Specialized predstavil ultraľahký enduro e-bike. Nové Kenevo SL váži iba 18,5kg a má dojazd 7 hodín
Pri predstavení najnovšieho modelu Kenevo SL pokračuje Specialized v tomto trende aj pri svojom elektrickom enduro bicykli. Výsledkom je e-bike s 29-palcovými kolesami, pružením so zdvihom 170mm, integrovanou 320Wh batériou a šialene nízkou hmotnosťou 18,5kg.
Len pre porovnanie, nové elektrické Kenevo SL je iba 3,6kg ťažšie ako klasický model Enduro resp. o 5kg ľahšie ako doterajšie Kenevo.
Za nízku hmotnosť a moderný subtilný dizajn si však poriadne priplatíte. Modely SL sú dostupné iba v dvoch prevedeniach – vyšší model S-Works stojí necelých 14-tisíc eur a nižší Expert 9500 eur. Oba modely majú karbónový rám FACT 11m.
Detaily Specialized Kenevo SL 2022
- 29-palcové kolesá
- Karbónový rám
- Zdvih 170mm / 170mm
- Výkon motoru 250 W, krútiaci moment 35Nm
- 350 Wh integrovaná batéria s možnosťou prídavnej batérie
- Hlavový uhol 62,5° – 64.5°
- Zadná stavba 442mm – 447mm
- Hmotnosť 18,5kg (veľkosť S4)
- Cena 13,999 eur (S-Works) / 9,499 eur (Expert)
Detaily rámu
Pri prvom pohľade na nový e-bike Specializedu by ste si možno ani nepovedali, že ide o e-bike. Kenevo SL totiž veľmi pripomína súčasné Enduro. Menší motor i integrovaná batéria nenafukujú rám, takže Kenevo ani poriadne nevyzerá ako e-bike.
V prednom trojuholníku rámu je tak dostatok priestoru pre fľašku, no držiak na fľašku môže byť tiež využitý pre prídavnú batériu s kapacitou 160Wh, ktorá je súčasťou modelu S-Works. Prídavná batéria by mala podla Specializedu predĺžiť dojazd až na 7 hodín.
Rovnako ako u modelu Levo, aj Kenevo SL má displej na vrchnej rámovej trubke a dajú sa na ňom upravovať údaje ako rýchlosť, kapacita batérie, výkon, prevýšenie a pod. Pohonná jednotka spolupracuje s aplikáciou Mission Control, ktorou sa dá cez Bluetooth ovládať a nastavovať.
Pohon má tri módy jazdy Eco, Trail, Turbo a jeden mód podpory pri chôdzi Walk. Všetky tri sa ovládajú prepínačom na ľavej strane riadidiel. Pohon má tiež možnosť užívateľského nastavenia Microtune, v ktorom si jazdec prispôsobuje úroveň podpory o +/- 10%, čo môže byť veľmi užitočné pri jazde s iným e-bikermi, ktorých bicykle majú iný výkon.
Motor a batéria
Kenevo SL je poháňané motorom Specialized SL 1.1, ktorý používajú aj v cestnom e-biku Turbo Creo a Levo SL. Magnéziová schránka motora je tiež jedným z hlavných prvkov, vďaka ktorým má Kenevo SL nízku váhu. Motor váži 1,9 kg, čo je polovica hmotnosti motorov, ktoré sú v starších modeloch Levo a Kenevo.
Integrovaná batéria Specialized SL1-320 v ráme má kapacitu 320Wh, pričom ešte je možnosť prídavnej externej batérie s kapacitou 160Wh.
Geometria
Kenevo SL má po novom aj nastaviteľnú geometriu zo vzoru Stumpjumpera EVO. Tento systém nastavenia geometrie poskytuje až šesť rôznych nastavení.
V najagresívnejšom nastavení má Kenevo zjazdovú geometriu s 62,5-stupňovým hlavovým uhlom, pričom najstrmšie nastavenie je 64,5°. Toto nastavenie geometrie sa vykonáva výmenou vrchnej časti hlavového zloženia a zmenou polohy flip chipu na spodných vzperách zadnej stavby.
Týmto flip chipom sa tiež mení výška stredu od zeme o 6 milimetrov a dĺžka zadnej stavby o 5 milimetrov. Pri zmenách geometrie sa mení aj uhol sedlovej trubky, ktorý má 76° a môže sa dostať na 76,7°.
Specialized ponúka Kenevo SL v štyroch veľkostiach, ktorých dosah sa pohybuje od 437mm u veľkosti S2 až po 512mm u S5. Všetky veľkosti majú relatívne krátku sedlovú trubku, a to z dôvodu, aby si jazdci mohli lepšie vybrať väčšiu / menšiu veľkosť v závislosti od štýlu jazdy.
Systém pruženia
Kenevo SL zostalo pri rovnakom systéme pruženia ako u modelu Enduro. Krivka pruženia je progresívna, pričom na konci zdvihu sa mierne vyrovnáva, aby sa zabezpečilo, že v prípade potreby, bude dostupný celý rozsah pruženia.
Tlmič Fox Float X2 je špeciálne nastavený a vyvinutý pre model Kenevo SL, aby bol výkon pruženia adekvátny a vyhovoval tomu, na čo je bicykel určený.
Modely, špecifikácie, ceny
S-Works Turbo Kenevo SL
- Pruženie: Fox Factory 38 (170mm) vidlica a X2 tlmič
- Brzdy: SRAM Code RSC
- Pohon: SRAM XX1 AXS
- Sedlovka: SRAM AXS Reverb, teleskopická
- Kolesá: Roval Traverse SL
- Tyres: Specialized Butcher/Eliminator, GRID TRAIL casing, 29×2.6in
- Hmotnosť: 18,5kg
- Cena: 13,999 eur
- Celá špecifikácia
Turbo Kenevo SL Expert
- Pruženie: Fox Performance Elite 38 vidlica a Performance X2 tlmič
- Brzdy: SRAM Code RS
- Pohon: SRAM X01/GX
- Sedlovka: X-Fusion Manic teleskopická
- Kolesá: Roval Traverse
- Plášte: Specialized Butcher/Eliminator tyres, GRID TRAIL casing, 29×2.6in
- Cena: 9,499 eur
- Celá špecifikácia
Rám S-Works Turbo Kenevo SL
- Rám: FACT 11m full carbon
- Tlmič: Fox Factory X2 shock
- Cena: 6,999 eur
- Celá špecifikácia
Vaše komentáre