Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Yeti SB140 je trailový bicykel so 140 mm zdvihu a novým systémom Switch Infinity

SB140 a jeho agresívnejší súrodenec majú prepracovanú geometriu, vylepšený rám a väčší zdvih
Matúš Bušík
Yeti SB140 je trailový bicykel so 140 mm zdvihu a novým systémom Switch Infinity

Nový Yeti SB140 má 140 mm zdvih rámu a revidované prepákovanie Switch Infinity, ktoré sme videli aj na nedávno odhalených SB160 a SB120.

Nový trailový bicykel nahradí predchádzajúce modely SB140 a SB130. Zdvih je rovnaký ako pri predchádzajúcom modeli, ale bol vyvinutý na 29-palcové kolesá, ako SB130 v minulosti. SB140LR však bude k dispozícii aj s veľkosťou kolies 27,5 palca.

Model bude dostupný v dvoch typoch zostavy (SB140 a SB140LR) a dvoch typoch karbónu. Dostupné budú od 20. januára 2023.

Verzia Lunch Ride (LR) bude osadená agresívnejšou 160 mm prednou vidlicou, na rozdiel od 150 mm SB140. Medzi ďalšie rozdiely patria robustnejšie plášte a výkonnejšie brzdy.

Geometria

Nový rám má prepracovanú geometriu a nové vrstvenie karbónu. Zdroj: Yeti Cycles

SB140

Yeti zväčšil fron center (vzdialenosť medzi stredom stredového zloženia a prednou oskou) o 7 mm, zo 795 mm na predchádzajúcom modeli na 802 mm na novom SB140. Reach zostáva podobný, zvyšuje sa o 0,5 mm.

Rovnako ako všetky nedávno uvedené modely Yeti, aj SB140 bude mať dĺžku zadnej stavby a uhol sedlovej trubky špecifické pre danú veľkosť. Dĺžka zadnej stavby sa pohybuje od 436 mm do 444 mm s cieľom poskytnúť proporcionálnu geometriu vo všetkých veľkostiach.

Skutočné uhly sedlovej trubky sa pohybujú od 72,2 stupňov do 73,7 stupňov, ale efektívny uhol sedlovej trubky zostáva rovnaký, a to 77,5 stupňov pre všetky veľkosti – v závislosti od výšky sedla.

Dĺžka sedlovej trubky bola znížená, aby sa umožnilo používanie dlhších teleskopických sedloviek na všetkých modeloch.

Yeti pridal XXL veľkosť rámu a naopak odobral rozmer XS zo svojej ponuky. Nové S má o 10 mm dlhšiu sedlovú trubku ako predchádzajúce XS. Uhol hlavovej trubky zostáva 65 stupňov.

SB140LR

Podobne ako SB140, aj SB140LR má dlhší front center ako jeho predchodca. Ten sa zvýšil o 6 mm z 800 mm na 806 mm na  ráme veľkosti L. Reach je o 0,1 mm kratší.

Dĺžka zadnej stavby sa pohybuje v rozmedzí od 436 mm do 444 mm, opäť s cieľom poskytnúť proporcionálnu geometriu.

Uhly sedlovej trubky sa pohybujú od 71,8° do 73,3°, s efektívnym uhlom sedlovej trubky 77°. Uhol hlavovej trubky zostáva 65 stupňov.

Lunch Ride bude k dispozícii aj s 27,5-palcovými kolesami. Yeti neuvádza zmeny, ktoré to spôsobí v geometrii.

Detaily odpruženia

Lunch Ride bude dodávaný s tlmičom Fox Float X. Zdroj: Yeti Cycles

Oba bicykle budú mať zdvih rámu 140 mm so 14-percentným pákovým efektom riadeným systémom odpruženia Yeti Switch Infinity.

SB140LR bude používať Fox Float X, na rozdiel od Float DPS, ktorý je vidieť na SB140.

Systém Switch Infinity funguje namontovaním hlavného čapu na akési vodítko, ktoré sa pohybuje nahor a nadol na dvoch stĺpikoch potiahnutých Kashima zapustených do rámu, čím poskytuje dráhu zadnej stavbe. Yeti hovorí, že to zlepšuje výkon pedálovania.

Série bicyklov najvyššej triedy s označením T má vylepšený systém Switch Infinity. Zdroj: Yeti Cycles

Yeti tvrdí, že zmenil architektúru rámov vložením Switch Infinity do tesnejšieho balenia. Svetlá výška a tuhosť bicykla sa údajne s novým dizajnom zvýšili.

Modely série T budú vybavené systémom Switch Infinity, ktorý podľa Yeti bude mať vylepšené tesnenia, ložiská a hardvér.

Vylepšenia rámu

Yeti prepracoval ochranu spodnej trubky a teraz používa dvojvrstvový systém. Gumená spodná ochrana poskytuje tlmenie rámu, zatiaľ čo vonkajšia tvrdá plastová vrstva poskytuje ochranu proti nárazom.

Systém je vymeniteľný a pevný kryt je odnímateľný, čo pomáha pri vedení káblov.

Nové porty pre vstup káblov do rámu majú eliminovať hluk. Zdroj: Yeti Cycles

Yeti tvrdí, že eliminovali hluk a odieranie káblov namontovaním vstupných portov na vnútorné vedenie.

Konzola na stredové zloženie je teraz zalisovaná do karbónového usporiadania rámu, ako je vidieť na nových SB160 a SB120. Yeti hovorí, že vďaka tomu je rozhranie odolnejšie a ľahšie sa obsluhuje.

Yeti SB140 špecifikácie a ceny

Yeti SB140 T4. Zdroj: Yeti Cycles

Pre SB140 bude k dispozícii päť možností zostavenia. Tri z nich budú postavené na špičkovom ráme Turq s vyšším modulom. Ďalšie dva budú používať rám série C. Bicykle série T dostanú teleskopickú sedlovku Fox Transfer.

Všetky SB140 budú vybavené vidlicami Fox 36 so zdvihom 150 mm a budú dostupné vo farbách tyrkysová, sangria, šalvia a raw carbon.

Medzinárodný cenník zatiaľ nie je k dispozícii.

Yeti SB140 T2

  • Vidlica: Fox Factory 36 FIT 150mm
  • Tlmič: Fox Factory Float DPS
  • Pohon: SRAM X01 Eagle
  • Brzdy: SRAM G2 RSC
  • Kolesá: DT Swiss XM1700
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Aggressor EXO 2.3 (r)
  • Cena: $8,600

Yeti SB140 T3

  • Vidlica: Fox Factory 36 FIT 150mm
  • Tlmič: Fox Factory Float DPS
  • Pohon: SRAM X01 Eagle AXS
  • Brzdy: SRAM G2 RSC
  • Kolesá: DT Swiss XM1700
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Aggressor EXO 2.3 (r)
  • Cena: $10,000

Yeti SB140 T4

  • Vidlica: Fox Factory 36 FIT 150mm
  • Tlmič: Fox Factory Float DPS
  • Pohon: SRAM XX1 Eagle AXS
  • Brzdy: SRAM G2 Ultimate
  • Kolesá: DT Swiss XM1700
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Aggressor EXO 2.3 (r)
  • Cena: $11,500

Yeti SB140 C1

  • Vidlica: Fox Performance 36 150mm
  • Tlmič: Fox Performance Float DPS
  • Pohon: Shimano SLX
  • Brzdy: Shimano SLX 4 piston
  • Kolesá: Crankbrothers Synthesis Enduro
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Aggressor EXO 2.3 (r)
  • Cena: $6,400

Yeti SB140 C2

  • Vidlica: Fox Performance 36 150mm
  • Tlmič: Fox Performance Float DPS
  • Pohon: SRAM GX Eagle
  • Brzdy: SRAM G2 R
  • Kolesá: Crankbrothers Synthesis Enduro
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Aggressor EXO 2.3 (r)
  • Cena: $6,400

Yeti SB140 Lunch Ride špecifikácie a ceny

Yeti SB140 TLR T4. Zdroj: Yeti Cycles

Podobne ako SB140, aj Lunch Ride bude mať päť modelov. Tri z nich sú postavené na ráme série T a dve na ráme série C. Rám TLR je k dispozícii samostatne za 4 500 dolárov.

SB140LR bude osadený vidlicami Fox 36 so zdvihom 160 mm. Dostane aj výkonnejšie brzdy a plášte. Farby budú rovnaké ako pri SB140.

