Biker.sk

ANTIBAKTERIÁLNY SPREJ K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 15,90€!
Trenažéry

Test: Smart trenažér Saris M2

Hodnotenie: 4/5
615
Martin Sarvaš

Naše hodnotenie

Príjemná vstupná brána do sveta smart trenažérov bez potreby rozoberania bicykla a za dobrú cenu.

+PLUSY

  • Nízka cena
  • Nezaberá veľa miesta
  • Jednoduchá inštalácia
  • Dobré meranie výkonu

-MÍNUSY

  • Je hlučnejší
  • V balení nie je adaptér na pevnú osku

Saris M2 je cenovo dostupný trenažér, pri ktorom nemusíte rozkladať bicykel a je ideálnou vstupnou bránou do sveta interaktívneho tréningu pre cyklistov, ktorí majú relatívne obmedzený rozpočet.

Aj keď cenou sa pohybuje v strede spektra trenažérov, ide o plnohodnotný inteligentný trenažér s odchýlkou presnosti merania výkonu ±5 %. Saris M2 dokáže vyprodukovať odpor až do 1 500 W a simulovať až 15-percentné stúpania. Tieto dva údaje sú pre tréningy bežných smrteľníkov viac než dostačujúce.

Model M2 využíva motorovú jednotku odporu, ktorá sa opiera o zadné koleso bicykla a týmto spôsobom vytvára odpor a meria výkon. Dizajnovo je táto jednotka minimalistická a čierna skrinka je v porovnaní s konkurenciou veľmi decentná.

Pred použitím trenažéra je potrebné ho rozložiť, no kovovú konštrukciu po tréningu zase jednoducho zložíte, takže Saris M2 je veľmi kompaktný a zaberá málo miesta. Okrem toho váži iba 9 kg, takže ani manipulácia a premiestňovanie nie sú zložité. S rozloženými nohami má 58 cm na dĺžku, 77 cm na šírku a je 40 cm vysoký. Keď je zložený, rozmery sa zmenšia na dĺžku 33 cm, šírku 52 cm a výšku 49 cm, takže sa jednoducho skladuje.

Je kompatibilný s klasickými rýchloupínacími oskami s rozmermi 120, 130 a 135 mm. Pri inštalácii bicykla na trenažér treba použiť osku Saris. Nájdete ju v škatuli, pasuje do trenažéra a nemusíte zbytočne riskovať poškodenie svojej vlastnej osky. Ak však máte pevnú os, musíte si za 50 eur dokúpiť adaptér na 142 × 12 mm a 148 × 12 mm.

Skôr ako začnete s tréningom, musíte trenažér poskladať, avšak nie je to nič zložité,  A dať dokopy zopár skrutiek a zasunúť do trenažéra kovové držiaky na osku zvládne skutočne ktokoľvek. Ak by ste mali náhodou problémy, v priloženom návode je všetko do detailov vysvetlené.

Keď vkladáte bicykel do trenažéra, uistite sa, že doťahovacia páčka rýchlopínacej osky je pritiahnutá a zasunutá, aby bol bicykel v trenažéri pevný. Odporovú jednotku trenažéra oprite o koleso a žltou skrutkou ju dotiahnite, až kým sa nezačne pretáčať. Aby ste dosiahli čo najpresnejšie meranie a čo najpresnejšiu simuláciu výkonu, mali by ste mať nafúkané zadné koleso na správny tlak.

Odporová jednotka je vyrobená z hliníka, aby sa zabránilo prešmykovaniu, no ak by vám koleso aj tak prešmykovalo, pritiahnite zadnú skrutku, aby odporová jednotka naňho viac tlačila. Pre pohodlnejšie trénovanie by bolo ideálne, keby ste mali nahodený špeciálny plášť, ktorý je stavaný pre trenažéry a pri takejto špecifickej záťaži má omnoho dlhšiu životnosť ako klasické plášte na cesty.

Čo sa týka veľkosti kolies, tak Saris M2 je vhodný pre všetky najpoužívanejšie veľkosti kolies 650b, 700c, 26”, 27,5” a 29”, pričom maximálna šírka plášťov je 2 palce (51 mm). Na kovovej konštrukcii trenažéra sú veľmi praktické plastové krytky, ktorých otáčaním môžete vyrovnať trenažér aj na nerovnom povrchu.

Inteligentná jednotka komunikuje s externými zariadeniami cez duálne ANT+ FE-C a bluetooth, takže párovanie s telefónom, tabletom či počítačom je rýchle a jednoduché. Saris M2 funguje s najznámejšími platformami – Zwift, Rouvy, TrainerRoad, Sufferfest či Map My Ride. Počas testovania sme používali Zwift a všetko fungovalo na prvýkrát bez problémov. M2 sa dá, samozrejme, pripojiť aj k vášmu cyklopočítaču a ovládať pomocou neho.

Trenažér Saris M2 pripojíte do elektriny a môžete trénovať. V balení však nie je držiak na predné koleso, ktorý ho zdvihne do roviny so zadným, takže si ho musíte dokúpiť, alebo jednoducho použijete nejakú starú knihu.

Pocit z jazdy je stabilný a rám dobre drží vás aj bicykel. Saris používa zotrvačník s hmotnosťou 1,2 kg, takže tento systém nikdy nebude mať rovnaký pocit zotrvačnosti ako drahšie trenažéry s priamym pohonom (kazeta je priamo na trenažéri). Konštrukcia rámu trenažéra je skutočne kvalitná a on pevne stojí na mieste, aj keď šliapete zo sedla alebo si chcete natrénovať šprinty.

Ako sme už spomínali, odpor 1 500 W je pre veľkú väčšinu cyklistov viac než dosť a počas testovania sa nám podarilo dostať sa pod hranicu 1 100 W. Zmeny odporu počas jazdy sú plynulé a prirodzené, čo je pri trenažéri za takúto cenu skutočne skvelá vlastnosť. Maximálny simulovaný sklon je 15 %, čo je taktiež viac než dostatočná hodnota. Saris M2 má v sebe zabudovaný merač rýchlosti, kadencie i výkonu, takže nie je potrebné dokupovať ďalšie senzory.

Jedinou nevýhodou tohto trenažéra je hlučnosť a susedom v bytovke ním radosť nespravíte. Pri teste sme namerali hlučnosť 75 dB pri rýchlosti 32 km/h. Naopak, veľmi potešujúca je odchýlka merania výkonu, ktorá bola v porovnaní s pedálmi Garmin Vector iba 3 %, aj keď Saris uvádza 5 %

Saris M2 je interaktívny trenažér za veľmi dobrú cenu. Konštrukcia a celé vyhotovenie sú veľmi kvalitné, je ľahko skladovateľný a poskytuje presné tréningové dáta. Príjemným bonusom v balení je predplatné na 30 dní pre virtuálnu aplikáciu Rouvy.

www.saris.com

Vaše komentáre

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu