Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Yeti predstavili nový model SB120 s trailovým zameraním a 120 mm zdvihu

Definitívne môžeme povedať, že sa nejedná o downcountry bicykel a nájdeme na ňom systém odrpuženia Switch Infinity.
Matúš Bušík
Yeti predstavili nový model SB120 s trailovým zameraním a 120 mm zdvihu

Yeti uviedol na trh nový SB120, trailový bicykel so 120 mm zdvihom, ktorý obsahuje revidované odpruženie Switch Infinity, ktoré sme nedávno videli na novom SB160.

Aj keď je tento bicykel podobný predchádzajúcej SB115, nie je určený pre cross-country alebo downcountry dobrodružstvá. Vyznačuje sa 130 mm zdvihom vidlice, štvorpiestikovými brzdami a širšími plášťami.

Kľúčové novinky prichádzajú v podobe prepracovanej geometrie, pričom Yeti sleduje trend dlhších a položenejších bicyklov s prispôsobenou dĺžkou zadnej stavby podľa veľkosti bicykla.

Značka tiež otočila svoj jedinečný, Foxom vytvorený Switch Infinity Link o 90 stupňov, čím zmenila architektúru bicykla.

Geometria

Zdroj: Garrett Davis / Yeti Cycles

V Yeti si uvedomili, že v posledných rokoch bicykle rastú a splošťujú sa. Napríklad SB115 bol pri svojom uvedení na trh v roku 2020 pomerne krátky.

Yeti tvrdí, že jeho inžinieri sa zamerali na to, aby nové bicykle priniesli „vyváženejšiu“ jazdu, a to ako prostredníctvom geometrie, tak aj tým, že predná časť bicykla má väčší zdvih.

Dodatočný predný zdvih je zabezpečený vďaka menším uhlom hlavovej trubky, ktoré má bicykel teraz. Položenejší uhol prirodzene znižuje prednú časť pre danú dĺžku vidlice a tak Yeti pridaním zdvihu tvrdí dosiahol vyváženie. Uhol hlavovej trubky je 66,5 stupňa.

Zdroj: Garrett Davis / Yeti Cycles

Reach sa v porovnaní s SB115 zvýšil. Nová SB120 má reach 475 mm, zatiaľ čo SB115 má túto hodnotu na úrovni 450 mm. Yeti hovorí, že to zlepšuje agilitu bicykla vďaka neutrálnejšej pozícii na bicykli, ktorá lepšie zaťažuje obe kolesá.

V Yeti tiež zmenili uhol sedlovej trubky a dĺžku zadnej stavby, ktorá je prispôsobená veľkosti bicykla.

Na väčších bicykloch sú sedlové trubky strmšie, pričom Yeti tvrdí, že to uľahčuje prechod zo sedu do vzpriamenej pozície vyšším jazdcom.

Uhly sedlovej trubky sa pohybujú od 71,1 stupňa do 73,2 stupňa. Efektívny uhol sedlovej trubky (uhol od spodnej konzoly k stredu sedlových koľajníc, je ten ktorý cítite na bicykli) je však konštantný 76,5 stupňa.

Strmší uhol sedlovej trubky je zodpovedný za dodatočnú výšku sedla, ktorú potrebuje vyšší jazdec.

Okrem toho sa dĺžka zadnej stavby zvyšuje s veľkosťou bicykla. Hodnoty sa pohybujú od 433 mm do 443 mm. Toto bolo urobené s cieľom zachovať proporcionalitu geometrie naprieč veľkosťami bicyklov.

Yeti ponúka SB120 v šiestich veľkostiach, od XS po XXL.

Detaily odpruženia

Zdroj: Garrett Davis / Yeti Cycles

Yeti vylepšil dizajn svojho systému odpruženia Switch Infinity.

Systém funguje tak, že zadný čap umiestnite na klznú plochu vyrobenú špeciálne pre Yeti spoločnosťou Fox, ktorej povrchová úprava je v prevedení Kashima. Pohybuje sa hore a potom dole cez kompresiu zavesenia bicykla.

