Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER IBA ZA 16,90€!
Trenažéry

Test: Smart trenažér Saris M2

Hodnotenie: 4/5
615
Martin Sarvaš

Naše hodnotenie

Príjemná vstupná brána do sveta smart trenažérov bez potreby rozoberania bicykla a za dobrú cenu.

+PLUSY

  • Nízka cena
  • Nezaberá veľa miesta
  • Jednoduchá inštalácia
  • Dobré meranie výkonu

-MÍNUSY

  • Je hlučnejší
  • V balení nie je adaptér na pevnú osku

Saris M2 je cenovo dostupný trenažér, pri ktorom nemusíte rozkladať bicykel a je ideálnou vstupnou bránou do sveta interaktívneho tréningu pre cyklistov, ktorí majú relatívne obmedzený rozpočet.

Aj keď cenou sa pohybuje v strede spektra trenažérov, ide o plnohodnotný inteligentný trenažér s odchýlkou presnosti merania výkonu ±5 %. Saris M2 dokáže vyprodukovať odpor až do 1 500 W a simulovať až 15-percentné stúpania. Tieto dva údaje sú pre tréningy bežných smrteľníkov viac než dostačujúce.

Model M2 využíva motorovú jednotku odporu, ktorá sa opiera o zadné koleso bicykla a týmto spôsobom vytvára odpor a meria výkon. Dizajnovo je táto jednotka minimalistická a čierna skrinka je v porovnaní s konkurenciou veľmi decentná.

Pred použitím trenažéra je potrebné ho rozložiť, no kovovú konštrukciu po tréningu zase jednoducho zložíte, takže Saris M2 je veľmi kompaktný a zaberá málo miesta. Okrem toho váži iba 9 kg, takže ani manipulácia a premiestňovanie nie sú zložité. S rozloženými nohami má 58 cm na dĺžku, 77 cm na šírku a je 40 cm vysoký. Keď je zložený, rozmery sa zmenšia na dĺžku 33 cm, šírku 52 cm a výšku 49 cm, takže sa jednoducho skladuje.

Je kompatibilný s klasickými rýchloupínacími oskami s rozmermi 120, 130 a 135 mm. Pri inštalácii bicykla na trenažér treba použiť osku Saris. Nájdete ju v škatuli, pasuje do trenažéra a nemusíte zbytočne riskovať poškodenie svojej vlastnej osky. Ak však máte pevnú os, musíte si za 50 eur dokúpiť adaptér na 142 × 12 mm a 148 × 12 mm.

Skôr ako začnete s tréningom, musíte trenažér poskladať, avšak nie je to nič zložité,  A dať dokopy zopár skrutiek a zasunúť do trenažéra kovové držiaky na osku zvládne skutočne ktokoľvek. Ak by ste mali náhodou problémy, v priloženom návode je všetko do detailov vysvetlené.

Keď vkladáte bicykel do trenažéra, uistite sa, že doťahovacia páčka rýchlopínacej osky je pritiahnutá a zasunutá, aby bol bicykel v trenažéri pevný. Odporovú jednotku trenažéra oprite o koleso a žltou skrutkou ju dotiahnite, až kým sa nezačne pretáčať. Aby ste dosiahli čo najpresnejšie meranie a čo najpresnejšiu simuláciu výkonu, mali by ste mať nafúkané zadné koleso na správny tlak.

Odporová jednotka je vyrobená z hliníka, aby sa zabránilo prešmykovaniu, no ak by vám koleso aj tak prešmykovalo, pritiahnite zadnú skrutku, aby odporová jednotka naňho viac tlačila. Pre pohodlnejšie trénovanie by bolo ideálne, keby ste mali nahodený špeciálny plášť, ktorý je stavaný pre trenažéry a pri takejto špecifickej záťaži má omnoho dlhšiu životnosť ako klasické plášte na cesty.

Čo sa týka veľkosti kolies, tak Saris M2 je vhodný pre všetky najpoužívanejšie veľkosti kolies 650b, 700c, 26”, 27,5” a 29”, pričom maximálna šírka plášťov je 2 palce (51 mm). Na kovovej konštrukcii trenažéra sú veľmi praktické plastové krytky, ktorých otáčaním môžete vyrovnať trenažér aj na nerovnom povrchu.

Inteligentná jednotka komunikuje s externými zariadeniami cez duálne ANT+ FE-C a bluetooth, takže párovanie s telefónom, tabletom či počítačom je rýchle a jednoduché. Saris M2 funguje s najznámejšími platformami – Zwift, Rouvy, TrainerRoad, Sufferfest či Map My Ride. Počas testovania sme používali Zwift a všetko fungovalo na prvýkrát bez problémov. M2 sa dá, samozrejme, pripojiť aj k vášmu cyklopočítaču a ovládať pomocou neho.

Trenažér Saris M2 pripojíte do elektriny a môžete trénovať. V balení však nie je držiak na predné koleso, ktorý ho zdvihne do roviny so zadným, takže si ho musíte dokúpiť, alebo jednoducho použijete nejakú starú knihu.

Pocit z jazdy je stabilný a rám dobre drží vás aj bicykel. Saris používa zotrvačník s hmotnosťou 1,2 kg, takže tento systém nikdy nebude mať rovnaký pocit zotrvačnosti ako drahšie trenažéry s priamym pohonom (kazeta je priamo na trenažéri). Konštrukcia rámu trenažéra je skutočne kvalitná a on pevne stojí na mieste, aj keď šliapete zo sedla alebo si chcete natrénovať šprinty.

Ako sme už spomínali, odpor 1 500 W je pre veľkú väčšinu cyklistov viac než dosť a počas testovania sa nám podarilo dostať sa pod hranicu 1 100 W. Zmeny odporu počas jazdy sú plynulé a prirodzené, čo je pri trenažéri za takúto cenu skutočne skvelá vlastnosť. Maximálny simulovaný sklon je 15 %, čo je taktiež viac než dostatočná hodnota. Saris M2 má v sebe zabudovaný merač rýchlosti, kadencie i výkonu, takže nie je potrebné dokupovať ďalšie senzory.

Jedinou nevýhodou tohto trenažéra je hlučnosť a susedom v bytovke ním radosť nespravíte. Pri teste sme namerali hlučnosť 75 dB pri rýchlosti 32 km/h. Naopak, veľmi potešujúca je odchýlka merania výkonu, ktorá bola v porovnaní s pedálmi Garmin Vector iba 3 %, aj keď Saris uvádza 5 %

Saris M2 je interaktívny trenažér za veľmi dobrú cenu. Konštrukcia a celé vyhotovenie sú veľmi kvalitné, je ľahko skladovateľný a poskytuje presné tréningové dáta. Príjemným bonusom v balení je predplatné na 30 dní pre virtuálnu aplikáciu Rouvy.

www.saris.com

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 18:25 Tom Pidcock sa stal najmladším víťazom majstrovstiev Európy v cross-country XCO.

Len 23-ročný Brit si pripísal ďalší úspech k nedávnemu víťazstvu etapy na Tour de France, titulu majstra sveta v cyklokrose, olympijského šampióna v cross country či piatim víťazstvám pretekov Svetového pohára v XCO, z čoho dva vyhral tento rok. Na druhom mieste skonči Dán Sebastian Arstensen, tretí bol Švajčiar Filippo Colombo.

Včera 17:55 Jasper Philipsen suverénne vyhral šprint v 4. etape Okolo Dánska.

24-ročný jazdec tímu Alpecin-Deceuninck si pripísal svoje siedme víťazstvo v sezóne a dostal sa aj do vedenia bodovacej súťaže. Na druhom mieste skončil Sasha Weemaes, tretí bol Ethan Vernon. Víťaz prvej aj tretej etapy a veľký favorit z tímu Jumbo-Visma Olav Kooij šprint vypustil a skončil dvanásty.

Včera 17:39 Albanese vyhral záverečnú etapu Tour du Limousin, celkové hodnotenie si udržal Aranburu.

Alex Aranburu zvíťazil v 4-dňovom francúzskom etapáku s náskokom 10 sekúnd pred Diegom Ulissim a 18 sekúnd pred Gregom van Avermaetom. 26-ročný jazdec tímu Movistar skončil v poslednej etape tesne na druhom mieste za Vincenzom Albanesem, ktorý zariskoval a zaútočil 1,5 km pred cieľom.

Včera 16:43 Richard Carapaz podpísal zmluvu s EF Education, Van Baarle a Kelderman idú do Jumbo-Visma.

Tím EF Education-EasyPost potvrdil podpísanie trojročného kontraktu s Richardom Carapazom, ktorý odchádza z Ineos Grenadiers. Z Ineosu odchádza aj víťaz Paríž-Roubaix Holanďan Dylan van Baarle, ktorý podpísal trojročnú zmluvu s tímom Jumbo-Visma, kde sa k nemu pripojí aj jeho krajan Wilco Kelderman, ktorý končí v Bore.

Včera 16:28 Britský cyklista Dan Bigham prekonal svetový rekord v hodinovke rýchlosťou 55,548 km/h.

30-ročný cyklista prešiel na dráhe za 60 minút takmer o pol kilometra viac ako predošlý držiteľ rekordu Victor Campenaerts.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu