Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Ruský výrobca bicyklových rámov ušiel z krajiny: Každé iné miesto je teraz lepšie

"Kurz je taký zlý, že ani nemá zmysel pracovať," hovorí Dmitrij Nechaev, ktorý má polovicu rodiny na Ukrajine a rozhodol sa, že ak chce zachrániť seba a svoju značku, musí odísť.
Martin Sarvaš

Dmitrij Nechaev, majiteľ ruskej značky Triton Bikes, prosí dodávateľov aj zákazníkov, aby pokračovali v obchodovaní s jeho spoločnosťou, ktorú plánuje znovu založiť mimo Ruska v dôsledku nedávnej ruskej invázie na Ukrajinu.

Bol pravidelným vystavovateľom na výstave North American Handmade Bike Show a v americkej komunite výrobcov rámov je dobre známy. Je držiteľom ruského aj izraelského pasu a tento týždeň odletel z Moskvy do Izraela. Jeho rodina sa k nemu plánuje tento víkend pripojiť v Izraeli.

Z Ruska odišiel, kým mohol, keďže západné krajiny zaviedli sankcie v reakcii na ruskú inváziu na Ukrajinu.

Od vylievania ruskej vodky až po ukončenie sponzorstva či zákaz činnosti ruských cyklistických tímov – mnohé organizácie vyjadrujú nesúhlas s vojnou a zavádzajú proti Rusku sankcie.

O Rusku otvorene povedal, že je čoraz viac utláčateľské a riadiť odtiaľ svoju značku Triton je prakticky nemožné.

Prečítajte si tiež

„Výmenný kurz je taký zlý, že ani nemá zmysel pracovať“

„Zablokovali možnosť prijímať platby z krajín mimo Ruska. PayPal vám nedovolí vybrať si peniaze z bankového účtu. Výmenný kurz je taký zlý, že ani nemá zmysel pracovať,“ povedal Nechaev.

Dmitrij Nechaev hovorí, že značka Triton je závislá od predaja svojich titánových rámov cyklistom mimo Ruska.

„Už asi 12 týždňov som nedostal jedinú objednávku z krajín mimo Ruska, čo je mimoriadne zvláštne. Toto sa ešte nikdy nestalo,“ povedal.

Kde si plánuje založiť novú predajňu zatiaľ verejne neoznámil: „Niekde, kde je to slobodné a demokratické,“ povedal. „Každé iné miesto je práve teraz lepšie.“

Opakovane tiež zdôraznil, že nepodporuje inváziu na Ukrajinu. „Nepoznám nikoho, kto by to podporoval. Vyrábame bicykle. Milujeme ľudí, ktorí jazdia na našich bicykloch alebo na iných bicykloch a nemôžeme podporovať žiadne agresívne akcie proti ľuďom na svete.“

Polovicu rodiny má na Ukrajine

Členovia amerického priemyslu uviedli, že urobia, čo môžu, aby podporili Nechaeva pri obnovení podnikania v novej krajine.

Dodávateľ rámových dielov Paragon Machine Works už nemohol dodávať pre Triton v Rusku, pretože Federal Express a DHL tam nedoručujú, povedala Donna Norstad, hlavná administrátorka Paragonu.

„Chápeme, že Dmitrij vojnu nezačal. Hneď, ako mu budeme môcť legálne poslať zásielku, urobíme to. Z toho všetkého sú nevinné obete; je to veľmi znepokojujúce.“

„Polovica mojej rodiny je z Ukrajiny. Židovská časť. Takže áno, hoci nie som ukrajinskej národnosti, polovica rodiny (po maminej línii) je z Ukrajiny,“ vysvetlil ďalej Dmitrij Nechaev.

„S mojím ukrajinským priateľom Vladimirom Mogom som organizoval cyklotrialové súťaže na Ukrajine. Robili sme to každý rok od roku 2006 do roku 2012. V určitom okamihu to boli najväčšie trialové súťaže na svete… Súťažilo viac ako 200 jazdcov.“

„Chodili tam Ukrajinci, Rusi, Bielorusi, ľudia z Moldavska a Poľska. Všetci sme boli bratia. Žiadne konflikty. Priateľstvo. To všetko je preč.“

Jeden z inžinierov výrobcu Triton žije mimo Kyjeva na Ukrajine: „Cíti, že je nedostatok a znásobené ceny potravín,“ povedal.

Má zmluvy s americkými spoločnosťami, prosí o podporu

Nechaev opísal svoje pocity a životnú situáciu vo videu na Facebooku, avšak momentálne nie je dostupné. Vo videu Nechaev neprezradil svoju polohu z bezpečnostných dôvodov.

V podcaste Diane Jenksovej The Outspoken Cyclist Nechaev povedal, že bol v Tel Avive s plánom ísť autom do Jeruzalema, aby zanechal odkaz v Múre nárekov. Kúpil si tiež auto, aby vyzdvihol na letisku ďalších Rusov, ktorí utiekli z krajiny.

Nechaev povedal, že má jednoduchý odkaz pre priemysel.

„Keďže sa chystáme začleniť sa do iných krajín, rád by som sa poprosil našich dodávateľov – a máme asi 40 alebo 45 zmlúv s americkými spoločnosťami – myslím, že v určitom bode môžu byť nútení nespolupracovať so žiadnym ruským predajcom a ja to úplne chápem. Nemôžem s tým nič urobiť.“

„Rád by som ešte dodal – sme proti tomu, čo sa deje. Snažíme sa pred touto situáciou utiecť a pekne by sme vás poprosili, aby ste nás naďalej podporovali svojimi produktmi, aby sme mohli skladať naše bicykle, takže môžeme poskytnúť peniaze pre vás a pre seba a podporiť naše rodiny,“ dodal.

Aktuality

25.04.2024 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

25.04.2024 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

24.04.2024 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

24.04.2024 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

24.04.2024 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Zavrieť reklamu