Lunch Ride bude k dispozícii aj s 27,5-palcovými kolesami a ceny zostanú rovnaké pre obe veľkosti kolies.

Yeti SB140 TLR T1

  • Vidlica: Fox Factory 36 GRIP 160mm
  • Tlmič: Fox Factory Float X
  • Pohon: SRAM X01 Eagle
  • Brzdy: SRAM Code RSC
  • Kolesá: DT Swiss XM1700
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Minion DHR II 2.4 EXO (r)
  • Cena: £8,499 / $8,800 / €9,790

Yeti SB140 TLR T3

  • Vidlica: Fox Factory 36 GRIP 160mm
  • Tlmič: Fox Factory Float X
  • Pohon: SRAM XX1 Eagle AXS
  • Brzdy: SRAM Code RSC
  • Kolesá: DT Swiss XM1700
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Minion DHR II 2.4 EXO (r)
  • Cena: $10,200

Yeti SB140 TLR T4

  • Vidlica: Fox Factory 36 GRIP 160mm
  • Tlmič: Fox Factory Float X
  • Pohon: SRAM XX1 Eagle AXS
  • Brzdy: SRAM Code RSC
  • Kolesá: DT Swiss XM1700
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Minion DHR II 2.4 EXO (r)
  • Cena: $11,700

Yeti SB140 CLR C1

  • Vidlica: Fox Performance 36 160mm
  • Tlmič: Fox Performance Float X
  • Pohon: Shimano SLX
  • Brzdy: Shimano SLX 4-piston
  • Kolesá: Crankbrothers Synthesis Enduro
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Minion DHR II 2.4 EXO (r)
  • Cena: $6,600

Yeti SB140 CLR C2

  • Vidlica: Fox Performance 36 160mm
  • Tlmič: Fox Performance Float X
  • Pohon: SRAM GX Eagle
  • Brzdy: SRAM Code R
  • Kolesá: Crankbrothers Synthesis Enduro
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Minion DHR II 2.4 EXO (r)
  • Cena: £6,999 / $6,900 /  €8,190

Yeti SB140 CLR C3

  • Vidlica: Fox Performance 36 160mm
  • Tlmič: Fox Performance Float X
  • Pohon: SRAM GX Eagle AXS
  • Brzdy: SRAM Code R
  • Kolesá: Crankbrothers Synthesis Enduro
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5 (f), Maxxis Minion DHR II 2.4 EXO (r)
  • Cena: $7,800

Aktuality

Včera 16:43 Birell Bikefest 2024: Registrácia testovacích bicyklov je spustená!

Na webe bikefest.biker.sk pristáli prvé testovacie bicykle od značiek CTM, Forbidden, Rocky Mountain, či Wilier, no po prvýkrát si môžete rezervovať na testovanie aj cyklistické tretry. Prinesie ich so sebou Shimano.

Včera 16:38 Najhoršia bola prvá polhodina. Wout van Aert opisuje pád, pri ktorom utrpel zlomeniny rebier, kľúčnej aj hrudnej kosti.

Van Aert utrpel najhoršie zranenia zo všetkých pretekárov, ktorí skončili na zemi pri hromadnom páde na klasike Dwars door Vlaandren.

Včera 14:14 Foto: Ako to vyzeralo na prezentácii tímov na Giro d’Italia 2024.

176 jazdcov z 22 tímov má za sebou prezentáciu a najbližšie tri týždne ich čaká 21 etáp s celkovou dĺžkou 3 408 km a prevýšením 44 650 metrov.

Včera 13:49 Foto: Tím EF Education musel na Giro d’Italia vymeniť ružové dresy za čierne.

Keďže ružový dres symbolizuje lídra na Gire, americký tím musel zmeniť farbu dresov, aby sa nemýlili s vedúcim jazdcom celkovej klasifikácie.

Včera 11:37 Slovenská polícia spustila absurdnú kampaň: Buď cyklista, nie egoista.

Minulý rok zomrelo na Slovensku 13 cyklistov a došlo k stovkám nehôd. Napriek tomu polícia nevyzýva k ohľaduplnosti vodičov áut voči cyklistom, ale naopak, cyklistov kritizuje už v slogane kampane.

Zavrieť reklamu