Greg Van Avermaet viní očkovanie zo slabých výkonov: Som za očkovanie, nie som nejaký Djokovič
Belgický cyklista Greg Van Avermaet si myslí, že očkovanie proti ochoreniu Covid-19 spôsobilo jeho slabé výkony v druhej polovici sezóny 2021.
„Najmä v druhej polovici sezóny veci nešli tak, ako som chcel. Dávam to za vinu očkovaniu,“ povedal Van Avermaet pre média na nedávnom sústredení v Španielsku.
„Odvtedy už nepretekám na takej úrovni. Očkovanie si naozaj musíte načasovať a ja som to urobil tesne pred Dauphiné, po náročnom tréningu a tesne pred ťažkými pretekmi. To nebol dobrý nápad. Odvtedy som nedosiahol potrebnú úroveň výkonu.“
„Bežne mám dostatočne dobrý výkon na umiestnenie v prvej desiatke alebo účasť vo finále a vlani som to mal ťažké dokonca aj v grupette na Tour de France. Chcel som skončiť, ale tím chcel, aby som pokračoval, vrátane nášho hlavného jazdca Bena O’Connora, takže som pokračoval. Ale so svojim telom musíte potom žiť aj ďalej.“
Jazdec tímu AG2R-Citroën dôraznil, že jeho krvné hodnoty po sezóne neboli na rovnakej úrovni, ako ukázali jesenné testy. Nie je však k dispozícii žiadny definitívny dôkaz, ktorý by dokázal, že dôvodom tejto nižšej hodnoty je vakcína.
Greg Van Avermaet chce počkať s posilňovacou dávkou očkovania až po jarných klasikách, pretože v novembri prekonal ochorenie Covid-19 a v máji minulého roka dostal dve dávky očkovania.
Prečítajte si tiež
- Vo Francúzsku budú môcť štartovať iba zaočkovaní pretekári a žiadne výnimky nebudú
- Peter Sagan je po prekonaní Covid-19 opäť na bicykli (+video)
„Keby som nebol chorý, už by som si dal posilnovaciu dávku. Určite som za očkovanie, nechcel by som, aby si niekto myslel, že som nejaký Djokovič,“ povedal na adresu profesionálneho tenistu Novaka Djokoviča, ktorého deportovali z Austrálie a nedovolili mu štart na Australian Open, pretože nie je zaočkovaný.
Anonymný prieskum, ktorý uskutočnila Medzinárodná cyklistická únia (UCI) pred seminárom UCI WorldTour v decembri minulého roka naznačuje, že až 75 percent tímov malo viac ako 80 percent zaočkovaných jazdcov a personálu.
Medzi tímami však existovala vysoká variabilita, ktorá sa pohybovala od 40 percent do 100 percent.