Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Yeti predstavili enduro bicykel SB160 s novým prepákovaním Infinity Switch Link

SB160 je pretekársky enduro bicykel, ktorý má okrem nového systému aj množstvo noviniek na ráme. Tento model nahradí predchodcu SB150.
Matúš Bušík
Yeti predstavili enduro bicykel SB160 s novým prepákovaním Infinity Switch Link

Nový Yeti SB160 je vybavený 160 mm zdvihu a revidovaným prepákovaním Switch Infinity Link.

Nový enduro bicykel nahrádza predchádzajúci SB150 a má o 10 mm vyšší zdvih a teda SB160 ja bicyklom značky s najväčším zdvihom.

V porovnaní s modelom SB150 má nový model SB160 dlhšiu prednú časť, menší hlavový uhol a dĺžku zadnej stavby prispôsobenú podľa veľkosti rámu.

Prepojenie Switch Infinity bolo vyvinuté v spolupráci s Fox a bolo prispôsobené najvyššej rade  SB160 – T. Obsahuje nové ložiská, tesnenia a hardvér.

Čo potrebujete vedieť o novej SB160?
– Všetky modely majú 170 mm zdvihu vpredu a 160 mm vzadu

– Bicykel je dizajnovaný s vidlicou so 44 mm offsetom

– Vylepšenia geometrie zahŕňajú 64-stupňový uhol hlavovej trubky a 77,5-stupňový efektívny uhol sedlovej trubky (závisí od výšky sedla)

– Stredová konzola je do rámu vlisovaná v procese vrstvenia karbónu

– Rám je kompatibilný aj s veľkými teleskopickými sedlovkami

Yeti urobilo zmeny v geometrii a karbónovom usporiadaní rámu SB160. Značka zvýšila reach bicykla o 5 mm, zo 480 mm na SB150 na 485 mm na SB160.

Model SB160 má uhly sedlovej trubky a dĺžku zadnej stavby prispôsobené podľa veľkosti rámu. Všetky údaje o geometrii nájdete v galérii.

Uhly sedlovej trubky sa pohybujú od 72,1° do 77,5°, ale efektívny uhol sedlovej trubky zostáva 77,5° pri všetkých veľkostiach v závislosti od výšky sedla. Dĺžka zadnej stavby sa pohybuje od 437 mm do 445 mm a pomáha poskytnúť proporcionálnu geometriu vo všetkých veľkostiach.

Viac zdvihu a nový systém Switch Infinity

Zdroj: Garrett Davis / Yeti Cycles

Model SB160 má 160 mm zdvihu vzadu a ten je distribuovaný  systémom odpruženia Yeti Switch Infinity.

Switch Infinity má hlavný čap namontovaný na akomsi vodítku, ktoré sa pohybuje nahor a nadol na dvoch stĺpikoch potiahnutých Kashima zapustených do rámu. Tým by sa mala zvýšiť efektivita zadnej stavby a pedálovania.

Bicykle najvyššieho radu T majú vylepšený systém Switch Infinity. Obsahuje kvalitnejšie tesnenia, ložiská a hardvér. Yeti hovorí, že to zvýši životnosť, citlivosť a silu systému.

V Yeti sa zamerali aj na vnútorné vedenie káblov. Pridaním bezpečných vstupných a výstupných bodov pre interné káble eliminovali hluk a odieranie káblov na bicykli.

Zdroj: Garrett Davis / Yeti Cycles

Ochrana spodnej rámovej trubky má dve vrstvy. Yeti tvrdí, že guma pod krytom poskytne odpruženie a vonkajšia tvrdá vrstva poskytuje ochranu proti nárazu. Vonkajší pevný kryt možno odstrániť, aby sa uľahčilo vedenie káblov.

Yeti naďalej používa štandard SRAM Universal Derailleur Hanger (UHD) – patka prehadzovačky. To znamená, že náhradné diely by mali byť dostupné takmer v každom obchode s bicyklami a u predajcov Yeti.

Stredová konzola je do rámu vlisovaná v procese vrstvenia karbónu Yeti hovorí, že vďaka tomu je rozhranie medzi nimi odolnejšie. Nachádzajú sa tu aj aj vnútorné úchytky ISCG-05.

Yeti SB160 špecifikácia a ceny

Zdroj: Garrett Davis / Yeti Cycles

K dispozícii bude päť modelov SB160, z ktorých tri budú so špičkovým rámom série T. Nasledujú dva rámy série C. Dostupný bude aj samostatný rám série T.

Všetky modely sú vybavené vidlicou Fox 38 so zdvihom 170 mm a štvorpiestovými brzdami. Sortiment je dostupný v tyrkysovej, kobaltovej alebo rádiovej farbe.

Yeti uvádza, že rad SB160 bude dostupný od 20. januára 2023, aj keď nie všetky modely budú dostupné vo všetkých teritóriách.

Yeti SB160 T1

Vidlica: Fox Factory 38 GRIP 2 170mm
Tlmič: Fox Factory Float X2
Pohon: SRAM GX Eagle / X01 derailleur
Brzdy: SRAM Code RSC
Kolesá: DT Swiss EX1700
Plášte: (Predný) Maxxis Assegai EXO+ 2.5, (Zadný) Maxxis Minion DHR II EXO+ 2.4
Cena: 8 999 £ / 9 100 $ / 10 390 €

Yeti SB160 T3

Vidlica: Fox Factory 38 GRIP 2 170mm
Tlmič: Fox Factory Float X2
Pohon: SRAM GX Eagle AXS
Brzdy: SRAM Code RSC
Kolesá: DT Swiss EX1700
Plášte: (Predný) Maxxis Assegai EXO+ 2.5, (Zadný) Maxxis Minion DHR II EXO+ 2.4
Cena: 10 500 $ – medzinárodný cenník nie je k dispozícii

Yeti SB160 T4

Vidlica: Fox Factory 38 GRIP 2 170mm
Tlmič: Fox Factory Float X2
Pohon: SRAM XX1 Eagle AXS
Brzdy: SRAM Code RSC
Kolesá: DT Swiss EX1700
Plášte: (Predný) Maxxis Assegai EXO+ 2.5, (Zadný) Maxxis Minion DHR II EXO+ 2.4
Cena: 12 000 $ – medzinárodný cenník nie je k dispozícii

Yeti SB160 C1

Vidlica: Fox Performance 38 170mm
Tlmič: Fox Performance Float X
Pohon: Shimano SLX
Brzdy: Shimano SLX
Kolesá: DT Swiss E1900
Plášte: (Predný) Maxxis Assegai EXO+ 2.5, (Zadný) Maxxis Minion DHR II EXO+ 2.4
Cena: 6 700 $ – medzinárodný cenník nie je k dispozícii

Yeti SB160 C2

Vidlica: Fox Performance 38 170mm
Tlmič: Fox Performance Float X
Pohon: SRAM GX Eagle
Brzdy: SRAM Code R
Kolesá: DT Swiss E1900
Plášte: (Predný) Maxxis Assegai EXO+ 2.5, (Zadný) Maxxis Minion DHR II EXO+ 2.4
Cena: 7 299  £ / 7 000 $ / 8 490 €

Aktuality

10:37 Dusty Days v Kálnici s účasťou svetových jazdcov!

V kálnickom bikeparku to bude v najbližších dňoch žiť a to poriadne. Uskutoční sa totoiž freeride akcia s názvom Dusty Days, na ktorú sú pozvaní tí najlepší svetoví jazdci!

Včera 12:15 Video: Victor Koretzky sa po pretekoch v XCC pustil do tímového kolegu Vidaurre Kossmanna.

Pretekári tímu Specialized Factory Racing si mali po pretekoch v Short Tracku čo vysvetľovať. Úspešnejší z tejto dvojice Martin Vidaurre Kossmann skončil v sobotu na treťom mieste a Victor Koretzky obsadil 4. pozíciu, s ktorou očividne nebol spokojný.

Včera 11:06 Fotogaléria: Najlepšie zábery z úvodného kola Svetového pohára v XCO v brazílskej Mairiporã.

Úvodné kolo v Brazílii bolo ohromne napínavé a plné zvratov. Najrýchlejšími jazdcami sa napokon stali Švédka Jenny Rissveds a Američan Chritopher Blevins.

Včera 10:51 Jenny Rissveds a Chritopher Blevins ovládli v napínavých pretekoch prvé kolo svetového pohára XCO v brazílskej Mairiporã.

Svetový pohár v horskej cyklistike odštartoval svojou prvou zastávkou v brazílskej Mairiporã. Elitní jazdci zvádzali súboje do úplného konca pretekov a o víťazoch sa rozhodovalo až v poslednom kole.

14.04.2024 Tom Pidcock bol v záverečnom šprinte štvorčlennej skupiny Amstel Gold Race najrýchlejší, Van der Poel mimo boja o víťazstvo.

Na druhom mieste v pretekoch skončil švajčiarsky jazdec Marc Hirschi, ktorý bol počas celých pretekov naozaj aktívny, avšak v šprinte na Pidcocka nestačil. Na treťom mieste v pretekoch skončil Tiesj Benoot.

Zavrieť reklamu