Matteo Trentin: Gravel sektory nemajú čo robiť na etapových cestných pretekoch
Kritika Remca Evenepoela na štrkové segmenty pretekov Okolo Valencie vyvolala ďalšiu diskusiu o rastúcom trende zavádzania gravelových sektorov do cestných pretekov.
Evenepoel povedal, že sa to „približuje k horskej cyklistike“, že preteky sú „už dosť ťažké“ a že štrkové sektory neprispeli ničím k tomu, aby boli preteky pekné. Evenepoel tiež trval na tom, že celý pelotón mal vo všeobecnosti zmiešané pocity zo zavedenia štrkových úsekov
Matteo Trentin (UAE Team Emirates) povedal pre Cyclingnews: „Neteším sa z toho, keď vidím štrkové sektory v etapových pretekoch. Myslím si, že zachádzame až príliš ďaleko kvôli predstaveniu, ktoré nepotrebujeme.“
Prečítajte si tiež
- Matteo Trentin sa obáva o budúcnosť cyklistiky: Každý deň riskujeme na cestách svoje životy
- Peter Sagan pomohol opraviť defekt zúfalému cyklistovi počas tréningu na Gran Canarii
„Strade Bianche je Strade Bianche, sú to preteky, ktoré sa tak zrodili a vyvinula.“ Je to zvláštne aj kvôli toskánskym štrkovým cestám, ktoré nie sú rovnaké ako ostatné štrkové cesty, ktoré nájdete v Taliansku.
„Skôr ako sa to niekto pokúsi zopakovať, možno by bolo lepšie nájsť niečo, čo je pre dané preteky špeciálne.“
„Toto je cestná cyklistika, nie gravel preteky. Nebolo to vhodné pre cestné preteky,“ povedal Trentin.
Čo sa týka Evenepoelovho porovnania, Trentin povedal: „Možno to [včera] nebola horská cyklistika, ale určite to boli gravel preteky. Ak chcete nájsť preteky na štrku, existujú okruhy, ako to urobiť.“
Trentinov tímový kolega Juan Ayuso aj Alejandro Valverde (Movistar) mali mechanické problémy a dostali defekt.
„Nemyslím si, že to pretekom pridalo nejakú hodnotu, pretože stúpanie bolo super ťažké, vyhral najsilnejší chlap. Jediné, čo máte, je to, čo sa stalo ľuďom ako Ayuso. Dobre, defekt a technický incident sa môžu stať na akomkoľvek povrchu, ale ako som už povedal, toto sú cestné preteky.“
Trentin povedal, že Paris-Tours, ktoré nedávno pridali do finále aj off-roadové segmenty, nemusí ísť cez polia a vinice stredného Francúzska, aby to boli dobré preteky.
„V Paris-Tours to nie je tradícia, tak prečo pridávate niečo, čo je práve teraz módne? Čo budete robiť, keď príde ďalšia móda? Gravel sektory nemajú čo robiť na etapových pretekoch,“ dodal Trentin.