Myšlienkou je, že toto oddeľuje anti-squat (sila, ktorá pôsobí proti ohybu pedálu) od krivky pákového efektu tlmiča, čo vedie k efektívnemu šliapaniu bicykla s menším počtom súvisiacich negatív tvrdého odpruženia alebo spätného rázu pedálov.

Tento systém je vybavený otvorom na mazanie, ktorý zabezpečuje hladký chod a má doživotnú záruku, ktorá sa prenáša na každého majiteľa bicykla.

Zdroj: Garrett Davis / Yeti Cycles

Yeti dal SB120 11-percentnú mieru progresie, pričom miera pákového efektu sa mení z 2,84 na začiatku zdvihu na 2,52 na jeho konci.

Yeti udáva, že každý tlmič na bicykli vyladil interne v spolupráci s Fox. Bicykle série Turq sú vybavené aktualizovaným hardvérom vrátane ložísk a tesnení, aby sa zlepšila ich životnosť.

Detaily rámu

Okrem nového tvaru a revízií Switch Infinity sú na bicykli jemnejšie zmeny, ktoré pripomínajú nedávno predstavený SB160.

V spodnej časti bicykla je menej výrazné zalomenie brucha, čo znamená lepšiu svetlú výšku, zatiaľ čo zadná stavba je o niečo vyššie nad zemou.

Prepojka Switch Infinity a tlmič sú tesnejšie uchytené k rámu, čo znamená, že je tu viac miesta pre fľašu a sedlová trubka je kratšia, pričom stále umožňuje používať teleskopické sedlovky.

Zdroj: Garrett Davis / Yeti Cycles

Ložiská Enduro Max štandardnej veľkosti sú všetky držané v čapoch, a nie v prednom alebo zadnom karbónovom trojuholníku.

Yeti hovorí, že tento systém znižuje tolerančné medzery prakticky na nulu, pričom zabezpečuje, že zostava zostane tesná a bez vaklov.

Do finálnych úprav bicykla sa očividne investovalo množstvo času. Káble sú vedené vnútornými trubicami v zadnej časti bicykla, zatiaľ čo zarážky na hlavovej trubke a na spodnej konzole zaisťujú, že vnútorný pohyb káblov je minimalizovaný.

Ochranu spodnej rúrky možno odstrániť, aby sa uľahčila inštalácia vedení.

Zdroj: Garrett Davis / Yeti Cycles

Ochrana spodnej trubky je dvojdielna. Je široká rovnako ako karbónová trubka rámu, má vnútorú pogumovanú vrstvu a vonkajšiu tvrdú plastovú vrstvu, ktorá sa dá vymeniť.

K dispozícii je závitový kryt spodnej konzoly a držiaky ISCG05. Tieto zliatinové vložky sú skôr vlisované do rámu, než prilepené, počas skladania rámu.

Univerzálna patka SRAM je súčasťou bicykla, takže náhradné diely by mali byť dostupné prakticky v každom obchode s bicyklami.

Modely a špecifikácia

Zdroj: Garrett Davis / Yeti Cycles

K dispozícii bude päť modelov, ale aj možnosť samostatného rámu (4 300 USD). Tri varianty budú obsahovať špičkový karbón Turq, ale k dispozícii budú aj dva rámy nižšej „série C“.

Všetky bicykle majú vidlicu Fox 34 so zdvihom 130 mm a tlmiče Float DPS. Všetky sú vybavené štvorpiestikovými brzdami a 180 mm rotormi vpredu a vzadu.

Medzinárodný cenník nebol v čase písania článku dostupný.

