Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Specialized predstavil ultraľahký enduro e-bike. Nové Kenevo SL váži iba 18,5kg a má dojazd 7 hodín

Za nízku hmotnosť a moderný subtilný dizajn si však poriadne priplatíte.
Martin Sarvaš

Minulý rok predstavil Specialized elektrickú verziu Stumpjumperu – Levo SL, ktorá vážila iba 17kg, čo bolo v tom čase najľahším eMTB bicyklom na trhu.

Pri predstavení najnovšieho modelu Kenevo SL pokračuje Specialized v tomto trende aj pri svojom elektrickom enduro bicykli. Výsledkom je e-bike s 29-palcovými kolesami, pružením so zdvihom 170mm, integrovanou 320Wh batériou a šialene nízkou hmotnosťou 18,5kg.

Len pre porovnanie, nové elektrické Kenevo SL je iba 3,6kg ťažšie ako klasický model Enduro resp. o 5kg ľahšie ako doterajšie Kenevo.

Za nízku hmotnosť a moderný subtilný dizajn si však poriadne priplatíte. Modely SL sú dostupné iba v dvoch prevedeniach – vyšší model S-Works stojí necelých 14-tisíc eur a nižší Expert 9500 eur. Oba modely majú karbónový rám FACT 11m.

Detaily Specialized Kenevo SL 2022
  • 29-palcové kolesá
  • Karbónový rám
  • Zdvih 170mm / 170mm
  • Výkon motoru 250 W, krútiaci moment 35Nm
  • 350 Wh integrovaná batéria s možnosťou prídavnej batérie
  • Hlavový uhol 62,5° – 64.5°
  • Zadná stavba 442mm – 447mm
  • Hmotnosť 18,5kg (veľkosť S4)
  • Cena 13,999 eur (S-Works) / 9,499 eur (Expert)

Detaily rámu

Pri prvom pohľade na nový e-bike Specializedu by ste si možno ani nepovedali, že ide o e-bike. Kenevo SL totiž veľmi pripomína súčasné Enduro. Menší motor i integrovaná batéria nenafukujú rám, takže Kenevo ani poriadne nevyzerá ako e-bike.

V prednom trojuholníku rámu je tak dostatok priestoru pre fľašku, no držiak na fľašku môže byť tiež využitý pre prídavnú batériu s kapacitou 160Wh, ktorá je súčasťou modelu S-Works. Prídavná batéria by mala podla Specializedu predĺžiť dojazd až na 7 hodín.

Rovnako ako u modelu Levo, aj Kenevo SL má displej na vrchnej rámovej trubke a dajú sa na ňom upravovať údaje ako rýchlosť, kapacita batérie, výkon, prevýšenie a pod. Pohonná jednotka spolupracuje s aplikáciou Mission Control, ktorou sa dá cez Bluetooth ovládať a nastavovať.

Pohon má tri módy jazdy Eco, Trail, Turbo a jeden mód podpory pri chôdzi Walk. Všetky tri sa ovládajú prepínačom na ľavej strane riadidiel. Pohon má tiež možnosť užívateľského nastavenia Microtune, v ktorom si jazdec prispôsobuje úroveň podpory o +/- 10%, čo môže byť veľmi užitočné pri jazde s iným e-bikermi, ktorých bicykle majú iný výkon.

Motor a batéria

Kenevo SL je poháňané motorom Specialized SL 1.1, ktorý používajú aj v cestnom e-biku Turbo Creo a Levo SL. Magnéziová schránka motora je tiež jedným z hlavných prvkov, vďaka ktorým má Kenevo SL nízku váhu. Motor váži 1,9 kg, čo je polovica hmotnosti motorov, ktoré sú v starších modeloch Levo a Kenevo.

Integrovaná batéria Specialized SL1-320 v ráme má kapacitu 320Wh, pričom ešte je možnosť prídavnej externej batérie s kapacitou 160Wh.

Geometria

Kenevo SL má po novom aj nastaviteľnú geometriu zo vzoru Stumpjumpera EVO. Tento systém nastavenia geometrie poskytuje až šesť rôznych nastavení.

V najagresívnejšom nastavení má Kenevo zjazdovú geometriu s 62,5-stupňovým hlavovým uhlom, pričom najstrmšie nastavenie je 64,5°. Toto nastavenie geometrie sa vykonáva výmenou vrchnej časti hlavového zloženia a zmenou polohy flip chipu na spodných vzperách zadnej stavby.

Týmto flip chipom sa tiež mení výška stredu od zeme o 6 milimetrov a dĺžka zadnej stavby o 5 milimetrov. Pri zmenách geometrie sa mení aj uhol sedlovej trubky, ktorý má 76° a môže sa dostať na 76,7°.

Specialized ponúka Kenevo SL v štyroch veľkostiach, ktorých dosah sa pohybuje od 437mm u veľkosti S2 až po 512mm u S5. Všetky veľkosti majú relatívne krátku sedlovú trubku, a to z dôvodu, aby si jazdci mohli lepšie vybrať väčšiu / menšiu veľkosť v závislosti od štýlu jazdy.

Systém pruženia

Kenevo SL zostalo pri rovnakom systéme pruženia ako u modelu Enduro. Krivka pruženia je progresívna, pričom na konci zdvihu sa mierne vyrovnáva, aby sa zabezpečilo, že v prípade potreby, bude dostupný celý rozsah pruženia.

Tlmič Fox Float X2 je špeciálne nastavený a vyvinutý pre model Kenevo SL, aby bol výkon pruženia adekvátny a vyhovoval tomu, na čo je bicykel určený.

Modely, špecifikácie, ceny

S-Works Turbo Kenevo SL

  • Pruženie: Fox Factory 38 (170mm) vidlica a X2 tlmič
  • Brzdy: SRAM Code RSC
  • Pohon: SRAM XX1 AXS
  • Sedlovka: SRAM AXS Reverb, teleskopická
  • Kolesá: Roval Traverse SL
  • Tyres: Specialized Butcher/Eliminator, GRID TRAIL casing, 29×2.6in
  • Hmotnosť: 18,5kg
  • Cena: 13,999 eur
  • Celá špecifikácia

Turbo Kenevo SL Expert

  • Pruženie: Fox Performance Elite 38 vidlica a Performance X2 tlmič
  • Brzdy: SRAM Code RS
  • Pohon: SRAM X01/GX
  • Sedlovka: X-Fusion Manic teleskopická
  • Kolesá: Roval Traverse
  • Plášte: Specialized Butcher/Eliminator tyres, GRID TRAIL casing, 29×2.6in
  • Cena: 9,499 eur
  • Celá špecifikácia

Rám S-Works Turbo Kenevo SL

Aktuality

12:11 RockShox predstavil novú vidlicu Psylo, ktorá je postavená na základoch Lyrik a Pike a stojí polovicu.

Táto vidlica je určená na trailové jazdenie, má byť postavená s ohľadom na nižšiu cenu a má novú patrónu DebonAir.

10:42 FMBA, Crankworx a jazdci sa dohodli na spoločných podmienkach ako zachovať najvyššiu úroveň slopestyle pretekov.

Po tom čo elitní slopestyle jazdci nenastúpili do pretekov v rámci Crankworx Rotorua sa začalo rokovať o tom, ako najvyššiu úroveň zachovať. Jazdci boli frustrovaní z podmienok, za ktorých ďalej neboli ochotní zúčastňovať sa pretekov.

Včera 16:28 Peter Sagan sa z Brazílie vrátil naspäť do Európy (+galéria).

Peter Sagan bol so svojím tímom Specialized Factory Racing na úvodnom kole Svetového pohára v horskej cyklistike v brazílskej Mairiporã. Vzhľadom na svoju formu a predchádzajúce zdravotné problémy sa rozhodol v pretekoch neštartovať. Nenastúpi ani do druhého kola svetového pohára, ktoré sa uskutoční už tento víkend, taktiež v Brazílii.

Včera 10:37 Dusty Days v Kálnici s účasťou svetových jazdcov!

V kálnickom bikeparku to bude v najbližších dňoch žiť a to poriadne. Uskutoční sa totoiž freeride akcia s názvom Dusty Days, na ktorú sú pozvaní tí najlepší svetoví jazdci!

15.04.2024 Video: Victor Koretzky sa po pretekoch v XCC pustil do tímového kolegu Vidaurre Kossmanna.

Pretekári tímu Specialized Factory Racing si mali po pretekoch v Short Tracku čo vysvetľovať. Úspešnejší z tejto dvojice Martin Vidaurre Kossmann skončil v sobotu na treťom mieste a Victor Koretzky obsadil 4. pozíciu, s ktorou očividne nebol spokojný.

Zavrieť reklamu