol preňho najväčším rivalom v šprinte: „Najviac som sa bál jeho a bude omnoho nebezpečnejší ako Ciolek. Nerozmýšľal som nad ním [Ciolekom], pretože bol s nami Cancellara a možno som podcenil situáciu.“

Peter Sagan síce Fabiana Cancellaru v šprinte porazil, ale cieľovou čiarou prešiel ako prvý práve outsider z Nemecka Gerald Ciolek, ktorý mal v roku 2013 veľmi dobrú formu. Sagan tak veľmi tesne prišiel o svoje prvé víťazstvo na monumente, aj keď o týždeň neskôr si napravil chuť víťazstvom klasiky Gent – Wevelgem.

„Naučil som sa pri tom, že nemôžete rozmýšľať iba nad jedným pretekárom, ale nad všetkými. Keď sa ma niekto opýta, kto je môj rival, poviem, že každý. Nikdy neviete, ako to nakoniec dopadne,“ dodal Peter Sagan.

Rozhovor s Petrom Saganom o monumente Miláno-San Remo 2013:

Poslednýkrát na Miláno-San Remo

Peter Sagan absolvuje v sobotu 17. marca poslednýkrát monument Miláno-San Remo, keďže po sezóne 2023 plánuje ukončiť profesionálnu kariéru v cestnej cyklistike.

Saganovi chýbal v minulosti iba malý kúsok k zisku titulu z monumentu La Primavera až dvakrát.

Najbližšie mal k výhre Miláno-San Remo v rokoch 2013 a 2017, no v oboch prípadoch skončil na druhom mieste. Až trikrát bol Sagan na štvrtom mieste a päťkrát bol štvrtý (2012, 2015, 2019, 2020, 2021). Minulý rok (2022) dostal v závere defekt pred stúpaním Cipressa, takže prišiel o súboj najlepších v závere.

Pozrite si tiež

„Miláno-San Remo boli vždy preteky, ktoré mi vyhovovali, ale vždy to pre mňa bolo ťažké vyhrať. Ale mám ešte jednu šancu vyhrať to,“ povedal Sagan pre Cyclingnews pred svojim trinástym štartom na najdlhšej klasike v cyklistickom kalendári.

V silnej konkurencii pretekárov ako Tadej Pogačar, Wout van Aert, Mathieu van der Poel či minuloročný víťaz Matej Mohorič, to však bude mať veľmi ťažké.

Sagan absolvoval ako prípravu etapové preteky Tirreno-Adriatico, kde sa mu nepodarilo presadiť, ale už viackrát v kariére dokázal, že čím viac pretekových dní má za sebou, tým je na tom lepšie.

Aktuality

11:39 Strávil som týždeň s Petrom Saganom na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

Keď ma Mišo Kolář oslovil s ponukou ísť do Talianska na týždenné sústredenie, na ktorom bude aj Peter Sagan, nemohol som odmietnuť. Už len možnosť byť v prítomnosti takej legendy ako Peter je niečo, čo sa jednoducho neodmieta.

09:46 Video: Premrznutého Mattiasa Skjelmoseho museli odniesť v rukách pred koncom Valónskeho šípu.

Dánsky pretekár tímu Lidl-Trek odstúpil z ardénskej klasiky 40 km pred cieľom. Preteky poznačilo chladné a daždivé počasie, ktoré vyradilo mnohých favoritov a preteky dokončilo len 44 cyklistov zo 175 štartujúcich.

09:32 Stevie Williams bol najsilnejší v stúpaní Mur de Huy a na Valónskom šípe dosiahol najväčší úspech v kariére.

Britský jazdec tímu Israel-Premier Tech zaútočil 300 metrov pred cieľom a zvíťazil pred druhým Kevinom Vauquelinom (Arkéa-Samsic) a Maximom Van Gilsom (Lotto-Dstny).

Včera 12:11 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.

Včera 10:42 FMBA, Crankworx a jazdci sa dohodli na spoločných podmienkach ako zachovať najvyššiu úroveň slopestyle pretekov.

Po tom čo elitní slopestyle jazdci nenastúpili do pretekov v rámci Crankworx Rotorua sa začalo rokovať o tom, ako najvyššiu úroveň zachovať. Jazdci boli frustrovaní z podmienok, za ktorých ďalej neboli ochotní zúčastňovať sa pretekov.

Zavrieť reklamu