Yeti SB120 T1

  • Vidlica: Fox 34 Factory GRIP2 130mm
  • Tlmič: Fox Float DPS Factory
  • Pohon: SRAM GX Eagle
  • Brzdy: SRAM G2 RSC
  • Kolesá: DT Swiss XM 1700
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5in (f), Maxxis Aggressor EXO 2.3in (r)
  • Cena: $8,200 / £8,199

Yeti SB120 T3

  • Vidlica: Fox 34 Factory GRIP2 130mm
  • Tlmič: Fox Float DPS Factory
  • Pohon: SRAM X01/XX1 AXS
  • Brzdy: SRAM G2 RSC
  • Kolesá: DT Swiss XM 1700
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5in (f), Maxxis Aggressor EXO 2.3in (r)
  • Cena: $9,600

Yeti SB120 T4

  • Vidlica: Fox 34 Factory Fit4 130mm
  • Tlmič: Fox Float DPS Factory
  • Pohon: SRAM XX1 AXS
  • Brzdy: SRAM Level Ultimate
  • Kolesá: DT Swiss EXC 1501
  • Plášte: Maxxis Rekon EXO 2.4in (f), Maxxis Rekon Race EXO 2.35in (r)
  • Cena: $12,100

Yeti SB120 C1

  • Vidlica: Fox 34 Performance 130mm
  • Tlmič: Fox Float DPS Performance
  • Pohon: Shimano SLX
  • Brzdy: Shimano SLX
  • Kolesá: Crank Brothers Synthesis Enduro
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5in (f), Maxxis Aggressor EXO 2.3in (r)
  • Cena: $6,300

Yeti SB120 C2

  • Vidlica: Fox 34 Performance 130mm
  • Tlmič: Fox Float DPS Performance
  • Pohon: SRAM GX Eagle
  • Brzdy: SRAM G2 R
  • Kolesá: Crank Brothers Synthesis Enduro
  • Plášte: Maxxis Minion DHF EXO 2.5in (f), Maxxis Aggressor EXO 2.3in (r)
  • Cena: $6,600 / £6,799

Aktuality

10:37 Dusty Days v Kálnici s účasťou svetových jazdcov!

V kálnickom bikeparku to bude v najbližších dňoch žiť a to poriadne. Uskutoční sa totoiž freeride akcia s názvom Dusty Days, na ktorú sú pozvaní tí najlepší svetoví jazdci!

Včera 12:15 Video: Victor Koretzky sa po pretekoch v XCC pustil do tímového kolegu Vidaurre Kossmanna.

Pretekári tímu Specialized Factory Racing si mali po pretekoch v Short Tracku čo vysvetľovať. Úspešnejší z tejto dvojice Martin Vidaurre Kossmann skončil v sobotu na treťom mieste a Victor Koretzky obsadil 4. pozíciu, s ktorou očividne nebol spokojný.

Včera 11:06 Fotogaléria: Najlepšie zábery z úvodného kola Svetového pohára v XCO v brazílskej Mairiporã.

Úvodné kolo v Brazílii bolo ohromne napínavé a plné zvratov. Najrýchlejšími jazdcami sa napokon stali Švédka Jenny Rissveds a Američan Chritopher Blevins.

Včera 10:51 Jenny Rissveds a Chritopher Blevins ovládli v napínavých pretekoch prvé kolo svetového pohára XCO v brazílskej Mairiporã.

Svetový pohár v horskej cyklistike odštartoval svojou prvou zastávkou v brazílskej Mairiporã. Elitní jazdci zvádzali súboje do úplného konca pretekov a o víťazoch sa rozhodovalo až v poslednom kole.

14.04.2024 Tom Pidcock bol v záverečnom šprinte štvorčlennej skupiny Amstel Gold Race najrýchlejší, Van der Poel mimo boja o víťazstvo.

Na druhom mieste v pretekoch skončil švajčiarsky jazdec Marc Hirschi, ktorý bol počas celých pretekov naozaj aktívny, avšak v šprinte na Pidcocka nestačil. Na treťom mieste v pretekoch skončil Tiesj Benoot.

Zavrieť reklamu