Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Specialized predstavil revolučný a ľahký e-bike Turbo Levo SL – váži iba 17kg

A konečne tu máme e-bike aj pre odporcov e-bikov. Levo SL má nižší výkon, nižšiu váhu a je najelegantnejším e-bikom na trhu.
Martin Sarvaš
Specialized predstavil revolučný a ľahký e-bike Turbo Levo SL – váži iba 17kg
Slovo „revolučný“ je v bicyklovom priemysle používané až príliš často. Avšak v tomto prípade si dovolíme tvrdiť, že nový e-bike od Specializedu Turbo Levo SL si tento prívlastok právoplatne zaslúži.

Je to tiež dosť pravdepodobne najväčšia a najzásadnejšia novinka roku 2020 v horskej cyklistike.

Zatiaľ čo iní sa snažia u nových e-bikov zvyšovať výkon a zakomponovať väčšie batérie, Specialized má iný prístup. Zjednodušiť a pridať iba na ľahkosti.

Najzásadnejšou informáciou o novom Specializede Turbo Levo SL je jeho váha. Karbónový S-Works vo veľkosti S váži iba 16,9 kg, vo veľkosti L má 17,3 kg. V porovnaní s priemernou váhou horských elektrobicyklov, ktorá sa pohybuje okolo hodnoty 20 kg, je to obrovský rozdiel.

Detaily Specialized Levo SL
  • 29-palcové kolesá
  • Zdvih 150 mm
  • 240 W výkon motoru Specialized SL 1.1
  • 350 Wh integrovaná batéria s možnosťou prídavnej batérie
  • Nabíjanie integrovanej batérie (z 3% na 100%) – 2 hodiny a 35 minút
  • Verzie s karbónovým a hliníkovým rámom
  • 66° – 65.5° hlavový uhol
  • 437 mm – zadná stavba
  • Váha modelov S-Works 16,9 kg (veľ. S); 17,3 kg (veľ L)

Rovnako ako Turbo Levo, nová verzia SL má zdvih 150 mm vpredu aj vzadu a 29-palcové kolesá. Veľmi podobná je aj geometria, okrem dĺžky zadnej stavby. Starší model má 455 mm dlhú zadnú stavbu, zatiaľ čo nové Levo SL má 437 mm, čo pridáva bicyklu na obratnosti.

Celkovo uviedol Specialized v novej rade Levo SL päť modelov. Cena sa začína na 5999 eur za hliníkový SL Comp a stúpa až na bankový-účet-vyprázdňujúcu hodnotu 15-tisíc eur za špeciálnu limitovanú edíciu tvorcov, ktorá má karbónový rám, karbónové kolesá a bezdrôtové radenie aj sedlovku SRAM AXS. (Všetky ceny a modely sú uvedené na konci príspevku)

Motor

Levo SL je poháňané motorom Specialized SL 1.1, ktorý používajú aj v cestnom e-biku Turbo Creo. Magnéziová schránka motora je tiež jedným z hlavných prvkov, vďaka ktorým má Levo SL nízku váhu.

Motor váži 1,9 kg, čo je polovica hmotnosti motorov, ktoré sú v modeloch Turbo Levo a Kenevo. Samozrejme, s nižšou váhou sa znižuje aj výkon, ktorý je rovnako polovičný.

S motorom Specialized SL 1.1 je výkon z pedálovania zdvojnásobený, zatiaľ čo s motormi na Turbo Levo a Kenevo je výkon z pedálovania štvornásobný.

Batéria

Všetky modely Levo SL sú vybavené batériou s kapacitou 350 Wh, ktorá je integrovaná v ráme v spodnej trubke predného trojuholníku. Batéria sa z rámu nedá vybrať bez toho, aby bol odmontovaný motor, pre čo sa Specialized rozhodol opäť z dôvodov nižšej váhy.

Okrem integrovanej batérie sa dá zvýšiť dojazd pridaním externej batérie, ktorá sa vkladá do držiaku na fľašku. K hlavnej batérii sa pripája konektorom, ktorý zároveň slúži na nabíjanie. Za externú batériu si priplatíte 400 eur. V základnej výbave je iba u najdrahšieho modelu.

Výdrž batérie záleží od viacerých faktorov ako hmotnosť jazdca, terén, ako často sa používa Turbo mód, ale Specialized hovorí, že Levo SL dokáže fungovať približne tri hodiny v Eco móde pri použití integrovanej batérie, pričom externá batéria môže zvýšiť dojazd o 2 hodiny.

Nabíjanie integrovanej batérie (z 3% na 100%) trvá 2 hodiny a 35 minút a spolu s externou batériou sú nabité dokopy naraz za 3 hodiny a 20 minút.

Geometria

Ako sme už uviedli, geometria je takmer identická s modelom Turbo Levo, okrem zadnej stavby, ktorú ma SL kratšiu. Flip chip na úchyte tlmiču umožňuje meniť hlavový uhol, ktorý má buď 66° alebo 65,5° a zároveň sa zniží resp. zvýši výška stredového zloženia od zeme.

Celkovo je však geometria nového Levo SL skôr konzervatívna s dosahom 455 mm (veľ. L) a uhlom sedlovej trubky 74,5°. Určite sa nájdu ľudia, ktorí by si chceli vymeniť 150 mm vidlicu za vyššiu 160 mm, ale Specialized hovorí: „Neodporúčame inštalovať vidlice so zdvihom 160 mm a viac.“

Modely, ceny
S-Works Turbo Levo SL Founder’s Edition

S-Works Turbo Levo SL

Turbo Levo SL Expert Carbon

Turbo Levo SL Comp Carbon

Turbo Levo SL Comp

Aktuality

16:22 Legendárny Greg Minnaar oznámil, že Mont-Sainte-Anne budú jeho posledné preteky vo Svetovom pohári v zjazde.
12:24 Najdlhšiu 80 km trať na KAKTUS Bike Bratislavskom MTB maratóne vyhrali Martin Kostelničák a Bianka Babačová (+galéria).

Cez víkend sa uskutočnili populárne preteky KAKTUS Bike Bratislavský MTB maratón, ktorý každoročne priláka veľké množstvo cyklistických nadšencov. Pretekalo sa na tratiach s dĺžkami 80 km, 52 km a 22 km. Na svoje si prišli aj nadšenci gravel jazdenia a pretekári na elektrobicykloch.

12:23 Registrácia na finále KENNY slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom je v plnom prúde.

Preteky sa uskutočnia cez víkend 19.-20. októbra na Baťovych trailoch v Partizánskom. Zároveň pôjde o finálové kolo KENNY slovenského pohára v endure, kde sa vyhlásia aj celkoví víťazi seriálu. Pozor! Počet miest na štarte je z kapacitných dôvodov obmedzený na 150, takže sa registrujte v predstihu, aby ste sa dostali na štartovú listinu. Tu sú všetky informácie, ktoré o podujatí potrebujete vedieť.

11:45 Lotyši žiadajú trest pre Mathieu van der Poela pre jazdu po chodníku a ohrozenie divákov na majstrovstvách sveta.

Ak by UCI vo výsledkoch odsunula Van der Poela, na tretie miesto by sa posunul Lotyš Toms Skujiņš, čo je s najväčšou pravdepodobnosťou hlavný dôvod, prečo žiadajú trest pre majstra sveta z minulého roka.

10:15 Neporovnávajme Pogačara s Merckxom. Pogačar je Pogačar, Merckx je Merckx.

Aj o Petrovi Saganovi sa v jeho ére úspechov hovorilo ako o novom Merckxovi a zase o Mathieu van der Poelovi sa hovorilo ako o ďalšom Saganovi. Sú takéto porovnávania spravodlivé a majú vôbec zmysel? Nie.

Zavrieť reklamu