Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Trenažéry

Test: Platforma na trenažér Saris MP1 Nfinity

Hodnotenie: 3/5
1 190,90
Martin Sarvaš
Test: Platforma na trenažér Saris MP1 Nfinity

Naše hodnotenie

Platforma skvele simuluje reálnu jazdu na bicykli, ale cena za toto pohodlie je skutočne vysoká.

+PLUSY

  • Skvelá simulácia reálnej jazdy
  • Pohodlie aj pri dlhých tréningoch

-MÍNUSY

  • Vysoká cena
  • Veľké rozmery
  • Vysoká hmotnosť

Odkedy sa stali indoor cyklistika a trénovanie na trenažéroch populárnymi, výrobcovia sa snažia vylepšovať svoje produkty a dosiahnuť čo najprirodzenejší pocit z jazdy.

Tréningové aplikácie ako Zwif alebo TrainerRoad tomu určite dosť pomáhajú, ale stále ste limitovaní tým, že jazdíte vo vnútri. Aj keď sa hýbete, v skutočnosti sa nikam nepohnete. Domáci majstri prišli s rôznymi spôsobmi, ako dostať trenažér do pohybu a postupne s tým začínajú aj výrobcovia. S jedným z najzaujímavejších produktov v tejto sfére prišiel Saris: s pohyblivou platformou pre trenažér MP1 Nfinity.

Ide o veľkú drevenú dosku, ktorá má zospodu kovovú konštrukciu. Tá je s doskou prepojená viacerými čapmi a vahadlami a veľkou oceľovou listovou pružinou, ktoré spolu umožňujú pohyb dosky – dopredu a dozadu o viac ako 20 centimetrov a na obe strany v maximálnom uhle 6 stupňov.

Práve týmito pohybmi vám dáva platforma počas tréningu omnoho prirodzenejší pocit z jazdy. Podľa výrobcu systém Nfinity jednoznačne zlepšuje interakciu medzi jazdcom a bicyklom a pomáha vytvárať veľmi realistickú simuláciu jazdy v interiérových podmienkach.

Inštalácia je celkom jednoduchá. Svoj trenažér jednoducho popruhmi upevníte na platformu MP1 a podľa online návodu na webe výrobcu nájdete presné parametre pre jeho umiestnenie na doske, keďže každý trenažér má inú hmotnosť a jej iné rozloženie.

Treba si dať pozor, aby bol trenažér vyvážený, aby ste sa pri jazde nenakláňali viac na jednu stranu. Vyváženie sa dá ešte doladiť nastaviteľnými nožičkami pod platformou.

Na platformu od Sarisu môžete bez problémov umiestniť aj trenažéry iných populárnych značiek ako Wahoo, Elite či Tacx. Ak používate simulátor stúpania od Wahoo, tak tento doplnok sa s platformou MP1 spojiť nedá.

Jazda na trenažéri s platformou Saris MP1 je neporovnateľne pohodlnejšia ako iba na samotnom trenažéri. Už len keď sedíte, platforma robí drobné pohyby, vďaka ktorým predídete nepríjemnej bolesti zadku.

Za normálnych okolností sa musíte každých pár minút postaviť zo sedla, aby ste nestuhli, no pri použití MP1 to nie je vôbec potrebné a celkový tréning je omnoho príjemnejší.

V tomto ohľade sa skutočne Sarisu podarilo dosiahnuť realistický pocit z jazdy, aj keď ste na trenažéri. Zaujímavé je, že pri šliapaní zo sedla sa spočiatku nakláňate na opačnú stranu (resp. na rovnakú stranu spolu s bicyklom), ako ste zvyknutí v reáli, ale je to iba vec zvyku a po prvých dvoch tréningoch sa už budete nakláňať správne.

Platforma Saris MP1 Nfinity je dosť veľká – v podstate taká veľká, ako bicykel – a ak nemáte špeciálnu miestnosť pre trenažér, nepotešíme vás. Platforma je totiž nielen veľká, ale aj ťažká (28 kg) a keď na ňu ešte namontujete 15-kilový trenažér, manipulácia je dosť komplikovaná. Do jednoizbáku by sme ju teda veľmi neodporúčali, ale ak máte dosť miesta v garáži, určite neoľutujete.

Keďže ide o jeden z prvých takýchto produktov na trhu, cena je dosť vysoká – 1199,90 eur. A to nezahŕňa trenažér, bicykel, počítač či predplatné na trenažérové aplikácie a ďalšie podobné výdavky spojené s indoor tréningom – v tejto cene je iba samotná platforma.

Dostanete teda v podstate dosku, ktorá sa nakláňa do strán, dopredu a dozadu, takže pomer ceny a výkonu v tomto prípade nie je veľmi priaznivý.

Platforma Saris MP1 Nfinity je skvelá pomôcka, ktorá dokáže aj na trenažéri vynikajúco simulovať reálnu jazdu na bicykli a aj dlhé tréningy sú citeľne pohodlnejšie.

V podmienkach na Slovensku, kde sa dá jazdiť vonku po veľkú väčšinu roka, však úplne nedáva zmysel. Je skôr vhodná pre cyklistov, ktorí bývajú v chladnom podnebí a sú odkázaní na indoor tréningy. Na Slovensku by sa dal za podobnú cenu kúpiť ďalší bicykel, ktorý by vám nebolo ľúto zobrať von aj v nepriaznivom zimnom počasí.

www.saris.com

Porovnanie cien u rozličných predajcov nájdete na portáli zboží.cz

Vaše komentáre

Aktuality

16:01 Kompletne hliníková prehadzovačka? Vivo Cycling ukázali, na čom pracujú.

V súčasnosti dominujú trhu s pohonom a radením dve obrovské spoločnosti Shimano a Sram. To však nebráni menším spoločnostiam pokúsiť sa zabojovať o svojich zákazníkov. S klasickým dizajnom zrejme v tejto konkurencii neuspejete a tak prichádza Vivo Cycling s kompletne hliníkovou prehadzovačkou.

15:05 Canyon predstavil Neuron:ONfly, ide o vôbec prvý ľahký e-bike nemeckej značky.

Na jeho zostavenie využili v Canyon ľahký motor Bosch Performance Line SX, a tento bickykel má hmotnosť 19,1 kg.

Včera 15:42 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

Včera 15:10 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

Včera 11:02 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu